cap verplichten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny531

Re: cap verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:13

Best goed, al is het niet echt goed te controleren denk ik.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:18

verplichten, ik heb ff zitten te lezen en sommige mensen denken dat het niks uit maakt en dat je met cap dezelfde schade krijgt als zonder cap. Boos!
Nou ik wil jullie wel horen als je met je hoofd op de bakrand knalt ofzo, de cap vangt een groot gedeelte van de klap op.
ik rij altijd met cap, en ben nooit van plan zonder te rijden.

dit is MIJN mening hierover tenminste

Dacodaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:55

Ja, verplichten, misschien dat ik de cap dan ook een op doe..... Zo stom dat we dat niet doen, ongeluk zit in een klein hoekje en (slaat niet echt op cap, maar komt op het zelfde neer) kent iemand de uitspraak het braafste paard van stal slaat het hardts??? Hoe goed je je paard ook kent, het blijven vluchtdieren van nature en struikelen kunnen ze ook nog!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:57

Ik vind dat t verplicht moet zijn met buiten rijden (als je echt de weg op gaat een rondje in t bos stappen moet kunnen )en met springen, en dat het daarbuiten je eigen verantwoordelijkheid moet zijn.

Sire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:14

ik vind het ook een goede regel..
bij ons op stal is die regel pas in gesteld maar nog niet iedereen houd zich eraan! Boos!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:14

Ik heb een keer een blauw oog gehad, doordat mijn cap op de een of andere manier naar voren was geschoven tijdens mijn val. Hierdoor was deze op het bot van mn wenkbrauw terechtgekomen, met als gevolg dat mn oog blauw werd. Zat wel alleen in mn ooglid, dus leek alsof ik rood/blauwe oogschaduw op had Blauw oog [/quote]

Ja maar dat is toch net zo iets als geen gordel om willen in de auto voor als je toevallig in het water rijd?! De keren dat het wél je redding is zijn toch echt veel frequenter dan de keren dat het meer kwaad als goed deed hoor! En nu had je een blauw oog, maar wat had je gehad als je hem niet op had gehad?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:17

Ik zou t prima vinden als ze het verplichten. Rij altijd met cap en t is toch voor je eigen veiligheid. T kan best veel onnodig letsel voorkomen...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:20

Ik heb geen zin om het hele topic door te zoeken of het er al staat maargoed:

cap is toch eigen verantwoordelijkheid bij 18 jaar of ouder??

Ik ben 15 rijd bijna altijd zonder cap omdat ik het rotdingen vind en mijn vriendin welleens last van haar nek heeft gehad door haar cap ofzo (toen ze viel)

IK vind het veiliger met cap te rijden en ook verstandiger en ik lach niemand uit die met cap rijd maar ik heb er zelf een hele erge hekel aan en doe het dus bijna nooit

Dacodaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:23

Volgens mij is een cap ook een soort van gewoon aan wennen en natuurlijk een goed passende cap nemen! Blauw oog last van je nek, gebroken neus, allemaal voorbeelden van slechte caps en volgens mij daarom geen excuus.

Daniellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:06

Bij mij op stal is cap tot 19 jaar verplicht,
Eerst was het tot 18.
dus ik reed net een week zonder cap is die
regel veranderd haha.
Naja is ook wel veiliger,
ze zouden het voor iedereen moeten verplichten,
jong of oud, het is voor iedereen gevaarlijk.

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:03

Niezzz schreef:
Ik vind het goed, een cap is toch voor je eigen bescherming.

indd

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:09

Voor buitenritten mogen ze het van mij best verplicht stellen, je komt meer onverwachte situaties tegen als in een bak

Nelleke1 schreef:
Ik ben 15 rijd bijna altijd zonder cap omdat ik het rotdingen vind en mijn vriendin welleens last van haar nek heeft gehad door haar cap ofzo (toen ze viel)
IK vind het veiliger met cap te rijden en ook verstandiger en ik lach niemand uit die met cap rijd maar ik heb er zelf een hele erge hekel aan en doe het dus bijna nooit

Ik denk dat er meer mensen zijn die 'gered' zijn door een cap dan mensen die er iets aan over hebben gehouden.

