Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

natasja1991 schreef:thnx voor alle advies, maar hier in delfzijl heb je geen boerderijen of andere stallen de enige plaats is de manege en daar kost het per maand 240 euro is dat duur
natasja1991 schreef:oowja en hoe duur kost een verzekering ongeveer.
en ik hoef niet perse een wedstrijdpaard maar het staat hier wel duidelijk aangegeven de kosten enzo... Kan ik ook wel wat mee thanks
paardenfan2 schreef:Heb ook even dit topic gevolgd, wil namelijk ook dolgraag een eigen paard maar zit nog telkens tegen die kosten aan te hikken, nu is mn verkering weer een poosje uit na 4 jaar dus tijd zaten ik hoef niet perse een wedstrijdpaard maar het staat hier wel duidelijk aangegeven de kosten enzo... Kan ik ook wel wat mee thanks
berk schreef:natasja1991 schreef:thnx voor alle advies, maar hier in delfzijl heb je geen boerderijen of andere stallen de enige plaats is de manege en daar kost het per maand 240 euro is dat duur
Ik kan eens kijken of hier nog een box voor je vrij is? Zomers weidegang en de prijzen liggen lang niet zo hoog als manege Biessum. Wat kan je maximaal besteden per maand aan stalling, incl zaagsel en voordroog? Nadeel, je zult een stukje moeten fietsen (Holwierde).
Mando schreef:Ik heb ooit daar eens een lijst voor gemaakt:
Wat je voor een pony wilt uitgeven is aan jezelf natuurlijk.... dat kan verschillen tussen de 500 en 15.000 euries.
Stalling buitenbox 265.00 p/m
Zadel.. gekocht bij Interhyppique 350.00 omdat hij nog groeit heb ik merkloos goed passend zadel gekocht. Ik had al een VZ voor 100 euro gekocht maar die schoof naar voren.
Dus nu aan het sparen voor een duur zadel voor als hij is uitgegroeit.
Hoofdstel.. 40.00 (x2)
Bitje.. 20.00 (x2)
Halster (s)..
Dekje(s) ... van HH zijn ze 19.95 maarja dan zie je weer een andere leuke a 29.95
Poetskist.. 15.00 (ongeveer)
Borsels enz enz 15.00
Zweepje.. 7.00
Winterdeken 80.00 / zomerdeken ? / Fleecedeken 40.00
Uitrijdeken 30.00
Longeerlijn 10.00
Longeerzweep 10.00
Passoa 40.00
Elastiek 10.00
Bijzetteugels 16.00
EHBO kist... 40.00 of meer
Shampoo & Mane & Tail 20.00
Peeskapjes 20.00 (x2) voor als er eentje nat is
Lichtgevende deken voor de avondritten (doen wij 2x p/week) 39.95
verdere refelecterende onderdelen 30.00
heb je ook nodig al je ook maar 3 min naar de manege moet rijden in de winter voor lessen.
Lessen... privelessen 14.00
Peentje 2.60 p/week
Muesli 12.00 p/3 maanden ongeveer
Bix 8.00 p/3 maanden
Appeltje
Likblok
Hoefsmit 80.00
Wormenkuur 14.00
Enten... 22.50
DA kosten... extra potje voor maken
Ow ja de verzekering a 300.00 p/jaar.
Tandarts 60.00
Kast laten maken door mijn ventje aan hout ongeveer 80.00 euries kwijt
En natuurlijk de stalling iedere maand... verschilt per regio.
Dan zijn we wel een eind denk ik.... enne... vergeet jezelf niet....