Zijn jullie wel eens onzeker in jullie rijden.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloem94

Re: Zijn jullie wel eens onzeker in jullie rijden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:02

ik herken mezelf een beetje in jou Haha! ik was (en ben nog steeds een beetje) onzeker. ik wilde niet als ene lafaard over komen asl ik eth niet zo doen. later is dat veel minder geworden. als ik idd een paard niet geod ken en ik stap er dan zomaar op dan vidn ik eht idd heel spannend maar ik probeer em dan relaxed te maken en dan gewoon rustig rijden. voor de rest, mja ik ken mezelf wel goed genoeg waar mijn dapperheidsniveau ligt(zo wat een woordt)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:45

Ik ben wel is onzeker over m'n rijden, vooral als ik dan mensen zie rijden bij wie alles vanzelf lijkt te gaan. Wat dan voor mij helpt is om iemand m'n rijden te laten filmen, je ziet je slechte punten, maar ook zeker je goede.

En ik vind buitenrijden niet zo prettig, m'n ouders vinden het op hun beurt weer erg eng als ik ga buitenrijden.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:34

Ik ben soms ook wel onzeker over mn rijden. Dan zie ik anderen en dan denk ik ook van, zo ziet het er bij mij nooit uit volgens mij! Maargoed als ik iets echt niet zou durven ofzo dan zou ik dat wel toegeven en niet zomaar op een paard gaan stappen wat ik anders eigenlijk niet zou doen. Volgens mij voelt een paard ook heel goed hoe jij je voelt, en als ik dan zo zenuwachtig ben lijkt me niet echt goed Knipoog

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:54

ik ben heel vaak onzeker dan zitten er mensen bij de bak naar mij te kijken en dan denk ik ga nou is weg! of kijk lekker ergens anders heen! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:53

Soms met springen weleens. Maar ik doe het uiteindelijk toch wel, want achteraf voelt dat alleen maar beter. Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:12

ja, ik ben weleens onzeker. Veel mensen zeggen dat ook aan mij te zien. Als een paard angstig is, word ik dat ook. Als een paard schrikt, schrik ik ook. En dat werkt dus niet. Ik heb er wel vaak moeite mee om in angst-situaties van het paard, zélf heel rustig en ontspannen te blijven. Ik ga mezelf dan ook helemaal spannen omdat ik dan bang ben dat het paard er vandoor schiet.
Bij springen vind ik het ook eng als het paard superhard over de hindernis heen scheurt. De instructrice zegt altijd: probeer het maar. Bah daar hou ik niet van Clown Clown Clown

Aliekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:19

als ik op een lastig paard zit: ja dan kan ik me vrij onzeker voelen

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:05

Ik ben welleens onzeker over m'n rijden als er mensen langs de kant zitten en dan vooral als ik ze zie praten Bloos Doordat m'n instructrice erg vriendelijk is en goed lesgeeft, gaat dit de laatste tijd steeds beter Lachen

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:06

Ik ben wel eens onzeker als ik op de manege 1x in de week op een paard moet rijden waarmee ik echt geen 'klik' voel. Gelukkig voel ik die klik dan wel weer met m'n eigen paard Bloos

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:11

Als ik iets niet durf, dan zeg ik dat meestal gewoon. Ik ben vroeger ee keer hard van een paard gevallen. De volgende les moest ik er weer op. Dan voel je toch echt wel die angst. Die les heb ik het ook rustig aangedaan. Maar nu race ik gewoon weer door de bak met de wat moeilijkere paarden. Je moet je angst gewoon langzaam overwinnen en in het begin ben je daar best wel onzeker over.

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:28

Ik voel me er ook erg ongemakkelijk bij als er veel mensen aan de kant staan, die allemaal naar me kijken. Ik word daar onzeker van, omdat ik echt gelijk voel dat er iemand naar me kijkt. dan ben ik bang fouten te maken.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:39

Ik zeg altijd gewoon dat ik het eng vindt en ik zeg ook gewoon tege me vriendin dat ik echt nog heel veel meot leren.
En als ik op de pony van mijn vriendin rijd dan vindt ik het ook prettig als zij ondertussen dingen zegt wat ik moet doen Bloos en dan gaat het ook goed Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:47

Ik ben eigenlijk alleen onzeker in m'n rijden als er bepaalde mensen aan de kant zitten Clown En dan vooral als ik ze zie praten, maar de laatste tijd trek ik me daar niks van aan en rij gewoon lekker verder Lachen Komt waarschijnlijk ook door mijn goede en vriendelijke instructrice Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:56

Op Yvke ga ik sowieso altijd wel door, ik heb der geen problemen mee om te bekennen dat ik ergens schrik voor heb oid, maar ik ga sowieso wel door. Toen ik Yvke net had, ben ik regelmatig heel bang van der geweest Clown . Maar goed, ik ben gewoon doorgegaan.. Want als je angst hebt voor je eigen paard is dat niet zo handig.

