Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:ik rijd nooit zonder, uit voorzorg, behalve in de ring.
Ik hoor me ook gewoon neer te leggen bij de regels die zijn gemaakt voor het welzijn van het paard
En daar doe ik dat graag voor
Ja daar is die regel voor.
als een paard zijn achterbenen hoger optilt ipv sloffend door het zand gaat, ja daar krijg je meer punten voor.
Mensen die wondjes maken op de benen, daar bijtende vloeistof inspuiten en dan een bandage oid erom zodat je de wondjes niet meer ziet.(met eigen ogen gezien, met een staal borstel erop slaan en dan gel erop smeren die warm wordt)
Sommige mensen zijn gemeen als het gaat om het winnen van een prijs...
Regels zijn er meestal niet zomaar..
...durfde dat niet
runningkawa schreef:nee, was toen een jaar of 14 en verlegen (ja ik was vroeger verlegen![]()
...durfde dat niet
Zou het nu niet meer moeten zien![]()
Ben maar blij...
Ik heb wel meer dingen gezien, niet op concours, maar in training...wat wel voor concours traning was...

) die al geweest zijn wat betreft het niet mogen verschijnen met beenbescherming in de dressuurring, is het ook nog zo dat als iedereen zonder bescherming zijn/haar dressuurproef rijdt, dat iedereen gelijk is en dus ook gelijk kan worden beoordeeld... 
Crosskip schreef:En als je een paard niet 5 minuten dressuurmatig zonder bescherming kunt laten lopen, dan heb je in mijn ogen niets te zoeken op een wedstrijd. De basis van de dressuur (en eigenlijk al het rijden) is een rechtgericht paard welke in balans loopt, dus moet 'ie zonder gevaar 5 minuten zonder bescherming kunnen lopen.

runningkawa schreef:Heeft erg weinig met perfect te maken..
Omdat de regels vaak wel bedacht zijn uit het punt van welzijn van het paard.
Met een ongezond paard starten dat niet eens 5 min kan lopen zonder zich open te halen, is nou niet echt de combi waar je op zit te wachten in de wedstrijd sport.
De baas zou uit het oog punt van welzijn moeten bedenken dat rijden op dit moment in wedstrijd verband gewoon geen optie is.

repsaj schreef:je paard heeft gewoon kromme benen:S als hij zijn eigen wonden open tikt:S beetje vreemd. Mja..je mag gewoon geen bescherming in de dressuurbaan omdat ze hun benen niet kunnen bezeren of beschadigen. Bij springen kunnen die balken tegen hun benen aan komen zodat er splinters in de benen blijven hangen! en daar heb je met dressuur geen last van.
En als je paard zijn eigen benen aan tikt..heeft je paard kromme benen.