Deze trektocht was een hel!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angelina43

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:08

T@nj@ schreef:
Nounou Angelina, je bent net lid van Bokt en vind het nu al een verschrikkelijk rot forum? Misschien moet je nog even wat verder gaan kijken op Bokt en niet zo snel oordelen, Bokt is voor de meeste mensen erg leuk hoor Knipoog
Er wordt overigens nergens gezegt dat je je mening niet mag geven, pompom haalt alleen aan dat het een eenzijdig verhaal is en dat is het ook. We hebben nog niets gezien van de organisatie (als die al op Bokt komen en zich geroepen voelen om te reageren, hoeft natuurlijk helemaal niet)

Nou heb zelf ook een keer meegereden met een tocht die hun organiseerde, ik hoor nu al zoveel verhalen erover dat ik het er hier niet bij laat zitten!!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:29

Maar wat wil je dan gaan doen ? Je hebt zelf 1x meegereden en verder hoor je er erg veel verhalen over? Verhalen zijn doorgaans geen reden om "stappen te ondernemen" dus ik ben wel benieuwd hoe je het er niet bij laat zitten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:30

whoww.. chilll.
Angelina: Dat iemand geen goede ervaring met deze rit heeft (en of dat terecht is laat ik maar even in het midden) en hier zijn/haar mening over geeft, zegt alles over TS, maar niks over bokt...
Toch?
Hoe was jou ervaring? Positief of negatief?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:34

T@nj@ schreef:
Ik zou het niet meer dan logisch vinden als de organisatie hier een reactie plaatst, een verhaal heeft nog altijd 2 kanten.

Ik zou het volkomen normaal vinden als ze helemaal niet óp Bokt reageren maar náár Bokt. áls er al een reden is om te reageren.
Het is helemaal niet helder of het om een 'oganisatie' gaat of wat ook.

@Cap
Een cap is niet verplicht en volledig eigen verantwoordelijkheid van de ruiter.
Dat de meeste 'organisatoren' van alle gezeur achteraf af willen zijn en zeggen 'cap op of niet mee' staat hier los van.
Wederom een illustratie van onkunde, onwetendheid van de schrijfster, niet van die van de voorrijder.

@TS
Ja je mag je mening uiten en nee je mag geen subjectief lasterlijk verhaal met naam en toenaam in het openbaar verkondigen.
Je zegt een les geleerd te hebben en dat is fijn. Ik stel voor dat je er nog een paar leert.

Nogmaals, het wordt míj eigenlijk alleen maar duidelijker hoe subjectief éénzijdig dit topic gestart is en ik zie totaal niet waarom de 'organisator' moet reageren.
De 'organisator' is niet verplicht te reageren. Bokt faciliteert in deze een lasterlijk verhaal. Bokt is geen rechterlijk middel voor hoor en wederhoor.
Als de TS met de 'organisator' in overleg wil is die haar bekend.
Ik blijf erbij dat Bokt dit soort lasterlijke topics niet behoort te faciliteren.

HC

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:40

Wie zegt hier dan dat de organisator moet reageren?
Natuurlijk is dit topic eenzijdig gestart, de TS wil haar frustratie kwijt en gaat dan niet van de kant van de organisator spreken, dat zou ze niet eens kunnen al zou ze willen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:45

jeetje HC, je kan ABN ook overtrekken, heel veel hier zijn maar simpele boeren hoor! Knipoog (althans, ik wel)
Faciliteert? Que?

Ik denk wel dat door een dergelijk verhaal van TS een dergelijke organisatie zich geroepen kán voelen om hun naam te zuiveren omdat hun al dan niet ten onrechte nu negatief uit de bus komen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:54

Moderatoropmerking:
Mensen, mag het wat minder? Discussie is geen probleem, maar laten we niet kinderachtig worden en op elkaar gaan vitten! De TS wil ik vragen op een normale manier te reageren op het commentaar van de posters die het niet met haar eens zijn.

