Erafgebokt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Erafgebokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:05

die kans bestaat ook nog ja... ik begrijp de eigenaren ook echt niet, wie laat dit nou toe op zijn paard? arme dier deugt straks nergens meer voor, met een beetje pech zelfs niet als grasmaaier.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:05

Haha, ik dacht er meer aan dat ze dan vast wel vaker gereden zal hebben dan 4 keer Knipoog Na "al" die buitenritten en toch maar "weer eens" in de wei Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:07

(als de eigenaren er van weten.. misschien weten ze het wel niet) Ook al rijd de TS er maar 1 keer op inde week dat is 1x te veel!! Boos! En dan nog zo tegen ons reageren terwijl wij het gewoon realistisch bekijken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:27

En nou hebben we genoeg gereld Haha!

Zo zal de TS zich hier niet meer vertonen en als ze dat wel doet, zal ze zich alleen maar persoonlijk aangevallen voelen en niks doen met de adviezen. Ik vind het ook heeeel fout om een 2jarige te berijden, maar als een volwassene tegen mij gezegd had dat het kon op die leeftijd had ik mss ook wel gedacht dat het zo was.
Sowieso is zo'n jong onervaren dier niet geschikt voor een 12jarige, de eigenaar zou echt beter moeten weten.
Ik hoop dat de TS toch inziet dat het rijden van zo'n jong dier echt niet kan.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:30

laten we het hopen voor het paardje...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:52

Als 12-jarige wist ik maar al te goed dat je niet op een 2-jarige mag rijden, hoor.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:58

Ja en dat wist de TS zelf ook wel.. Want ze wou in eerste instantie niet de leeftijd van het paard vertellen..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:22

en dáár zit nou juist het punt, dát is het probleem wat ik heb met dit hele verhaal (Renée denk om je bloeddruk), ze WIST het, want ze wilde de leeftijd niet zeggen ivm onze reacties... dan ben je bewust fout bezig, ja of ja?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:29

JA! (mijn bloeddruk is overgens niet meer onder controle te houden als ik zoiets lees)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:40

Bloos! Bloos!
Zo ik geef mij zelf even een klap *nee ik droom niet* Clown
Paardje is echt nog te jong gewoon lekker nog zeker een jaar anderhalf jaar op de wei gooien en dan gaan beginnen en hopen dat je de schade beperkt heb kunnen houden.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:56

Mijn eerste reactie was neem een goede instructrice en probeer samen aan de slag te gaan. Totdat ik de leeftijd las. Toen was mijn reactie: geef hem nog minimaal een jaartje rust laat hem lekker uitgroeien enz en begin dan moet goede hulp weer van voor af aan om een leuk rijpaard van je verzorgpaard te maken!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 05:53

het is leuk om een 2 jarig paardje te mogen verzorgen. maar dan ook te verzorgen
niet rijden.

zekan hem straks veel leren, allen door dat zijn met er dome kop nu gaat rijden zal ze hem nooit meer iets leren.

ik heb zelf ook jonge paarden maar ik vind het leuk om te zien hoe meer vertrouwe die paarden steeds in mijn krijgen.
en het gaat niet alleen om paardrijden als je paardengek bent en allen van paardrijden houd en niet wat er om heen zit ben je ook geen paardengek.

maar hoop naar dat ze dit hoor het uit haar bolle hersenpan houd om op dat lieve paardtje te rijden.

en voor het paardje Tong uitsteken als ze nog eensop je gaat zitten dan er heel hard afbokken hoor Lachen en laat dan niet met je solen Tong uitsteken

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:41

Maysie schreef:
JA! (mijn bloeddruk is overgens niet meer onder controle te houden als ik zoiets lees)

Jup.. Ziek.. Mijnes ook niet Ach gut

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:44

@ pinkie, ik betwijfel of de TS capabel genoeg is om een jong paard iets te leren, gezien de maatregelen die ze tot nu toe bij de problemen heeft genomen. en dat staat los van het feit dat het paard te jong is, overigens.

