Waarom zonder cap?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:32

Maar als je hebt gereden, dan was je toch sowieso je haar wel omdat je naar paard ruikt? Tong uitsteken

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:43

Lijkt mij wel Cool

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:12

Ik bedoel dan was je toch niet alleen je haar.. Ik stap sowieso na het rijden even onder de douche!! Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:38

als ik onder de douche ga..was ik niet alleen mn haar nee Clown

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:42

Ik rij zonder cap, in het begin toen ik me pony kreeg heb ik veel met cap gerede, maar daarna minder, op onbekende plekke rij ik wel met cap maar op bekende plekken niet, Ik rij meestal het zelfde rondje en hij is in de meeste gevallen altijd wel rustig.. Af en toe voel ik hem aanspanne al vind tie wat eng.. Maar dan ga ik gewoon tegen hem praten of zingen! Word die echt rustig van gelukkig.
Okeej ik weet dat het onverstandig is om zonder cap te rijden... Maja toch doe ik het..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:45

Opeens heb ik nog een paar goede redenen:
Domheid/risico's niet goed kunnen inschatten/heel 'dapper'/stoer zijn

Té flauw weer..sorry Bloos

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:46

Dat is wel heel flauw ja!! Duivel

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:32

Ja duh tuurlijk stap ik onder de douche als ik bij me paard ben geweest en eigenlijk was ik me haar ook elke dag maar ik bedoel tis niet goed je haar elke dag wassen, deed het eerst om de dag en wilde daarom niet met cap rijden! En zonder cap rijden is helemaal niet om stoer te doen lijkt mij, ja als je 10 bent ofzo maar ik vindt het in ieder geval niet stoer?? :S

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:34

en trouwens, als je doucht kan je ook je haar in een knot doen en het niet wassen? lekker boeiend eigenlijk

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:35

ik rijd met cap, maar laatst zat ik er wel even zonder cap op, was tijdens het grazen en iemand had haar toch vast.

Verder rijd ik nooit zonder cap, kleine moeite om hem op te hebben en het kan toch heel wat beschermen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:35

Je moet het je niet zo aantrekken joh Ach gut
Zie de humor er (wel) van in! Clown

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:39

Ja pf dat gezeik gelijk het gaat over of je met cap rijdt niet of ik me haar was ja of nee.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:39

Ik reed eerst altijd zonder omdat ik een cap in de zomer veel te warm vind en omdat ik zonder gewon leuker vind Ja
maar sinds ik een ongeval heb gehad (waarbij ik hem wel ophad en daardoor maar een lichte hersenschudding, paard was onderuit gegaan met mij erop Knipoog had toen wel een whiplash en nu last van mijn rug maar goed Lachen wel heb ik heel die week weg uit mijn geheugen) en sinds toen is mijn cap wel mijn vriend Ja en probeer hem altijd op te zetten Ja voorlopig lukt dat nog, hopen dat het zo blijft als het zomer word en heel warm is Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:40

rij zonder cap. behalve op terrein waar het verplicht i(tijdens prive les en op wedstrijd). vind met cap niet fijn rijden en heb toch een goede cap. daarbij kan ik ook zo de deur uittappen over het stoeprandje struikelen en een hersenschudding oplopen. en ik vind het niet een kwestie van stoer doen. maar vind het gewoon niet fijn iets op mn hoofd te hebben tijdens het rijden.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:40

Born2BCrazy schreef:
nee, dat doe ik niet (fietsen met helm)
en daar gaat deze discussie niet over..

Maarre mijn reden is iig niet dat ik 'meer plezier' heb als ik fiets zonder helm..(beetje melig Clown )
Ik heb het geld er niet voor over..en bovendien leidt een fiets geen eigen leven zoals een paard! Het risico op een paard is imo groter dan met fietsen..(fietsen heb je meer in de hand..al heb je je mede-weggebruikers niet in de hand)
Maar ja dan kan je wel dag en nacht met een helm op lopen..en wil dus niet dat een helm mijn leven bepaald..

nou mijnes anders wel hoor, als ik op stap en alleen nog even wil zitten laat hij zich gewoon omvallen!! Rotbeest, dus ik trapper dan wat en dan gaan we vooruit, maar ik moet altijd zo veel trappen voor hij eenmaal vooruit gaat, iedere stap weer, en als ik naar achter hang en trapper tegelijk gaat hij nog steigeren ook!! Hij is echt een wilde, maar ik rijd zonder fietshelm, want een fietshelm is voor fietsen en mijn fiets is een wild monster! Nagelbijten / Gniffelen

oke.. beetje melig Nagelbijten / Gniffelen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:41

ikke20 schreef:
rij zonder cap. behalve op terrein waar het verplicht i(tijdens prive les en op wedstrijd). vind met cap niet fijn rijden en heb toch een goede cap. daarbij kan ik ook zo de deur uittappen over het stoeprandje struikelen en een hersenschudding oplopen. en ik vind het niet een kwestie van stoer doen. maar vind het gewoon niet fijn iets op mn hoofd te hebben tijdens het rijden.

ja, dit vind ik ook, maar ik rijd evengoed met cap omdat ik dus geen zin heb om met mijn hoofd iets te hebben.. Voor foto's doe ik hem wel eens af, omdat dat mooier staat Knipoog

