Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Born2BCrazy schreef:nee, dat doe ik niet (fietsen met helm)
en daar gaat deze discussie niet over..
Maarre mijn reden is iig niet dat ik 'meer plezier' heb als ik fiets zonder helm..(beetje melig)
Ik heb het geld er niet voor over..en bovendien leidt een fiets geen eigen leven zoals een paard! Het risico op een paard is imo groter dan met fietsen..(fietsen heb je meer in de hand..al heb je je mede-weggebruikers niet in de hand)
Maar ja dan kan je wel dag en nacht met een helm op lopen..en wil dus niet dat een helm mijn leven bepaald..
ikke20 schreef:rij zonder cap. behalve op terrein waar het verplicht i(tijdens prive les en op wedstrijd). vind met cap niet fijn rijden en heb toch een goede cap. daarbij kan ik ook zo de deur uittappen over het stoeprandje struikelen en een hersenschudding oplopen. en ik vind het niet een kwestie van stoer doen. maar vind het gewoon niet fijn iets op mn hoofd te hebben tijdens het rijden.
odetteke schreef:Als ik een buitenrit maak of echt ga springen doe ik wel een cap op, verder eigenlijk nietIk stap er nu met zwangere buik ook nogsteeds op en die kan ik ook niet beschermen met iets... ben banger dat er wat met mijn buik dan met mijn hoofd gebeurt
Ineke__ schreef:Ik draag ALTIJD een cap! zelfs op een paard dan nog zo lief is. Ik voel me gewoon niet lekker zonder cap, dan zou ik toch erg eng op een paard zitten. Ik vind het ook belangrijk dat vooral op een manege de mensen een cap dragen als ze het paard in de wei zetten. In Engeland is dat al verplicht.
Ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat een cap niet lekker zit. Er zijn zoveel caps op de markt, en ze worden ook steeds beter en comfortabeler. Een hoofdletsel zit ook niet egt lekker toch?
Ineke__ schreef:Ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat een cap niet lekker zit. Er zijn zoveel caps op de markt, en ze worden ook steeds beter en comfortabeler. Een hoofdletsel zit ook niet egt lekker toch?