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:05

Ik vind dit echt ziek.
Ik zou niet gaan reageren, omdat ik weleens een beetje raar uit de kast kan komen maar ik doe het toch,
Ik ben zelf 13, maar weet dondersgoed dat dit gewoon niet kan!
Hoe onozel kun je wezen ?
Ik noem het dierenmishandeling.
Vind dit verschrikkelijk!
Hmmm geen woorden voor, en hoe dat meisje dan ook nog reageert, nou dan komt ze bij mij over met haar grote bek als een 16 jarige.
Maar aan haar verstand te zien is ze dat zeker niet!
Ik moet stoppen voordat ik er alles uit flap en dan ben ik bang dat ik van bokt.nl afgekickt word Tong uitsteken
Ga vooral zo door, komt het zeker goed! NIET DUS!
Arm dier :S

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:14

merrieveulen schreef:
je hebt het min of meer zelf veroorzaakt, door hem op de heenweg langzamer te laten gaan dan op de terugweg. met die gelop bevestig je datgene wat hij wil, en je geeft hem de ruimte. handen tussen de oren? slecht idee, zoals je hebt gemerkt. één bokje en je vliegt naar voren. bijtikken of schoppen werkt altijd averechts in zo'n geval, je hebt wel te maken met een jong paard, vergeet dat niet.

waarom wil hij naar zijn stal? probeer dat eerst eens uit te vinden. pas daarna kan je zoeken naar oplossingen, die het probleem écht oplossen en niet alleen bestaan uit symptoombestrijding.

Helemaal mee eens, ik begon al te denken dat ik de enige was die had geleerd dat dit de methode was om je paard zijn gedrag te bevestigen ...
Ik zou ook een keer kijken naar de reden en misschien les nemen?

OP

edit: ik zie nu pas dat we al op pagina 4 zitten en dat er al meerdere dingen aan het licht zijn gekomen ... geen paard waardig vind ik, of toch zeker niet binnen dit en een jaar ... ga eerst maar wat boekjes lezen zodat je leert wat paarden zijn.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:16

Orange_peach schreef:
merrieveulen schreef:
je hebt het min of meer zelf veroorzaakt, door hem op de heenweg langzamer te laten gaan dan op de terugweg. met die gelop bevestig je datgene wat hij wil, en je geeft hem de ruimte. handen tussen de oren? slecht idee, zoals je hebt gemerkt. één bokje en je vliegt naar voren. bijtikken of schoppen werkt altijd averechts in zo'n geval, je hebt wel te maken met een jong paard, vergeet dat niet.

waarom wil hij naar zijn stal? probeer dat eerst eens uit te vinden. pas daarna kan je zoeken naar oplossingen, die het probleem écht oplossen en niet alleen bestaan uit symptoombestrijding.

Helemaal mee eens, ik begon al te denken dat ik de enige was die had geleerd dat dit de methode was om je paard zijn gedrag te bevestigen ...
Ik zou ook een keer kijken naar de reden en misschien les nemen?

OP

een probleem moet je altijd bij de oorzaak aanpakken, anders ben je bezig met symptoombestrijding, en los je het oorspronkelijke probleem dus niet op. alleen denk ik dat in dit geval les nemen niet zo verstandig is...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:22

( jij hier ook Renee Tong uitsteken ) En dat gebeurd zoveel syptoombestrijding.. Mensen vinden het moeilijk om naar de werkelijke oorzaak te kijken want dat zijn wij (de mens) vaak.. Gaat er iets fout ga dan eerst bij je zelf kijken Knipoog. Maar in dit geval moet het pard gewoon lekker met zijn leeftijd genoten ravotten en ECHT paard kunnen zijn Knipoog... toch?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:29

merrieveulen schreef:
alleen denk ik dat in dit geval les nemen niet zo verstandig is...

Inderdaad, ik poste dat deel voordat ik las hoe jong het paardje is!
Mijn mening is nu dus wel veranderd!

