Babootje schreef:Wat denk je dat z'n moeder met hem had gedaan al ie te ver ging? Juist, krijgt ie echt wel een schop. Is gewoon paardentaal. Dat betekent niet dat je hem moet aftuigen, maar gewoon heel duidelijk aangeven waar je grenzen liggen.
Ja, maar jij bent zjin moeder niet. Bij kleine kinderen die te ver gaan doe je toch ook niet wat zijn moeder zou doen? Stel dat dat kind ( 6 jaar)stiekem een boekje jat in de Stumpel, zijn moeder zou die gum afpakken en zeggen dat hij dat nooit meer mag doen en misschien voor straf een klap voor de kont.
En jij staat daar en ziet dat een kind een boekje, maar geen moeder te bekennen, dan geef je dat kind toch ook geen klap voor zijn kont en straf? Lijkt mij niet he, jij bent zijn moeder niet dus kun je jezelf ook niet vergelijken met zijn moeder vind ik.
Ik lees hier ook dingen dat mensen de stal binnenstormen en gaan schreeuwen en slaan.. Tja, daar bereik je wat mee.. een angstig paard misschien ja. Dit vind ik echt niks, en als mijn paard iemand bijt als zij met haar hoofd over de staldeur kijkt, en die persoon die gebeten is zo reageerd word ik echt heel boos! Tuurlijk, je moet je niet laten bijten, maar dit vind ik wel heel overdreven reactie.
Als een jong paard mij bijt prik ik hem met mijn vinger gewoon bij zijn mond of ik zeg met geheven stem iets. Ik schop echt nooit, ik denk dat je hier ook niet veel meer mee bereik dan consequent een tikje of een ''schreeuw''.
Citaat:
Er zijn genoeg andere manieren om je paard te corrigeren toch?
Waarom moet daar nou weer meteen slaan aan te pas komen?
Hier ben ik het mee eens
TS; ik denk dat je gewoon moet doen wat jehebt gedaan, als die mensen van een hardere aanpak zijn moeten hun dat zelf weten, maar laat je er niet door beinvloeden als je merkt dat jou manier de gewenste reactie geeft.
succes