Het is natuurlijk heel vervelend dat de rit zo is tegengevallen, maar dat heeft meestal te maken met eigen verwachtingen. Logisch dus dat andere gebruikers van Bokt aangeven dat je het niet alleen bij de organisatie neer moet leggen, maar ook bij jezelf zou kunnen zoeken.

berkers1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:11

Nou, hier dan de organisator, HippoCare Liessel

Ik zou zeggen kijk 's op onze website http://www.allesvoorjepaard.nl onder 'trektochten'! Daar staat heeeeeel duidelijk aangegeven dat deze tochten 35-40 km lang zijn en dat paard en ruiter in erg goede conditie moeten zijn. Dit betekent meer dan een paar keer in de week wat rondjes stappen in het bos. Oftwel ONDERSCHAT DIT NIET !!!

Wij hebben reeds meerdere van deze trektochten achter de rug, telkens naar ieders tevredenheid !! Tijdens deze tochten zijn er altijd weer mensen bij, die al eerder hebben meegedaan, dus dat zegt genoeg. Verder is er tijdens deze rit ook een pauze ingelast, met eten en drinken voor paard en ruiter!!

Het hele verhaal "deze trektocht was een hel !!!" zegt denken wij meer over deze ene slecht voorbereide deelnemer, dan over onze tochten. Wij doen deze tochten voor ons plezier, en voor het plezier van onze paarden. Verder als extraatje voor onze klanten, en met een heeeeele grote verantwoordelijkheid !!!! En geloof maar, dat wij PAS GOED zijn voor onze paarden, maar wel wekelijks uuuuren steken in het IN CONDITIE HOUDEN, van zowel PAARD ALS RUITER !!!

Wij hebben weer een aantal tochten gepland staan, ik zou zeggen doe us mee en ervaar hoe diervriendelijk onze tochten zijn !! Maar dus wel in GOEDE conditie, van beiden......

groetjes Angelique van HippoCare in Liessel

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:03

Huertecilla schreef:
@TS
Ja je mag je mening uiten en nee je mag geen subjectief lasterlijk verhaal met naam en toenaam in het openbaar verkondigen.
Je zegt een les geleerd te hebben en dat is fijn. Ik stel voor dat je er nog een paar leert.

Nogmaals, het wordt míj eigenlijk alleen maar duidelijker hoe subjectief éénzijdig dit topic gestart is en ik zie totaal niet waarom de 'organisator' moet reageren.
De 'organisator' is niet verplicht te reageren. Bokt faciliteert in deze een lasterlijk verhaal. Bokt is geen rechterlijk middel voor hoor en wederhoor.
Als de TS met de 'organisator' in overleg wil is die haar bekend.
Ik blijf erbij dat Bokt dit soort lasterlijke topics niet behoort te faciliteren.

HC

HC, dit is geen laster. Dit is een verhaal uit eerste hand en de TS heeft dat zo ervaren. Dat is haar ervaring en dat kan ze zo delen met andere Bokkers.

Anders wordt het als het een 'van horen zeggen' verhaal wordt of als de TS willens en wetens andere zaken erbij betrekt om deze organisatie zwart te maken.

Ik zie trouwens dat de organisatie zelf ook heeft gereageerd Lachen. Aan elk verhaal zitten twee kanten Lachen.

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:06

ik had gelijk in protest gegaan! dit doe je gewoon niet!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:19

jeetje leoonie.... misschien even het topic lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:27

Citaat:
Tijdens onze tochten wordt voornamelijk gedraafd, gedurende 80-90% van de tocht, in een flink tempo. Vereiste is dus ook dat zowel paard áls ruiter in goede conditie MOETEN zijn (onderschat dit niet…). Verder dienen paard én ruiter over ruime ervaring te beschikken wat betreft het buitenrijden.

quote van de site

Dan lijkt mij logisch dat er weinig gestapt wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:56

Ze wist heel helder vooraf dat er vooral gedraafd zou worden en roept hier op Bokt dat draven op asfalt helemaal niet zou kunnen. Roept zelfs vooraf dat het stierenpoep is als iemand zou durven beweren dat dit wel kan.
Het is een feít dat dit voor, zoals door de organisatie DUIDELIJK als voorwaarde gestelde, goed voorbereide paarden geen enkel probleem is. Dan toch met slijk gooien is lasterlijk. Het spijt me maar ík vind dit niet kunnen.

