Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Telepathie he
Maximrocky schreef:ben niet tegen sporen maar wel kleine knopjes en geen grote met wieletjes daar ben ik wel tegen !!

Zie op stal in de bakken, weleens die kinderen (ook soms volwassenen) rammen tegen hun paard, omdat iets niet lukt of ze gewoon hun dag niet hebben.. Narya schreef:Maar als jij ze gebruikt omdat hij traag is, is het niet echt verfijning van de hulpen te noemen, zoals dat hier zo mooi heet.

Saroosh_S schreef:als je snel chagrijnig of boos of agressief bent, zou ik het niet doenZie op stal in de bakken, weleens die kinderen (ook soms volwassenen) rammen tegen hun paard, omdat iets niet lukt of ze gewoon hun dag niet hebben..
Ik ben zelf ook wel eens chagrijnig (dat krijg je met al die kinders die alleen maar trekken en schoppen
), maar dat is nog niet direct levensbedreigend voor het paard
Saroosh_S schreef:Narya schreef:Maar als jij ze gebruikt omdat hij traag is, is het niet echt verfijning van de hulpen te noemen, zoals dat hier zo mooi heet.
Precies, ja
) dan legt ie zijn oortjes plat en begint hem op te stellen tegen me, dan haal ik ze er ook af.xnitax schreef:Dat klinkt alsof je er goed over na gedacht hebt!
Soms is het gewoon handig, maar als je het teveel doet gaan ze ook weer aan sporen wennen, en dat is ook niet goed!
Ik rijd zelf western, en daar rijden veel mensen met sporen, maar deze worden alleen gebruikt als het paard echt niet luistert naar andere hulpen.
Als het paard dan weer goed loopt hou je je spoor weer van het paard af!
Zo heeft het paard er geen "last'' van!
maar er was een meisje met sporen en achter de singel zat bloed door de sporen nou dat vindt ik niet kunnen!!
regeer hier als je blieft op ik hoor graag wat jullie er van vinden! :