Jury kijkt niet....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Novice

Re: Jury kijkt niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:55

Sorry voor mijn grote afwezigheid in dit topic Bloos Helaas was ik niet in staat om te reageren door verblijf in het ziekenhuis de afgelopen periode. (ben van mijn paard gedonderd en heb een nekwervel gebroken Verdrietig )

Maar...na er 2 dagen over gedaan te hebben dit allemaal eens door te lezen wil ik wel even kwijt dat ik absoluut geen commentaar wil geven op juryleden, ik rijd bijn elke wedstrijd wel mijn winstpunten, maar het valt mij af en toe wel op dat als ik richting jury rijd deze niet altijd zitten te kijken. Ik vind dan ook vaker mijn punten te hoog dan te laag.
Ik was gewoon benieuwd of meerdere mensen deze ervaring hadden

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:14

Ik moest een keer schrijven en toen stelde ik haar een vraag (toen was er nog niemand in de ring gewoon tussen de proeven door). En toen ging ze dat helemaal uitleggen, de ruiter was al bij onderdeel 6 ofzo en toen moest ze nog cijfers geven Tong uitsteken.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:37

Ik moet zeggen dat het mij niet uitmaakt wat die jury doet. Al gaan ze op zijn kop staan.

Wat ik wel vervelend is, is dat ik een middendraf laat zien... een 4 krijg: 'Springt aan in galop.' Ik heb de hele proef gefilmd en.. geen galopje te zien!!

Dit soort dingen kan ik me aan ergeren. Als er echt iets fout of goed gaat moet dat beoordeeld worden.. maar als je niet oplet ga dan geen dingen verzinnen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:23

More schreef:
Ik moest een keer schrijven en toen stelde ik haar een vraag (toen was er nog niemand in de ring gewoon tussen de proeven door). En toen ging ze dat helemaal uitleggen, de ruiter was al bij onderdeel 6 ofzo en toen moest ze nog cijfers geven Tong uitsteken.

Kan prima hoor, ik je hoofd punt je namelijk gewoon door Knipoog

Waar ik me afgelopen weekend aan geirriteerd heb was een voorlezer die bij ieder proef die ze las (teveel helaas)steevast de andere kant opkeek tot de ruiter 5 rondjes gedraafd had Boos! (of met dr vriendinnen langs de kant stond te beppen) En ik maar zwaaien en op de ruit tikken. Tsja dan loop je zowat een half uur uit op die manier.

NessahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:28

Ik heb laatst heel erg gelachen.. Mijn 1e wedstrijd.. Mijn paard springt ( door mijn fout en mijn zenuwen) in de verkeerde galop, maar ik galopeer door. Een hele volte in de verkeerde galop.. En vervolgens lees ik mijn cijfer voor deze oefening.. een 7! Stond er bij "netjes".
Nou sorry hoor, waar zit je dan met je gedachten? Ik vind zoiets gewoon niet kunnen.. Want je galopeert een stuk rechtdoor, dan een volte en dan weer een stuk rechtdoor.. Dus hoe ze dat over het hoofd hebben gezien??

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:38

Vorige week mijn bijrijders voor de eerste keer met mijn pont op wedstrijd. Heb regelmatig de jury NIET zien kijken. overgangen hebben ze regelmatig niet gezien. Ze zaten erg veel met hun neus in het papier zag ik. Laat 1 een super middendraf zien krijgt ze daar een 5 voor :S
Tja dat soort dingen blijf je houden; tis en blijft een jurysport Knipoog
Maar MOEDWILLIG niet opletten door bezig te zijn met andere dingen -die niet bij het hureren horen- vind ik echt niet kunnen; ga dan NIET jureren. Heb je even extra tijd nodig ivm papierwerk ofzo dan vind ik dat gewoon jammer maar niet onoverkomelijk denk ik.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:49

ik weet dat het een jury sport is, en wil ook niet echt alles op de jury's afschuiven, maar 3 weken geleden had ik een wedstrijd, en ree echt een geweldige proef.
maar de jury letten gewoon echt niet op.
de 4e en 5e vlogen om myn oren, en er stond byna geen commentaar op myn protecol ( 1e ongv 5 dingen, en op me 2e maar 1 ding Boos! )
in myn eerste proef sprong die verkeerd aan. ik nam hem duidelijk terug en sprong goed aan.
het bewys dat ze niet zat op te letten, was dat er op myn protecol stond dat die een chargement sprong.
ten eerste kan die dat niet eens :S en ten 2e nam ik hem Duidelijk terug.
dat vindt ik dan wel erg banketstaaf, dus hoop ik die jury niet meer te krijgen Bloos

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:26

Ik, als ruiter zijnde, vind het respectloos als juryleden niet teruggroeten aan het einde van de proef. Dit is mij al enkele keren opgevallen. Heb de neiging om mijn groet dan nog maar eens te herhalen... (wat ik overigens niet doe)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:46

van mij hoeft de jury niet te kijken hoor als ze maar goede punten geven hahaha Tong uitsteken:P
terug groeten en een beetje lachen staat wel zo netjes..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:44

