Longeren met 1-jarig paard ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Re: Longeren met 1-jarig paard ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:21

ik heb ook een jaarling, ik longeer m ook, t is echt niet slecht! je moet alleen niet te veel van hem verlangen... gewoon een beetje leren wat stap, draf en galop betekend. en ik laat de longeerlijn altijd zo lang mogelijk zodat hij een 'grote ronde' loopt, alleen met een halstertje om. ook moet je t niet te vaak doen gewoon zo nu en dan.. ik doe het ongeveer 1x per maand.. en hij vind het hardstikke leuk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:38

moniekk schreef:
ik heb ook een jaarling, ik longeer m ook, t is echt niet slecht! je moet alleen niet te veel van hem verlangen... gewoon een beetje leren wat stap, draf en galop betekend. en ik laat de longeerlijn altijd zo lang mogelijk zodat hij een 'grote ronde' loopt, alleen met een halstertje om. ook moet je t niet te vaak doen gewoon zo nu en dan.. ik doe het ongeveer 1x per maand.. en hij vind het hardstikke leuk.

je vind het niet slecht omdat....??????
wacht maar tot ie ouder is Haha!
Zonder dollen....je bent niet de eerste die het doet en er zijn genoeg onderzoeken
naar gedaan én als je je verdiept in het groeiende lichaam van het paard kom je er snel achter dat longere erg schadelijk kán zijn Vork
Het duurt alleen ff langer voordat je resultaat krijgt van je akties Ach gut
Nogmaals kán, het risico ligt gewoon ff hoger bij een te vroeg gelongeerd paard.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:45

waarom zou je een 1 jarig paard/pony niet kunnen longeren als je hem/haar thuis hebt lopen en niet ergens anders in een koppel. Als je hem/haar aan het halster aan de longeerlijn of los in de longeerring doet en je doet het niet langer als 5 minuten links en 5 minuten rechts en 1 keer in de maand ofzo is er niets aan de hand hoor

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:10

Misschien eens het topic doordlezen over het waarom en anders veel plezier Doei, doei

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:11

Alweer een discussie hierover? Nou, iedereen heeft zijn eigen mening en ik vind het beslist niet goed voor het paardje! Ik weet niet waarom maar het lijkt me niet zo goed voor een 1-jarig paard om hem aan de longeerlijn te hebben Knipoog

Groetjes Evelien