Piacente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:45

Hoi,
kan me niet voorstellen dat je zonder cap wilt rijden...ik voel me heel onveilig zonder cap! Nadat ik heel hard van een paard af ben gevallen ben ik helemaal blij dat ik zo'n ding ophad, ik had nu 'slechts' een zware hersenschudding, wil niet weten wat er anders was gebeurd.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:53

Ik ben nog nooit gevallen, maar ik rij altijd met cap. Ik doe hem wel eens tijden het rijden afzetten (gedurende het stappen) en dan weer op, maar dat komt omdat ik met warm weer ontzettend ga zweten van dat ding. Dan lopen de zweetdruppels echt over mijn voorhoofd en da's geen prettig gevoel. En mocht ik mijn cap echt langer af moeten hebben, omdat ik bijvoorbeeld mijn trui uit wil trekken ofzo, dan stap ik gewoon even af.
Ik snap wel dat het een lekker gevoel is om zonder cap te rijden, maar er zitten zoveel risico's aan vast. Het is misschien wel net zoiets als je paard verzekeren. Veel mensen betalen liever steeds wat geld zodat áls er wat gebeurt, ze niet in de problemen zitten. Terwijl anderen dat geld er niet voor over hebben, maar áls er dan wat gebeurt, moeten ze in één keer een behoorlijk bedrag dokken. Maar altijd weer dat 'áls'. Als de kans klein is dat er iets gebeurt, is het ook wel logisch dat mensen hun voorkeur uitgaan naar helemaal geen geld betalen of helemaal geen cap dragen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:55

Als ik een buitenrit maak of echt ga springen doe ik wel een cap op, verder eigenlijk niet Bloos Ik stap er nu met zwangere buik ook nogsteeds op en die kan ik ook niet beschermen met iets... ben banger dat er wat met mijn buik dan met mijn hoofd gebeurt Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:59

odetteke schreef:
Als ik een buitenrit maak of echt ga springen doe ik wel een cap op, verder eigenlijk niet Bloos Ik stap er nu met zwangere buik ook nogsteeds op en die kan ik ook niet beschermen met iets... ben banger dat er wat met mijn buik dan met mijn hoofd gebeurt Haha!

Een gat in de markt, De Belly-Protection, speciaal voor paardrijdende-zwangere-vrouwen Nagelbijten / Gniffelen

Ineke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:23

Ik draag ALTIJD een cap! zelfs op een paard dan nog zo lief is. Ik voel me gewoon niet lekker zonder cap, dan zou ik toch erg eng op een paard zitten. Ik vind het ook belangrijk dat vooral op een manege de mensen een cap dragen als ze het paard in de wei zetten. In Engeland is dat al verplicht.
Ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat een cap niet lekker zit. Er zijn zoveel caps op de markt, en ze worden ook steeds beter en comfortabeler. Een hoofdletsel zit ook niet egt lekker toch? Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:34

Ineke__ schreef:
Ik draag ALTIJD een cap! zelfs op een paard dan nog zo lief is. Ik voel me gewoon niet lekker zonder cap, dan zou ik toch erg eng op een paard zitten. Ik vind het ook belangrijk dat vooral op een manege de mensen een cap dragen als ze het paard in de wei zetten. In Engeland is dat al verplicht.
Ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat een cap niet lekker zit. Er zijn zoveel caps op de markt, en ze worden ook steeds beter en comfortabeler. Een hoofdletsel zit ook niet egt lekker toch? Knipoog

Ohh help dat vind ik echt onzin Bloos
als je dat beetje risico er niet bij wil nemen stop er dan meteen mee Vork
(sorry dat is mijn mening Bloos)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:35

Ineke__ schreef:

Precies: ik heb een afschuwelijk vervelend zittend geval op mijn hoofd (er wordt binnenkort een nieuwe aangeschaft, maar tot nu toe heb ik nog geen goed passend model voor mijn eierkopje gevonden) maar ik rij ALTIJD met cap. Zelfs als ik er hoofdpijn van krijg op bv. een hele warme dag. Liever een paar uurtjes last, dan bv. een hele week met knallende koppijn vanwege een hersenschudding in bed liggen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:48

Ik rijd al 14 jaar zonder cap(sinds ik dus eigen paarden bezit), daarvoor(manegetijd) wel altijd met cap gereden, toen mijn cap stuk ging eigenlijk nooit de moeite genomen om een nieuwe te kopen.
Ik heb sinds kort wel een fijne cap gekocht(HH) voor mijn 5 jarige die ik aan het inrijden ben, ik vertrouw haar niet met rijden vandaar de cap. Op mijn andere 2 paarden rijd ik dus al heel wat jaren zonder cap, maar als ik op een jong paard stap zet ik wel een cap op.
Vorig jaar een paard gehuurd en toen heb ik ook gevraagd of ik een cap mocht lenen, ik stap niet zonder cap op een paard dat ik niet ken of vertrouw.

Natuurlijk gaat veiligheid voor alles, maar toch gebruik ik mijn cap alleen voor jonge/onbekende paarden, ondanks dat ik een fijn zittende cap heb voel ik me op de een of andere manier altijd belemmerd met zo'n ding.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:49

Ik heb vroeger wel zonder cap gereden, in mijn penny tijdperk vond ik dat maar wat stoer. Tegenwoordig ben ik gelukkig wat verstandiger en rij ik met cap én een bodyprotector. Lachen