NoireIdylle schreef:
Ik, als ruiter zijnde, vind het respectloos als juryleden niet teruggroeten aan het einde van de proef. Dit is mij al enkele keren opgevallen. Heb de neiging om mijn groet dan nog maar eens te herhalen... (wat ik overigens niet doe)

dat vindt ik nou ook!

maar laatst moest ik toch wel lachen Tong uitsteken
ik had een mannelijke jury met een hoed op, die ging terug groeten ( Lachen ) en deed die ze hoed af, met een onwys gek gezicht Tong uitsteken
ik schoot in de lach en ree snel de bak uit Nagelbijten / Gniffelen

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:36

Beetje Indisch tiepje met bolhoed toevallig?? Heb ik nl. ook eens gehad in de M2! Hahaha

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:04

Ik vind dat er heel snel op basis van een enkel voorval, alle juryleden over 1 kam geschoren worden.
Ik schrijf vaak bij jury's en rijdt zelf wedstrijden met meerdere paarden.
Ook ik heb wel eens meegemaakt dat er iets was, wat niet door de beugel kon (uitgebeld voor verkeerd parcours, waardoor ik verbaasd langzamer doorreed naar de finish...oh sorry...nee...was toch goed...maar daar ging mijn snelste tijd voor de barrage).
Maar goed...juryleden zij net mensen....en dan worden er fouten gemaakt.
Onoplettendheid en bezig zijn met een kind achterin de auto kan idd echt niet....maar volgens mij zijn dat uitzonderingen op de regel.
Net zoals ruiters die er een potje van maken...dat zijn ook uitzonderingen...en daar mogen we geen oordeel op geven.
Ik vind dat ik doorgaans goed en eerlijk wordt gejureerd...ook met de fries die ik start.
Wat mij wel opvalt zijn de reacties in mijn omgeving als ik vertel dat ik lage punten had met de Fries.
"Oh...dan had je zeker een jury die een hekel had aan Friezen"
"Nee...ik heb gewoon bagger gereden, want ze was hengstig en dan laat ze me vaak zitten en heb ik geen impuls, maar een plakpaard aan mijn been dat lekker te diep gaat lopen om zich te onttrekken."
Ja...maar toch...de jury zal er wel niet van gehouden hebben, want ik vond het er goed uit zien...
Zucht....
het is ook heel jammer dat niet iedereen eerlijk naar zijn eigen (wan)prestaties kan kijken!
En ik ben eerlijk: ik vind dat soms ook moeilijk, want als je paard je zo laat zitten als die Fries bij mij doet als ze hengstig is, kun je best teleurgesteld zijn!

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:33

Van het weekend reed een vriendin van mij met haar fjord een M1 proefje. Helaas vond blijkbaar de jury deze combinatie niet interessant genoeg en heeft hij zowat heel de proef met zijn hand onder zijn kin naar buiten zitten kijken. Dit vind ik dus echt schandalig, en behoorlijk respectloos tegenover de combinatie die in de ring hun best aan het doen zijn. Boos!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:59

NoireIdylle schreef:
Beetje Indisch tiepje met bolhoed toevallig?? Heb ik nl. ook eens gehad in de M2! Hahaha

ja zou best is kunnen hahaha Tong uitsteken

isolde04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:17

vind ik hetzelfde als iedereen een standaard 7 of 8 voor verzorging te geven.
Was eens iemand, die het paard kompleet ongeschoren en vies de proef indrukte, terwijl die van mij er gelikt voor stond. Krijg je beide een 8 ! Geef dan ook iedereen een 7 op binnenkomen, een 6 op schoudervoor, en een 8 voor een volte etc.
Zo jureren gaat nergens over, of je maakt als jurylid differentie in de kombinaties en laat daarmee je kennis en oog aan de deelnemers blijken of je blijft als jurylid gewoon lekker thuis zitten.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:19

Ik heb ook vanalles gezien en meegemaakt, 1x was het zo erg zat de jury gewoon naar de proef te kijken die in de ring ernaast gereden werd!!
2 weken terug bij een stalgenootje was het zelfs zo erg.. was het tegen het einde van de dag.. lag de jury te slapen in de auto.. oke het was warm en begrijp goed dat je dan een dutje krijgt maar kom op zeg.. ga dan niet jureren als je niet wakker kan blijven.. de combinatie voor haar had zelfs een 0 score!
Nu hoorde ik al dat dit vaker bij deze jury voor komt.. snap niet dat ze zo iemand dan nog durven te vragen!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:35

Ik moet zeggen dat ik zelf nie naar de jury kijk onder mijn proef, (ik weet zelfs na mijn proef niet eens wie mij gejureerd heb! *OEPS*)
Maar ik had vorige maand wel dat ik in het L2 met mijn haf, F-X-C moest wenden in galop, en voor de X sprong mijn pony al 2 x over, en ik kreeg voor het onderdeel een 7!! En er stond niets over overspringen op!!
Héél erg vaag als je dat niet gezien heb!! haha

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:45

Ik heb ook eens een jury gehad die met zijn hoofd onder tafel zat. Die heeft me niet zien binnenkomen en de schrijfster keek me ook aan van ja ik kan er ook niks aan doen.
Heb maar gewoon doorgereden en had inderdaad de eerste 2 onderdelen een 6. Beetje raar maarja...
En verder kijk ik niet naar de jury als ik in de proef zit.