In een bak vind ik het eigen verantwoordelijkheid, ik ben voor het rijden met cap en heb hem zelf ook altijd op *oke ik doe hem met uitstappen als het warm is ook los of af* maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet te realiseren is om cap helemaal te verplichten..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:10

Ik zou het niet verkeerd vinden, zoals een autogordel verplicht is, een helm bij het motor rijden waarom dan niet bij het paardrijden?!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:19

MISTRAL94 schreef:
Ik zou het niet verkeerd vinden, zoals een autogordel verplicht is, een helm bij het motor rijden waarom dan niet bij het paardrijden?!

Vind ik dus ook!! Bij ons is het voor iedereen verplicht, zelfs als er alleen maar wordt gestapt.
Kan je nog zo'n braaf paard hebben, het kan altijd een onverwachtse beweging maken of struikelen..

prideentiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:34

ik vind van wel ik rij er altijd mee! voel me veel veiliger ik ben nog nooit zonder geweest echt hoor als ik zonder ga mis ik wat Tong uitsteken

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:39

ik zou het niet meer als logisch vinden als een cap verplicht wordt gesteld. vind het al een goede zaak dat hij op veel manege's verplicht is voor iedereen en op wedstrijdterreinen ook al soms.

en ik snap de tegenstand ook niet van het niet verplichten.. als je in je auto een ongeluk krijgt en je draagt je gordel niet heb jij een probleem bij je verzekering.. waarom dekt een verzekering dan wél de schade wanneer je zo lomp was zonder cap op buitenrit te gaan en vervolgens met een verbreizeld hoofd in het ziekenhuis ligt omdat asfalt kennelijk toch niet zo zacht was als het leek..
in een auto is het niet meer als normaal je gordel om te doen, zelfs achterin, waarom dan niet te paard mét cap??

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 01:41

en er zitten kennelijk ook wel domme dozen hier op bokt.. ik bedoel; ik voel me veiliger zonder cap omdat mn vriendin wel is der neus/nek heeft bezeert door der cap bij het vallen...
tsja, ik heb ook mn neus wel is gebroken door mn cap, kwam op mn gezicht neer en dan zit je met die klep.. maarja, wat had ik liever; enkel gebroken neus of 10 tanden eruit, gebroken neus en een gat in mn voorhoofd??

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:44

Overdrijven is ook een vak. Al vind ik het argument dat je hem niet zou dragen omdat het gevaarlijk is slap, want hij heeft inderdaad veel meer positieve punten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:29

Nelleke1 schreef:

Dus als jou vriendin in de sloot springt, spring jij er achteraan omdat zij dit doet? Gaaaap

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:07

ik vind het wel goed, het is toch wel voor je eigen bescherming

maarja,
toch je eigen keus. Haha!

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:24

Verplichten! vind het wel goed moet dr niet aan denken op mn hoofd te vallen zonder cap het blijft wel je hoofd.. iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou het niet erg vinden... staat misschien niet zo mooi maar wel veilig!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:32

Op eigen erf moet de keuze vrij zijn vind ik. rijd je over de weg of bij iemand anders dan verplicht stellen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:38

Eigen keuze vind ik. Kan me voorstellen dat het op maneges e.d. verplicht wordt om een cap op te zetten, maar verder vind ik het ieder zijn eigen keuze of hij/zij een cap op zet.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:40

xxxjesanne schreef:
Ik vind dat t verplicht moet zijn met buiten rijden (als je echt de weg op gaat een rondje in t bos stappen moet kunnen )en met springen, en dat het daarbuiten je eigen verantwoordelijkheid moet zijn.

Eerlijk gezegd voel ik me buiten (zonder cap) veiliger dan in de binnenpiste.
Ik rijd bijna altijd buiten, en die paar keer per jaar dat ik in de binnenpiste rijd voel ik me dan een beetje opgesloten. Heeft volgens mij te maken met die muren, ik denk dan altijd "als je valt, naar binnen vallen hé". Clown
In de buitenpiste heb ik dat dan weer niet (is gewoon afgespannen met draad)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:06

Voor die mensen die zeggen eigen keus betalen jullie die onnodig extra ziektekosten ook zelf dan of laten jullie daar de verzekering ook voor opdraaien? Met het gevolg dat iedereen (dus ook de mensen die wel om veiligheid denken) meer ziektenkostenpremie kan betalen Frusty