Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femkee

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 07:06

thuis rij ik soms in de zomer zonder cap , maar in de manege wel want daar is het verplicht !

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 07:09

Ik rij met cap, omdat het gewoon voor mijn eigen veiligheid is,
ookal heb ik af en toe wel zoiets (zeker in de zomer) mag dit ding alsjeblieft af!
op de manege ben ik verplicht met cap te rijden
maar als ik bijv. een keer naar me verzorgponys ga, en gewoon even een half uurtje ga rijden en het is warm dan doe ik hem niet op... (en dat is echt maar heel soms)

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:13

Ik rij ook altijd met cap.
Ik was bij mijn nieuwe verzorgpaarden en toen moest het daar niet en toch heb ik het gedaan. Het voelt veel veiliger. Uitstappen doe ik soms wel eens zonder cap.

Op de manege was het ook verplicht, logisch.

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:34

Ik heb 2 x zonder cap gereden en beide keren ging het mis. de ene x zonderzadel kwam dat beestomhoog en liet zich omvalle. was een B pony van me kennisen ik wist mezelf nog te redden. en de andere x bij een galopswissel lag ik eraf. maarja met een cap durf ik veel meer. en tsja van me vader moet ik met een cap ryden en ik vind het ook niet echt een probleem

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:36

Omdat het verplicht is... heb echt een hekel aan mijn cap Tong uitsteken

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:44

ik rijd altijd met cap op mijn eigen paard. ze kan heel erg onvoorspelbaar zijn en als ze gaat bokken, dan zijn ze ook niet uit te zitten. je wordt dan gelanceerd. gevolg is "je maakt een smakker van 2 meter met versnelling en een bak heeft wanden. (goed mikpunt van mijn paard Frusty ) dus ik rijd met cap voor mijn eigen veiligheid. wat ik het rare vind is, dat je bij ons 9 van de 10 beginnende ruiters ZONDER cap ziet rijden? en de meeste gevorderde mensen steeds meer een cap gaan dragen.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:45

Thuis rijdt ik altyd zonder cap!!
behalve als ik paarden zadelmak maak, dan zet ik voor mijn eigen veilig heid wel mijn cap op!..
Met wedstrijden rijdt ik ook met cap.

Clown En als eigenaren het nodig vinden dat ik een cap draag bij hun paarden, heb ik er geen bezwaar bij.

maar het blijven ondingen Bloos

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:52

maradhja schreef:
behalve als ik paarden zadelmak maak, dan zet ik voor mijn eigen veilig heid wel mijn cap op!..

Clown En als eigenaren het nodig vinden dat ik een cap draag bij hun paarden, heb ik er geen bezwaar bij.

Het is wel voor je eigen veiligheid!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:58

DancylOver schreef:
maradhja schreef:

Het is wel voor je eigen veiligheid!

jaa.. dat weet ik, daarom is het ook mijn verantwoordelyk heid als ik het niet doe Knipoog

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:46

Voor eigen veiligheid, ik ben al een keer gevallen met mijn hoofd tegen de bakrand en dan ben je wel blij dat je een cap draagt.
Dus gewoon voor de veiligheid, er zal maar iets gebeuren?!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:48

In eerste instantie voor mijn eigen veiligheid, maar anders had ik hem nog opgehad want het is wel verplicht Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:53

IK rij altijd met cap. Zonder cap voel ik me bij wijze van spreke bijna naakt....
Bovendien ben ik al een paar keer erg blij geweest dat ik er een droeg. Ik doe het puur voor de veiligheid dus. Zelfs al heb ik een superbraaf paard dat echt nooit bokt of gek doet. Zelfs zij kan weleens schrikken, struikelen etc. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik vind het vaak een beetje misplaatste "stoerheid" om geen cap op te zetten.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:54

