LDRD schreef:Ze moeten ook bergop lopen en hoeven helemaal niet bergop gebouwd te zijn. Dat is gewoon schijn bedriegt
Het belangrijkste is hoe een paard zijn lichaam gebruikt. Mijn paard heeft een wat lang achterbeen, een ietsje ouderwets/plat kruis en een ramshoofd. Niet het exterieur waar je als dressuur liefhebber warm voor loopt. Als je hem in de box ziet staan geeft je er geen stuiver voor. Maar in beweging heeft hij nog nooit teleurgesteld, in alle drie de gangen niet. En hoe verder ik kom, des te beter hij gaat bewegen en het eind is nog niet in zicht.
WickedSanty schreef:maar ik denk dat je eerder gaat voor een paard wat super gaaf gebouwd is, voor het oog, en je weet dus nog nie thoe die onder het zadel loopt..
Ik zal mij echt niet meer laten verblinden door een mooi koppie, een mooi lijf en een knap kleurtje hoor... Ik heb mijn paard zo uit het land als 3-jarige, dus niet zadelmak, gekocht. Inclusief grasbuik, draadwond en wintervacht. Hij had een ontzettend vriendelijke oogopslag en hij ketste echt van de grond. Meer hoefde ik niet te weten. Bovendien was de prijs er ook naar, m.a.w. ik zou geen groot verlies lijden als het niks werd. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik heb nog nooit zoveel met een paard gewonnen en zoveel plezier gehad als met deze en het eind lijkt nog lang niet in zicht...
Weet je wat het is; hoe meer je betaald hoe groter de kans is dat het tegenvalt. Als je voor een 3-jarige 15.000 euro betaald, dan moet je nog maar afwachten of hij de verwachtingen waar gaat maken. En de kans dat je je geld er weer uit gaat halen als je hem nog eens verkoopt wordt dan ook steeds kleiner.
RUBYWHITE schreef:Dat vind ik nu een paardje wat plezierig loopt en wat zeker ook plezierig is om naar te kijken.
Ik vind de stap eerlijk gezegd matig, hij stapt niet eens in. Bovendien lijkt hij iid achter erg wijd te gaan. Neemt niet weg dat het op zich geen verkeerd paard is, alleen denk ik dat je je wel moet realiseren dat een handige ruiter een paard heel imponerend voor kan stellen en dat het misschien niet helemaal kan zijn wat het lijkt...
Pipo schreef:Ieder gezond paard kan met de juiste training Z lopen.
.
Dat wordt altijd geroepen, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Als je zegt ieder gezond paard, dan bedoel je alle paaden van alle rassen. En ik zie een Belg nog echt geen winstwaardige Z-proef lopen. Er zijn gewoon echt paarden (ook warmbloeden) die gewoon nooit een fatsoenlijke Z-proef zullen kunnen lopen. Zelfs met de beste ruiter van de wereld niet.