In ieder geval is er nu meer perspectief Haha! en is helder dat de TS vooraf prima op de hoogte was gesteld en een excuus via ditzelfde openbare middel zou moeten aanbieden.

'Je krijgt wat je beloont' is niet alleen voor paarden dé leidraad Cool

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:59

runningkawa schreef:
Citaat:
Tijdens onze tochten wordt voornamelijk gedraafd, gedurende 80-90% van de tocht, in een flink tempo. Vereiste is dus ook dat zowel paard áls ruiter in goede conditie MOETEN zijn (onderschat dit niet…). Verder dienen paard én ruiter over ruime ervaring te beschikken wat betreft het buitenrijden.

quote van de site

Dan lijkt mij logisch dat er weinig gestapt wordt.

Tja, hoe duidelijk moet je dán zijn???

HC

TessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:21

Tja ... toch nog maar een keer.. Kunnen we het even netjes houden?
@HC: je hebt je punt inmiddels wel duidelijk gemaakt Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:53

Een openbaar excuus van de TS aan de organisatie lijkt me nu ook weer niet nodig HC. Je punt is inderdaad wel duidelijk zo.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:02

Goede en enige juiste beslissing om te stoppen.

We horen nu het verhaal van 1 kant (oh nee even lezen, organisator heeft ook gereageerd en vertelt haar kant van het verhaal, klinkt ook logisch) We zijn er zelf niet bij geweest, ik persoonlijk zou het ook niet echt leuk vinden om door het centrum te draven, maar misschien had je de rit beter kunnen voorbereiden? Dus vragen watvoor rit het precies zou worden?

Mandy30 schreef:
Je moet maar een keertje bij ons (Manege de Boschhoeve in Soerendonck) een dachtocht komen maken.

Off topic:Nou euh, ik ben een keer een lang weekend naar de Boschhoeve geweest, leuk weekend gehad hoor, veel verschillende paarden en heel veel mooie tochten gedaan. Maar de 1e dag kwamen ze regelrecht van het land waar ze ong 6 weken opgestaan hadden en de eigenaar (Peer) die ons begeleidde kende bij lange na niet alle paarden, dus het werd een behoorlijk onstuimige rit waar er 4 ook nog in een greppel kwamen. Gelukkig zijn wij allemaal ervaren ruiters en konden we dit opvangen, maar echt een ontspannen rit was het niet. Tsjaaa natuurlijk blijven het paarden en kan er altijd iets gebeuren......... ik verwacht alleen wel van een begeleider dat die de paarden op zijn minst een beetje kent en kan inschatten wie die op welk paard zet. Voor de rest was het erg gezellig! Mooie accomodatie!
Laatst bijgewerkt door sambagirl op 17-02-07 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:06

Mensen die denken zeker hoe harder je gaat hoe eerder je thuis bent.
En veder zeker aan het geld..

kuuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:25

develwife schreef:
Hallo,

Moest dit ff kwijt.
Gisteren heb ik een trektocht gehad van ruim 43 km.
Nou trektocht het was meer een helse tocht.
We hebben constant gedraafd,zelfs over plekken waar ik met mijn paard niet zou draven bv:Centrum,Grote kiezelsteenpaden,over gladde bruggen,enz...

