Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Na "al" die buitenritten en toch maar "weer eens" in de wei
En dan nog zo tegen ons reageren terwijl wij het gewoon realistisch bekijken! 

als ze nog eensop je gaat zitten dan er heel hard afbokken hoor
en laat dan niet met je solen

Maysie schreef:JA! (mijn bloeddruk is overgens niet meer onder controle te houden als ik zoiets lees)

merrieveulen schreef:je hebt het min of meer zelf veroorzaakt, door hem op de heenweg langzamer te laten gaan dan op de terugweg. met die gelop bevestig je datgene wat hij wil, en je geeft hem de ruimte. handen tussen de oren? slecht idee, zoals je hebt gemerkt. één bokje en je vliegt naar voren. bijtikken of schoppen werkt altijd averechts in zo'n geval, je hebt wel te maken met een jong paard, vergeet dat niet.
waarom wil hij naar zijn stal? probeer dat eerst eens uit te vinden. pas daarna kan je zoeken naar oplossingen, die het probleem écht oplossen en niet alleen bestaan uit symptoombestrijding.

Orange_peach schreef:merrieveulen schreef:je hebt het min of meer zelf veroorzaakt, door hem op de heenweg langzamer te laten gaan dan op de terugweg. met die gelop bevestig je datgene wat hij wil, en je geeft hem de ruimte. handen tussen de oren? slecht idee, zoals je hebt gemerkt. één bokje en je vliegt naar voren. bijtikken of schoppen werkt altijd averechts in zo'n geval, je hebt wel te maken met een jong paard, vergeet dat niet.
waarom wil hij naar zijn stal? probeer dat eerst eens uit te vinden. pas daarna kan je zoeken naar oplossingen, die het probleem écht oplossen en niet alleen bestaan uit symptoombestrijding.
Helemaal mee eens, ik begon al te denken dat ik de enige was die had geleerd dat dit de methode was om je paard zijn gedrag te bevestigen ...
Ik zou ook een keer kijken naar de reden en misschien les nemen?
OP
) En dat gebeurd zoveel syptoombestrijding.. Mensen vinden het moeilijk om naar de werkelijke oorzaak te kijken want dat zijn wij (de mens) vaak.. Gaat er iets fout ga dan eerst bij je zelf kijken
. Maar in dit geval moet het pard gewoon lekker met zijn leeftijd genoten ravotten en ECHT paard kunnen zijn
... toch? merrieveulen schreef:alleen denk ik dat in dit geval les nemen niet zo verstandig is...

Alfa_Girl schreef:Over de vraag hoe oud is hij beantwoord ik liever de vraag niet. Misschien gaan sommige van jullie raar reageren..! :S
3Hearts schreef:Uit Profiel:Citaat:Ik zoek al zo lang naar en verzorg paard/ponytje. Zins groep 6 al.. ( nu zit ik in de eerste.)En nu heb ik hem eindelijk gevonden.. 2 jaar en helemaal leuk..!! -> Bennie..! Ik heb hem pas kort maar ik ben al helemaal verliefd. Hij staat op en klein maar knus stalletje. Geen rijbak maar die komt er wel aan. Wij rijden in me wei en gewoon lekker buiten. Verkeersgemak. Hij vertrouwd mij en ik hem.. Ben in Love !!!!!! Ik doe hem op vrijdag dus ik heb geen problemen voor het huiswerk van morgen..!! Heb ik het hele weekend voor.!! MEER GELUK KAN IK NIET HEBBEN..!!
geen wonder dat ie je eraf gebokt heeft. Je veneukt het paard! Ik vind je zwaar egoistisch om met dat paard te rijden! besef je wel wat je hiermee kapot maakt, behalve zijn lichaam ook zijn geest!

runningkawa schreef:Karoliefje_ schreef:Waar is het bewezen dat dit overvragen is?
Omdat bokkers er van overtuigd zijn dat je een paard met 4/5 jaar moet beleren en het liefst 2/3 in de week moet rijden is het ook bewezen dat ik nu mijn paard aan het verpesten ben? ga toch fietsen
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
Daar!! is dat bewezen en die link is al eens geplaatst
idem als volgende:
we lopen niet zomaar wat te verzinen omdat we dat toevallig leuk vinden
nee, we hebben ons een klein beetje verdiept in het wezen dat paard heet.
met de 3 jaar erop gaan zitten is al echt het aller aller maximale wat je mag doen
En dan heb je het echt over 20 min, 3 keer per week.
En niks conditie opbouwen, trainen, nee gewoon het leren spelen dat een ruiter grappig is.
Dit omdat het paard niet uit gegroeid is
En de voorstanders van nog een tijd wachten snap ik daarom ook goed, juist omdat veel mensen als het wel lekker gaat niet rustig aan kunnen doen...
Alfa_Girl schreef:Ik voel me genaaid. !! DoOR JULLIE..!