Wat is in jouw ogen nou een goede jury?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

verania

Re: Wat is in jouw ogen nou een goede jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:48

hi

1) kijken naar de proef en niet naar soort paard dat in de ring is.
2) bij lage punten genoeg geschreven hebben.
3) eerlijk

?
?
?

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:13

Ik vind iemand een goede jury, wanneer deze kijkt naar wat het paard kan en de proef ook zo beoordelen. Ik vind dat je moet kunnen inschatten wat een paardje zou kunnen, en niet naar wat het paardje niet kan. Ook vind ik dat de jury niet moet kijken hoe de ruiter eruit ziet (dik, dun, lang, kort, blond, brunnette, dat soort dingen) en degene wie ze het mooiste vinden hoge punten geven. Ik vind dat een goede jury iemand is die eerlijk is, dat betekend neit automatisch dat ze niet streng mogen zijn. En persoonlijk hou ik ervan om veel 'commentaar' op mijn proeven te krijgen, ik wil namelijk graag weten waar ik de volgende keer op moet letten/ aan moet werken.

Vivianne___x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:16

Ik denk dat een goed jurylid punten moet geven voor hoe hard je je best doet. En dat het gemiddelde dan zo rond de 7 moet zijn. Hoger dan 7, dan heb je heel goed je best gedaan en zag het er ook nog eens goed uit, lager dan 7, doe je wel je best, maar lukt het niet.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:19

Ik vind het fijne jury's als ze je tips geven. Niet alleen zeggen wat er fout is, maar hoe je het kan oplossen.

Heb al vaker zulke jury's gehad, en fijne ervaringen mee Lachen

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:19

Maar ik denk dat als een jury punten geeft voor 'hoe goed je je best doet' dat iedereen wel een winstpunt zal halen, want iedereen doet op zijn eigen manier zijn best. Ook denk ik dat een jury onmogelijk kan inschatten hoe iemand zijn best doet..

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:55

Een jury die de juistheid van de gangen kan beoordelen en kijkt naar de intensie van de bewegingen van het paard is in mijn ogen een deskundige jury. Daarbij moet er in mijn ogen voortdurend met excelente zuiverheid gekeken worden naar de balans.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:22

Een jury moet punten naar wat hij/zij ziet en geen vergelijking maken met de vorige ruiter. Durf een 8 of 9 te geven, maar ook een zeer laag cijfer als iets er helemaal niet uit ziet. Bij de kids mag er wel vaker wat opbouwende kritiek op de protocol staan.

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:22

Een jurry die 3én geeft maar ook 9 geeft Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:23

Oud topic, slotje.