is deze beoordeling juist?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: is deze beoordeling juist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:30

Sodera schreef:
Ik hou van jury's die drieen geven! Vaak zijn dat jury's die DURVEN te punten, en die dus ook achten durven te geven en zij laten dus over t algemeen DUIDELIJK zien of je iets goed of slecht gedaan hebt.

Hier ben ik het wel mee eens, mits het natuurlijk 'terecht' is.
Maar dat is dan weer wat moeilijker te beoordelen.
Een aantal weken terug had ik een onderlinge wedstrijd die gejureerd werd door een bekend jurylid.
Over het algemeen staat hij erom bekend vrij mild te jureren.
Ik wist vooraf wat mijn goede en slechte punten waren en die zag ik ook terug in de punten, hoewel ik er bij sommige onderdelen toch wel een punt vanaf getrokken had als jurylid!

Overigens heb ik liever een 2 of 3 met commentaar erbij, dan een mager 5je waar ik verder niks mee kan.
TS, jammer dat er geen commentaar bij stond, volgende keer beter!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:32

Ja tuurlijk idd als het terecht is, maar ik vind het wel heel fijn om heel duidelijk te hebben wat ik goed en fout doe, en een WP is daar dan ook vaak echt terecht!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:40

Ik heb al vrij vaak geschreven en meestal als er een 3 wordt gegeven was het idee "bij zo'n cijfer weten ze zelf wel wat er mis is gegaan" en dan gaven ze liever commentaar bij het vijfje of zesje. Ben ik het wel mee eens.

Als je een 3 hebt gekregen voor een oefening waarvan je zelf dacht dat het wel goed ging dan kan je je ook afvragen of je zelf wel kritisch genoeg bent Knipoog .

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:01

Een 3 kan nou eenmaal eens gebeuren. Maar dan denk ik wel dat er iets heel erg fout is gegaan, anders zou je die echt niet krijgen. Weet je zelf niet wat er fout ging?
Ik heb een keer lijstje gekregen waar helemaal geen enkel commentaar op stond. Dat vind ik gewoon niet kunnen. Dat je eens lager scoort op onderdelen dat kan, maar dan wel graag een opmerking, zodat je er ook aan kunt werken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:11

hihi dat had ik op dat lijstje met die 10 een 10 en 3 vijfen nergens commentaar bij hahaha.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:02

Tarah5 schreef:
hihi dat had ik op dat lijstje met die 10 een 10 en 3 vijfen nergens commentaar bij hahaha.

daar heb je dan ook niks aan

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:55

Esperanza schreef:
Ik heb zelfs wedtrijden gewonnen en met 2wp gereden met een 3 in mijn proef (ik geloof zelfs een keer met twee 3en Bloos )

Had ik afgelopen weekend ook in mijn 2e proef. 1 Onderdeel giga verknald (zelf, kon Romanov niks aan doen) en daarvoor kreeg ik ook een 3. De rest ging erg lekker, had ook een aantal achten op mijn protocol, dus een jury die durfde te punten (wat ik altijd erg kan waarderen). Ik werd in die proef eerste met 197 punten. Dus een 3 op je protocol hoeft niet gelijk een slecht totaal-aantal te betekenen. Knipoog

Esperanza schreef:
Meestal kan ik me vinden in het gepunt van de jury, maar ik heb ook wel eens een proef gereden die anders gepunt werd dan mijn gevoel zei. Dat is de jurysport. daar mee om leren gaan lijkt me de beste oplossing.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! Haha!
Wat ook altijd fijn is, is dat iemand je proeven op video opneemt. Dan kun je later met je protocol ernaast goed kijken hoe het er per onderdeel uitgezien heeft. Kan vaak ook erg verhelderend zijn.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:27

Ik heb altijd hier een jurylid die altijd een 3 geeft op halstrekken, oke mijn paard doet het niet perfect. Maar ze zakt netjes naar beneden en komt soms iets achter de teugel. Terwijl ik dan van anderen toch een 5 krijg of een 6 en dat kost je soms net een winstpunt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:20

achter de teugel is ook ene flinke basisfout.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:05

Ze duikt niet echt achter de teugel bedoelde dat ze soms net iets achter de loodlijn zit, terwijl paarden die stofzuigen en misschien iets achter de loodlijn zitten wel een 5 krijgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:08

wat versta jij onder stofzuigen en hoe ver zakt jouw pony?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:10

mijn paard gaat bijna letterlijk met zijn neus over de grond, zonder dat ze op de voorhand valt of iets en ik krijg hier altijd 9ens voor.. Dus dan zal er in de ogen van de jury echt wel wat fout gaan als je cijfer te laag is in jou ogen.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:18