Nog steeds voel ik me wel 'onzeker' over het rijden in de zin of ik het allemaal wel goed doe Bloos Ik kan der totaal niet tegen als mensen kijken, en ga dan liever naar de andere bak Lachen maar dat is weer iets anders

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:16

Ik denk dat ik mezelf altijd in mijn waarde zet en vaak nog naarbeneden haal waarom? Wil niet opscheppen of zo denk ik Bloos
In de wedstijdring is het helemaal anders dan ben ik dus totaal niks meer voor mezelf

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:47

Ik ben wel eens onzeker over mijn rijden, maar dan meer of ik het goed doe of niet. We hebben geen spiegels in de bak, en die vond ik altijd wel makkelijk! Nu rijd ik erg veel buiten, en heb ik volgens mij echt weer zo'n buitenrijhouding gecreërd!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:07

Bang, nee. Ik stap rustig op een wild vreemd paard en ik ben over het algemeen echt een koele kikker als ze eens gek gaan doen. Ik heb dan ook op de meeste stallen op de drukteschoppertjes gereden.
Onzeker ben ik wel snel, op het moment helemaal omdat ik alleen nog maar recreatief rij. Opnieuw gaan lessen was geen succes, al die mensen die naar je zitten te kijken. Bij mijn verzorgpaard ben ik weleens halverwege de bak uit gegaan, naar buiten omdat de eigenaresse van het paard plus fam. stond te kijken. Het zal wel een fase zijn waar ik wel weer doorheen zal komen denk ik Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:33

Als ik les heb op een paard op wie ik niet wil omdat iedereen nare verhalen erover heeft ga ik met iemand ruilen of ik stap er gewoon op.
En goh, wat zijn de paarden altijd braaf als ik erop stap met al die verhalen!

En ik ben ook wel is onzeker in het rijden.
Denk ik van heb ik nu goed gehandeld enzo.

Sausja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:35

Als ik iets niet durf dan zeg ik het gewoon, met wat hulp en begeleiding erbij is het dan een stuk minder eng. Als je zelf onzeker bent zal je paard het ook voelen en dat schiet dan ook niet op!

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:41

ik denk dat iedereen er wel eens last van heeft maar het niet graag zegt..... Tong uitsteken
maar ook ik heb wel eens ervaren van ppfff dat ik dat heb gedaan of toch ben door gegaan na een ontzettende bokpartij of steigeren Ach gut
daar krijg ik het warm van. Cool

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:35

ik had dat ook, maar sinds ik met mijn paardje rijd heb ik veel meer zelfvertrouwen! miranda leert mij heel veel! Go jij! Go jij!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:10

Tuurlijk ben ik weleens onzeker over m'n rijden.. wie niet? Vork
Maar niet zo zeer dat ik elke keer als ik moet rijden onzeker ben,
Vaak als bepaalde mensen aan de kant staan waarvan ik weet dat die graag roddelen enzoo... Frusty Zij zijn groot en ik is klein!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:35

Af en toe, vooral over m'n houding. Of als ik zonder zadel moet gaan rijden (al is het maar in de binnenbak), ik kan echt niet draven of ik stuiter er haast af haha. (Echt heel slecht!) En verder, ben ik niet echt bang voor bokken of niet-bedoelde races.. Zolang ik blijf zitten haha, tuurlijk i heb dan af en toe zenuwen maar ik ben er nog geneen keer afgevallen en ik heb ook veel vertrouwen in m'n verzorgpony.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:32

Zo vaak, meestal voordat ik ga rijden ben ik zenuwachtig (combo van gezonde spanning en ik ben nogal angstig geworden door m'n vorige pony) maar als ik erop zit dan zakt het meestal wel af.

Ik heb wel een supergrote angst om te galopperen, dus dat doe ik dan ook niet.
Als ik iets niet durf dan zeg ik dat gewoon eerlijk, ik zeg altijd dan maar: Bij twijfel nooit doen (in dit soort situaties in ieder geval)