OP

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:30

Ben het met je eens zus maysoon Haha!
Toevallig dat jij ook hierop zit Tong uitsteken
xx

Maaik2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:27

Als ik jou was, had ik iets rustiger gedaan met mijn hand. Als je serieus met je handen bij zijn oren zat kan hij hier van schrikken. Zowieso is het handiger om in een bak te rijden als je je paard niet zo goed kent wnt hier kan hij nergens heen. Je kan wel in de wei rijden maar sluit hem dan af. Succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:27

Alfa_Girl schreef:
Over de vraag hoe oud is hij beantwoord ik liever de vraag niet. Misschien gaan sommige van jullie raar reageren..! :S

(...)

3Hearts schreef:
Uit Profiel:

Citaat:
Ik zoek al zo lang naar en verzorg paard/ponytje. Zins groep 6 al.. ( nu zit ik in de eerste.)En nu heb ik hem eindelijk gevonden.. 2 jaar en helemaal leuk..!! -> Bennie..! Ik heb hem pas kort maar ik ben al helemaal verliefd. Hij staat op en klein maar knus stalletje. Geen rijbak maar die komt er wel aan. Wij rijden in me wei en gewoon lekker buiten. Verkeersgemak. Hij vertrouwd mij en ik hem.. Ben in Love !!!!!! Ik doe hem op vrijdag dus ik heb geen problemen voor het huiswerk van morgen..!! Heb ik het hele weekend voor.!! MEER GELUK KAN IK NIET HEBBEN..!!

Ach gut geen wonder dat ie je eraf gebokt heeft. Je veneukt het paard! Ik vind je zwaar egoistisch om met dat paard te rijden! besef je wel wat je hiermee kapot maakt, behalve zijn lichaam ook zijn geest! Hamer
Ik zou je persoonlijk je nek omdraaien en die eigenaar ook, alleen jammer dat zoiets strafbaar is Huilen van het lachen

Een paard hoort lichamelijk en geestelijk er klaar voor te zijn en dat is die van jouw nog lang niet! Al oogt hij 18!

Hier een quote van een ander topic:
3 jarig paard teveel beweging?

runningkawa schreef:
Karoliefje_ schreef:
Waar is het bewezen dat dit overvragen is?
Omdat bokkers er van overtuigd zijn dat je een paard met 4/5 jaar moet beleren en het liefst 2/3 in de week moet rijden is het ook bewezen dat ik nu mijn paard aan het verpesten ben? ga toch fietsen

http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
Daar!! is dat bewezen en die link is al eens geplaatst

idem als volgende:
Afbeelding

we lopen niet zomaar wat te verzinen omdat we dat toevallig leuk vinden
nee, we hebben ons een klein beetje verdiept in het wezen dat paard heet.

met de 3 jaar erop gaan zitten is al echt het aller aller maximale wat je mag doen
En dan heb je het echt over 20 min, 3 keer per week.
En niks conditie opbouwen, trainen, nee gewoon het leren spelen dat een ruiter grappig is.
Dit omdat het paard niet uit gegroeid is
En de voorstanders van nog een tijd wachten snap ik daarom ook goed, juist omdat veel mensen als het wel lekker gaat niet rustig aan kunnen doen...

Ik hoop van harte dat je hem nog ruim 2 jaar op het land gooit en dan een proffesioneel iemand hem laat inrijden.

Ps. sry voor langte bericht

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:34

Alfa_Girl schreef:
Ik voel me genaaid. !! DoOR JULLIE..!

En je paard voelt zich genaaid. !!DOOR JOU..!

en over ene paar jaar zelfs nog meer.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:34

Het maakt niet uit waar je rijd...

Jij hebt alleen de signalen van je paard genegeerd...
Zijn houding was duidelijk en werd nog duidelijker nadat jij hem een tikje hebt gegeven.

edit: net pas alle berichtjes gelezen... laat paardje lekker nog een flink jaar staan!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:58

Ik vind het belachelijk dat je een paard al met 2 jaar berijd! Een paard moet de tijd hebben om te volgroeien en lekker te spelen en genieten. ik snap echt niet dat hij al is ingereden terwijl die nog maar 2 is. En vind je tekst ik voel me genaaid door jullie! wel een beetje zielig overkomen.