Welke Vliegen spul ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke Vliegen spul ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:22

Antex daas ofzo?
Die helpt echt super! Maar als je geen vos/bruine/zwarte hebt word die afgeraden want het spul wat erin zit is bruin.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:32

fryskhynders schreef:
knoflook poeder bestaat ook, dat voeren wij altijd

Wij hebben knoflookkorrels gehad. Handig voor paarden die pertinent tegen poeder over hun voer zijn Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:56

Heb altijd knoflook gegeven! Werkt super en is niet te duur! Verder blijft Veerust goed als spray!

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:57

Ik gebruik zelf altijd Bremse Bremsen echt super spul Haha!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:59

Ik gebruik altijd Atex, heeft tot nu altijd prima geholpen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:11

ik heb nu Rap weg plus opgespoten, de vliegen zijn 4 dagen weggebleven!! Dat het spul bruin is, kan mij niet zo veel schelen omdat ik weidepaardjes heb Haha! Doel wat ik wilde bereiken is bereikt, langer als 24 uur vliegenvrij Haha!

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:48

Endure

ik gebruik het nu een maand heb in totaal 2 x gespoten
Merk aan de paarden wanneer ik het moet herhalen want dan komen ze de schuilhut niet uit
Nu staan ze konstant buiten en eten lekker zonder dat ze erg gestoord worden van het beestenspul.
Staat op de fles dat het 10 tot 14 dageb helpt en dat doet het echt ,ook als de paarden erg zweten.
Ze laten ze met rust. Haha!
Morgen ga ik ze weer inspuiten want met dat regen weer waren de beesten niet te vinden,maar nu wordt het zwoeler en ze staan dus weer in de hut.Was ook weer meer dan 10 dagen gleden en met erge regen spoelt het erwel af Boos!

Ben zeer tevreden

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:51

vee rust aleen het na dil is dat je er zelif ook bijna mee het loodje legt dus dat is niet handig maar het werkt wel bijna twee dagen bij mij

Keez123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:03

ik heb zelf eerst cojosol gebruikt duur goedje werkte voor geen meter, daarna bremsen bremsen gaan gebruiken op mijn schimmel en wel vlekken dus balen man!! Daarna ben ik over gegaan op leavet power phraser en dat werkt wel redelijk nu naf gehaald (roze fles) wat een rot spul zeg ik spuit het op en ipv vliegen weg gaan komen ze er op af. ik weet het niet meer veerust heb ik op een vorig paard gebruikt maar dat moet giftig zijn en dit paard is panisch voor dat spuitbus geluid!! En met dat paard had ik grand national maar daar was hij allergisch voor en alleen veerust hielp dan wel wat maar niet echt tevreden want de stekende beeste bleven ons plagen. Ik ben dus ook op zoek naar een goed middel en o ja alle huistuin en keukenmidels ook al gemaakt vell rotzooi weinig resultaat.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:06

Heeft iemand voor mij een foto van Bremse Bremsen want ik kan die spuit/fles even niet voor me halen... Ik gebruik ook het liefste Veerust maar mn pony flipt helemaal van die spuit hij vind t echt eng. Hier hoorde ik goede evaringen over Bremse Bremsen dus wil dat een keer gaan proberen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:59

veerust blijft een top middel ! (helaas kanker verwekkend dus opletten tijdens gebruik)

HET middel wat werkt in bremse en andere daas dingen is hertshoorn olie
die enormmmm stinkt en idd bruin van kleur is
ik spoot bij mijn schimmel al slechts op de manen in de staart en onder de buik (onder lies/flank gebied)
en doe dat nu nog
als einde dag de vliegen komen zwaait paard staart en verdeelt dan zelf de geur zonder extra vlekken Bloos

zweer alsnog bij het biologische middel van eco protecta zonder hertshoorn
op een of andere manier werkt dat beter tegen die kleine rot vliegjes
dan met ..
tegen dazen werkt de met weer beter

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:10

ik heb nu op raad van sommige mensen een eigen goedje gemaakt met: citroenella, azijn, water . ook heb ik knoflook geprobeerd werkt best goed! Haha!