Mijn paard zakt wel redelijk ver, bijna op de grond, maar ik vind het zo typisch dat het altijd bij dat ene jurylid is, maargoed nou ziet hij ook wel eens dingen niet Clown Zo moest ik de overgang van galop naar draf maken en ze kwam helemaal in opstand, stond er op de coupon, loopt te diep Bloos

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:15

Ik vind het wel goed als een jury voor iets wat slecht gaat een 3 of zelfs een 2 geeft. Ook in de B. Dan weet je dat voor de volgende keer. Maar ik vind wel dat daar iets tegenover moet staan, als bv iets heel goed gaat ook eens een 8 of een 9 weg durfen te geven. Zo weet je wat heel goed gaat en wat heel slecht. En dan kun je die punten verbeteren. Ik vind het ook altijd zo stom dat als een paard super halsstrekt en dan toch nog een 7 krijgt. Geef dan ook eens een 9. IK zou het wel fijner vinden als er zo gejureerd wordt. Haha!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:28

Ja idd, dan zou ik het ook geen punt vinden maar dat doet hij dus niet, bijna allemaal 6 en 7.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:34

de meeste juryleden durven wel 3en enzo te geven maar een 8 of 9 komt (bij ons in de omgeving althans) zeer sporadisch voor.. Wel hebben wij een aantal juryleden die dat wel durven en daar heb je gewoon wat aan. Wordt niet door iedereen gewardeerd maar ik ben er zeker blij mee dat er toch nog van zulk soort juryleden zijn..

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:45

Inderdaad, ze mogen best een 3 geven als het echt slecht was, maar een ander onderdeel wat wel goed was ook met een 8 of 9 durven te belonen!

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:17

ratjelover schreef:
Liedje schreef:
Als je een 3 hebt verdiend krijg je een 3 Lachen OOK in de B Lachen
Geen commetaar erbij vind ik dan weer slecht Ja

Helemaal mee eens!

Ja ik ben het er ook mee eens. Een meisje by ons op de club heeft met clubdag een 1 gehad en dan nog -2 omdat ze verkeerd reed dus kwam ze uit op -1 .. Nou dat vind ik pas laag.. Vooral met een clubdag. een 3 vind ik ook wel meevallen want als je het echt SLECHT hebt gedaan (daar kan ik niet over beoordelen) verdien je dat.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:25

Bertjegirl schreef:
Inderdaad, ze mogen best een 3 geven als het echt slecht was, maar een ander onderdeel wat wel goed was ook met een 8 of 9 durven te belonen!

Idd. Lachen

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 07:50

dat laatse berichtje sluit ik me ook bij aan.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:33

ze konden er minstens wat bijzetten waarom ze die drie had, daar leer je van .

ik had een keer een 8 voor verzorging van ruiter Verward en ik dacht ''nou zo mooi zag ik nou ook weer niet uit''

DAPHNExB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:36

nja. bij n 3 moet je toch wel al een hele erge fout misstap of wt dan ook hebben gemaakt.
maar inderdaad dan zijn t wel jury's die durven..
maar commentaar bij n 5je ofzo was mss beter gweest
weet je ook wat je fout hebt gedaan,

bij een jury waar k vaker heb moeten schrijven
gaf heel veel 4e enzo alleen omdt het paard een beetje tegen de hand kwam.
allee we snappe ook dat niet iedereen perfect rond kan rije
maar dan bij elke oefining een 4 voor wanneer hij even tege de hand komt?
toch ook beetje overdreven of niet dan?

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 07:41

natasja1991 schreef:
ze konden er minstens wat bijzetten waarom ze die drie had, daar leer je van .

ik had een keer een 8 voor verzorging van ruiter Verward en ik dacht ''nou zo mooi zag ik nou ook weer niet uit''

dat heb ik ook vaak.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 07:41

DAPHNExB schreef:
nja. bij n 3 moet je toch wel al een hele erge fout misstap of wt dan ook hebben gemaakt.
maar inderdaad dan zijn t wel jury's die durven..
maar commentaar bij n 5je ofzo was mss beter gweest
weet je ook wat je fout hebt gedaan,

bij een jury waar k vaker heb moeten schrijven
gaf heel veel 4e enzo alleen omdt het paard een beetje tegen de hand kwam.
allee we snappe ook dat niet iedereen perfect rond kan rije
maar dan bij elke oefining een 4 voor wanneer hij even tege de hand komt?
toch ook beetje overdreven of niet dan?

ja idd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:47

Ligt eraan welke klasse, vanaf de L2 is tegen de hand een zware fout die niet meer mag, en dan is een 4 terecht.

Een 3 hoeft voor mij nog niet direct commentaar bij, vaak zijn dit zo'n grove fouten dat de ruiter die ook wel weet. Commentaar bij 5jes vind ik veel waardevoller.