Vond dit een verschrikkelijke rit dat ik na een tijdje besloten had om ermee te stoppen en mijn paard lekker aan de lange teugel te laten en rustig weer op adem te stappen.
Maar dit mocht niet van hun want we moesten bij elkaar blijven, nou sorry hoor!!! Boos!
Vond dit wel een beetje ver gaan.
Mijn paard had behoefte aan even lekker te kunnen ontspannen maar dit mocht niet van hun Boos!
Ik had ondertussen mijn man gebeld en die is me komen ophalen , zijn ze nu daar helemaal bedoeveld!!

Ik moest dit even kwijt , wat ik had gedacht wat leuk zou zijn was gewoon een nachtmerrie.
Vond dit zo zielig voor de paarden, de hoefijzers vlogen in het rond en dan nog gewoon doordraven met de nagels in de hoeven Boos!
Had het helemaal gehad.

Groetjes

berkers1 schreef:

Ik zou zeggen kijk 's op onze website http://www.allesvoorjepaard.nl onder 'trektochten'! Daar staat heeeeeel duidelijk aangegeven dat deze tochten 35-40 km lang zijn en dat paard en ruiter in erg goede conditie moeten zijn. Dit betekent meer dan een paar keer in de week wat rondjes stappen in het bos. Oftwel ONDERSCHAT DIT NIET !!!

Wij hebben reeds meerdere van deze trektochten achter de rug, telkens naar ieders tevredenheid !! Tijdens deze tochten zijn er altijd weer mensen bij, die al eerder hebben meegedaan, dus dat zegt genoeg. Verder is er tijdens deze rit ook een pauze ingelast, met eten en drinken voor paard en ruiter!!

Het hele verhaal "deze trektocht was een hel !!!" zegt denken wij meer over deze ene slecht voorbereide deelnemer, dan over onze tochten. Wij doen deze tochten voor ons plezier, en voor het plezier van onze paarden. Verder als extraatje voor onze klanten, en met een heeeeele grote verantwoordelijkheid !!!! En geloof maar, dat wij PAS GOED zijn voor onze paarden, maar wel wekelijks uuuuren steken in het IN CONDITIE HOUDEN, van zowel PAARD ALS RUITER !!!

Wij hebben weer een aantal tochten gepland staan, ik zou zeggen doe us mee en ervaar hoe diervriendelijk onze tochten zijn !! Maar dus wel in GOEDE conditie, van beiden......

Hoi
Ik heb samen met mijn paard aan twee trektochten meegedaan die in Liessel
georganiseerd waren.Hier heb ik niks op aan te merken.Alles was goed geregeld.Zowel voor PAARD en RUITER.Duidelijk werd ons vantevoren medegedeeld dat onze paarden in goede conditie moesten zijn.Dit geld ook voor de ruiter.Er werd veel gedraafd gestapt en normaal gereden.GEEN GEJAKKER.Ik snap ook niet waar deze comotie over is.Als je met meerdere mensen samen rijd zijn er ook meer meningen.Er zijn altijd mensen waaronder ik die wel graag een trektocht rijden van 40 km.En ik weet zeker dat Hippo-Care in Liessel dit ook doet.En dat ze ZEKER weten wat ze doen.Ik rijd al 30 jaar paard en weet zeker wat kan en wat niet.Dus laat ons fijn onze trektochten rijden en houd hierover op.Bedankt namens een ruiter uit Neerkant.

Angelina43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:00

kuuske schreef:
develwife schreef:
Hallo,

Moest dit ff kwijt.
Gisteren heb ik een trektocht gehad van ruim 43 km.
Nou trektocht het was meer een helse tocht.
We hebben constant gedraafd,zelfs over plekken waar ik met mijn paard niet zou draven bv:Centrum,Grote kiezelsteenpaden,over gladde bruggen,enz...

Vond dit een verschrikkelijke rit dat ik na een tijdje besloten had om ermee te stoppen en mijn paard lekker aan de lange teugel te laten en rustig weer op adem te stappen.
Maar dit mocht niet van hun want we moesten bij elkaar blijven, nou sorry hoor!!! Boos!
Vond dit wel een beetje ver gaan.
Mijn paard had behoefte aan even lekker te kunnen ontspannen maar dit mocht niet van hun Boos!
Ik had ondertussen mijn man gebeld en die is me komen ophalen , zijn ze nu daar helemaal bedoeveld!!