Emmaa_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:24

Ik volg dit topic ook even. Mijne heeft nu ook weer heel erg last van vliegen en ik heb nog niet echt een spul gevonden dat goed hielp.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:28

Knoflook werkt goed ! en Vee rust idd maar het nadeel van veerust is wel dat er zo'n sissend geluid bij zit!! en sommige paarden denken dat dat heel eng is Knipoog

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:34

Ik heb de Atex daas spray gekocht! Stinkt verschrikkelijk maar helpt geweldig! Is helaas niet goedkoop maarja het helpt wel!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:35

Heeft iemand hier met atex daasspray ook last van dat zn paard verkleurt? Bij mij wordt mn paard heel vies licht, echt binnen een middag Clown

Nu heb ik veerust en verkleurt ze niet, ik dacht eerst dat het aan de zon lag, maar nu moet het dus die spray zijn Haha!
Veerust werkt bij de mijne beter dan die daasspray Ja

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:41

Haha ja die daasspray is bruin. Gelukkig heb ik zelf een bruin paard dus zie je het niet Tong uitsteken
Veerust vind ik zelf ook heel goed werken alleen vind mijn paard die spuit echt vreselijk eng en flipt hm dus helemaal als ik met die spuit aan kom lopen Slapen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:42

Mijne is ook bruin, maar wordt eeeh Goud Haha!

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:55

Oh haha dan heb je opeens een goud paard Tong uitsteken
Nee mijne word er niet goud van en ik heb eigenlijk ook nog geen vlekken gezien op mn bruine paard, misschien dat als ik het op mn vosje spuit dat ik wel vlekken zie.. Ik zal het eens uitproberen Knipoog

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:30

ijspeert schreef:
Endure

Is te koop bij Jordan maar erg duur daar.
Maar je kunt het ook in Amerika bestellen,en dan ben jer een stuk voordeliger uit.
Het helpt 10 tot 14 dagen.
Alleen de 1e keer moet je het na 5 tot 7 dagen herhalen en dan zit het goed.
Zwarte fles met blauw etiket en gele letters

Hoe goed blijft dat spul werken als je paard zweet? En ik neem aan dat je ook opnieuw moet behandelen als je je paard hebt afgespoeld met water...?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:34

Vorige zomer op de veluwe gebruikte ik Bremse Bremsen, vond het opzich wel goed helpen maar had geen ervaring met wat anders. Heb nu Atex gekocht en ga die eens proberen. Hij stinkt iig al goed, hij zit nog dicht en in een tasje, mn paardenjas had er tegenaan gehangen en die stonk al helemaal.

Shakti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:56

Wij hebben ook meestal dat Bremse Bremsen, werktt altijd wel goed vind ik Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:46

Roadracer schreef:
Hoe goed blijft dat spul werken als je paard zweet? En ik neem aan dat je ook opnieuw moet behandelen als je je paard hebt afgespoeld met water...?

Zie: http://www.paardensupplementen.nl/estor ... taal_ID=NL Schijnbaar blijft het ook zitten tijdens zweten en regenval dus zal het met afspuiten van je paard ook blijven zitten.
Ik zit er serieus over te denken om een fles aan te schaffen omdat er staat dat het dus ook teken dood, dan gaat mijn hond dus ook in de endure Haha!

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:35

Ja, gewoon knoflook. Mijn verzorgpaard krijgt dat ook altijd!

rockoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:13

ik maak het meestal zelf met citronella en dettol, mengen met water. dan stop je het in een spuit fles.
dat werkt heel goed hoor en het is niet zo duur ook.
verder heb je ook nog iets dat veerust heet dat werkt ook heel goed. Haha!