Ik heb jaren zonder cap gereden (buiten, springen, dressuur) zonder daar eigenlijk bij na te denken. OP mijn vorige stal werd het op gegeve moment verplicht en ben ik met wat gemopper maar een cap gaan dragen. Ondertussen weet ik niet beter en voel ik me ook kaal zonder cap, geeft toch een gevoel van veiligheid. Ik rij nooit meer zonder cap tegenwoordig. En dat is maar goed ook want heb vorige week kennisgemaakt met de bakrand en ben er met een hersenschudding vanaf gekomen. Ik weet niet of ik hier nu had zitten bokken als ik geen cap had opgehad. Dus ik rij ondertussen uit eigen keuze met cap voor mijn eigen veiligheid (ookal heb ik in het begin wat gemopperd omdat het moest op die stal).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:55

Ik rij af en toe met cap. In de bak tenminste, buiten zoiezo altijd met cap, binnen vergeet ik hem nogal vaak..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:56

Of ik rijd omdat het met een cap verplicht is? Ja ja
Zou ik anders zonder rijden: Ja ja!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:30

Ik rij onder andere met cap omdat het verplicht is.
Als het niet verplicht was zou ik hem nog steeds dragen voor mijn eigen veiligheid. Ja

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:38

Ik rij thuis & op les soms met cap.
Vaak met les niet, omdat ik mn vocht moeilijk kwijt kan dan op mn hoofd, en hoofdpijn krijg.
Wedstrijd is verplicht, dus lijkt me logisch Tong uitsteken

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:12

lydiakampman schreef:
Aan de hand van het topic, wanneer zag je het licht en deed je altijd een cap op, las ik dat veel mensen zeiden ik rijd altijd met cap, omdat het verplicht is op hun manege. Maar ik vind eigenlijk dat je gewoon altijd met cap moet rijden, ook al is het niet verplicht.

Mijn vraag is dus eigenlijk, wanneer jullie met cap rijden, doen jullie dit dan alleen maar omdat het toevallig verplicht is op jullie manege/stal?? Of gewoon voor jullie eigen veiligheid?? Kijken of we een leuke discussie op gang kunnen brengen Lachen

Ik rijd nooit meer met cap...is heel stom ik weet het maar ik rijd inderdaad alleen met cap wannneer het verplicht is met springen en cross ofcourse Knipoog

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:14

Altijd! Hoe braaf ze ook zijn, hoe klein, hoe goed je ook kunt rijden, altijd met cap!

culasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:15

Ik zie sommigen wel eens rijden met caps die eruitzien als wielrennershelmen. Het lijkt een kleine platte bromfietshelm met allemaal gaatjes erin. Bij een fietsenhandel zag ik ze eens liggen, ze kosten maar 9.95 euro en ze zijn heel licht, maar ze zien er niet zo stevig uit. Zijn ze wel te gebruiken?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:16

mmmm... ik zou het er niet op wagen.. ze zijn gewoon gemaakt als fietshelm, niet als cap. Als je zeker wilt zijn zou ik gewoon een cap dragen..

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:16

lydiakampman schreef:
Ik ben echt blij te horen dat iedereen zo betrokken is bij zijn eigen veiligheid! Denk idd maar eens wat je kan gebeuren en dan weet je weer waar je het voor doet!!

Precies! Je draagt een cap toch echt voor jezelf, want het gaat om je eigen gezondheid! Lijkt mij nogal belangrijk!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:17

Zeker weten!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:36

Op de manege rijd ik met cap omdat het verplicht is & om eigen veiligheid (zit ik toch vaak op fellere paarden dan Timmie)
Op Timon rijd ik met cap omdat ik anders ruzie krijg met verzekering gedoe mocht er wel wat gebeuren. Maar als dat risico er niet was, had ik op hem wel eens mn cap niet op denk ik. Met dressuur bijv. Buiten en springen doe ik echt een cap op om eigen veiligheid

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:25

Ik rijd met cap omdat het gewoon veiliger is.