VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:27

Is dat niet te wantrouwend tegenover je paard Haha!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:27

Haha Haha! Huilen van het lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:28

RUBYWHITE schreef:
Apple schreef:
Dus als casperrr niet gaat crossen met haar fries en wellicht ook niet gaat springen, waarom zou ze dan een bp aantrekken?

Friezen horen voor de wagen Haha! Daar val je toch niet vanaf Nagelbijten / Gniffelen

Iedereen kan overal vanaf vallen Knipoog en waarom zou een Fries voor de wagen moeten als hij het goed doet in de dressuursport? Moet ik hem dan maar voor de wagen laten lopen omdat dat het stereobeeld is dat een fries niet in de dressuursport moet maar voor de sjees?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:29

Het enige enigszins steekhoudende argument tegen dat ik zo kan bedenken is dat het je een gevoel van schijnveiligheid kan geven waardoor je onvoorzichtiger zou gaan rijden. Alle andere argumenten (te strak, te warm etc) zijn een kwestie van een goed passende bp kopen of de afweging tussen risico en comfort. Ik heb een bp, draag die altijd met crosslessen en -wedstrijden en daar ben ik super tevreden over. Met springen draag ik hem eigenlijk nooit, en met dressuur al helemaal niet. Inrijden van een jong paard of bij een lastpakje weer wel bv.

Honger, casper? Op de kast ligt wat te eten Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:30

Ik zou niet weten waarom ik honger zou moeten hebben Lielle, kan je beter aan een paar andere vragen Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:31

Ik heb nog wel een tosti voor Casper Haha!

Maar ontopic, lielle ben het wel met je eens dat men tussen de oren dan denkt "mij kan niets gebeuren", maar het extra stukje veiligheids gevoel kan ook iemand juist zekerder laten rijden Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:32

Overigens, bij een goed passende bp voel je misschien in het begin even dat je hem aan hebt, maar als dat ding warm is geworden dan merk je er niets meer van Lachen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:33

Je hapt nogal op de sjees opmerking Tong uitsteken

Rubywhite, het kan idd beide kanten op werken.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:35

ik ben voor Tong uitsteken , nee echt, ik heb zelf twee jongen dieren, een hengst en een ruin, die rij ik altijd met body, mijn pony's alleen als ik naar buiten ga. tis veilig en als je er eenmaal aan gewend bent is het niet meer irritant. ik ken iemand die had net haar body aangedaan, terwijl iemand anders had gezegd: wat een dom ding, doe uit. tis dat ze hem heeft aangehouden anders was ze HEEEL hard terecht gekomen en had ze waarschijnlijk haar ribben gebroken of nog erger, ze had ze nu "alleen" een gekneusde rib, verder niet Bloos dus: LANG LEVE DE BODYPROTECTOR... Clown haha, ach tuurlijk het ziet er "stom" en in het begin is het raar, maar daar wen je aan Slim

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:35

voor

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:36

De mijne ziet er echt niet stom uit vindt ik.
Hijs gewoon mooi rood Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:37

Een bp zal echt niet alles voorkomen qua bescherming, kan men ook niet garanderen net als bij een cap Knipoog Maar ik durf wel te zeggen dat het de ellende zal verminderen Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:37

Over 'schijnveiligheid': ik doe ook weleens iets voor paardrijden voor gehandicapten.

Daar lopen enkele nogal onzekere ruiters rond die altijd een bp aanhebben. Niets mee mis. Als het paard zn hoofd schud is het al eng en met bp aan durven ze toch buiten te draven en soms te galopperen. Op zo'n moment helpt een bp ook voor de psychische gesteldheid van de ruiter.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:39

voor Ja

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:39

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:42

RUBYWHITE schreef:
Ik heb nog wel een tosti voor Casper Haha!

Maar ontopic, lielle ben het wel met je eens dat men tussen de oren dan denkt "mij kan niets gebeuren", maar het extra stukje veiligheids gevoel kan ook iemand juist zekerder laten rijden Knipoog

Vingers aflikken lekker tosti Haha!
@Lielle: ik snap wat je bedoelt Knipoog maar af en toe moet ik dat gewoon even recht trekken Tong uitsteken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:50

Recht trekken van die fries Haha! Joh ieder zijn mening, ik vind ze het mooist als ze voor de sjees staan, opgetuigt met belletjes enzo. En dan t liefst op een scheurkalender dat ie na een week erafgescheurd kan worden Haha!

Sorry grapje ben een beetje melig Haha!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:51

nu weer ontopic Knipoog Tong uitsteken
Jij bent altijd melig Huilen van het lachen haha Haha!

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:52

Ik vind het eigenkeus zo ie zo omdat ik het echt niet lekker vind zitten met rijden.
En ik denk dat als je echt hard valt zo'n ding eigelijk wijnig zin heeft je kan ook je been breken Clown maar dat is mijn mening want het lijkt me ook ontzettend in de weg zitten als je valt als of je je eigen niet kan op vangen (denk ik)
Maar goed ik rij ook zonder cap Sigaar heel verkeerd maar sorry ben heel erg eigenwijs Clown

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:56

Ja, maar een body protector beschermd oa. je ruggenwervels & ribben. Wat toch vaak wat lastigere kneusingen of breuken zijn dan die van het been (niet dat dat wel fijn is).
Ook zitten daar natuurlijk je meestte organen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:59

Ik heb het eigenlijk aan als ik bijvoorbeeld een jong paard inrijd, of als ik ga springen/crossen.
Verder gebruik ik hem niet echt, vindt trouwens ook als je een wedstrijd gaat rijden (dressuur) dat het zo lelijk staat onder of over je jasje heen Clown

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:06

Ik ben er in principe wel voor, als extra bescherming maar ik heb er zelf geen. Ik heb geleerd om goed te vallen, en bodyprotector vind ik lichtelijk overdreven als dat verplicht zou worden. In de zomer trek ik al met tegenzin mijn cap op, laat staan zo'n warme stijve bodyprotector. Wat zou t' volgende worden polsbeschermers?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:07

Áls ik Quellian rij, dan rij ik met BP. Nadeel is wel de moeite met afstappen, trek ik zowat het paard mee ondersteboven (ben niet zo lenig) Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:50

RUBYWHITE schreef:
Recht trekken van die fries Haha! Joh ieder zijn mening, ik vind ze het mooist als ze voor de sjees staan, opgetuigt met belletjes enzo. En dan t liefst op een scheurkalender dat ie na een week erafgescheurd kan worden Haha!

Sorry grapje ben een beetje melig Haha!

ROFL
goh de fries gaat naar allerlei takken van de paardensport. Voor de sjees, in het cross terrein, in de dressuurring

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:58

Nooit een bp aangehad of gebruikt. Maar aangezien ik wat jonge beestjes heb staan ben ik wel van plan er een aan te schaffen voor ik ze in ga rijden. Heb met m'n andere paard, menig keren het ziekenhuis van binnen gezien, en dan was ik ook al super blij met m'n cap Haha!. Dus ik ben er voor, ook al moet ie wel goed passen, anders heb je er nog weinig aan.