Ik moest dit even kwijt , wat ik had gedacht wat leuk zou zijn was gewoon een nachtmerrie.
Vond dit zo zielig voor de paarden, de hoefijzers vlogen in het rond en dan nog gewoon doordraven met de nagels in de hoeven Boos!
Had het helemaal gehad.

Groetjes

berkers1 schreef:

Hoi
Ik heb samen met mijn paard aan twee trektochten meegedaan die in Liessel
georganiseerd waren.Hier heb ik niks op aan te merken.Alles was goed geregeld.Zowel voor PAARD en RUITER.Duidelijk werd ons vantevoren medegedeeld dat onze paarden in goede conditie moesten zijn.Dit geld ook voor de ruiter.Er werd veel gedraafd gestapt en normaal gereden.GEEN GEJAKKER.Ik snap ook niet waar deze comotie over is.Als je met meerdere mensen samen rijd zijn er ook meer meningen.Er zijn altijd mensen waaronder ik die wel graag een trektocht rijden van 40 km.En ik weet zeker dat Hippo-Care in Liessel dit ook doet.En dat ze ZEKER weten wat ze doen.Ik rijd al 30 jaar paard en weet zeker wat kan en wat niet.Dus laat ons fijn onze trektochten rijden en houd hierover op.Bedankt namens een ruiter uit Neerkant.

Leuk dat het jou wel bevallen is!!!
Maar goed dat elk mens een andere mening heeft!!!
En dat je 30 jaar op het paard zit ,tja ik zit er er nog wat meer jaren op ,maar dat wil niet zeggen dat je alles al weet of kan!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:58

jeetje angelina, doe niet zo agressief! *TeMt weer*

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:38

En van mijn kant de mededeling niet van die lappen tekst te quoten. Als je met een quote wil reageren dan a.u.b. alleen het stuk quoten waarop je wil reageren, dat leest een stuk makkelijker voor iedereen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:42

dat is idd best dom...maar goed dat je gestopt bent Knipoog Ach gut

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:45

Angelina43 schreef:
Maar goed dat elk mens een andere mening heeft!!!!

Hier is geen sprake van een méningsverschil maar van zelfoverschatting door een ruiter die vervolgens tegen beter weten in uit frustratie een ander beschimpt.

Voor de goede orde, een dagrit geen tréktocht maar een tocht. Een tocht van 30-40 kilometer heet wel dagrit maar is uiteraard geen dag rijden.

Eten is voor een ritje van 30-40 kilometer hooguit een kwestie van wat grazen maar meer niet.
Drinken onderweg kan geen kwaad mits de paarden gelijk daarna in beweging blijven. Na meer dan mondjesmaat grazen is rustig aan beginnen essentieel.
Een ander nadeel van een pauzestop onderweg is dat de spieren afkoelen en de doorstroming stérk vermindert.
Paarden die met onbeperkt hooi/stro in de wei staan vertrekken met een ruime voorraad electrolieten. Meer dan voldoende voor een 40 km.- rit hier door de bérgen met 40 graden in de schaduw
Het is wél goed om na bijvoorbeeld een galop tegen een steile helling op even af te stappen en ernaast lopende hartslag-ademhaling even te laten herstellen.
Af en toe een plaspauze waarbij de singel gelost wordt is een goed idee, maar echt pauzeren is voor het páárd contraproductief. Als het voor de ruíters nodig is, is het eigenlijk beter dat die 2 x 500 mg. paracetamol o.i.d. slikken dan dat ze het paard hinderen. (Dat, een ruime voorraad pijnstillers voor de ruiter, is trouwens voor echte trektochten een voor het paard belangrijker zaak dan de waslijst aan 'handige tips' of de hele 'kit' van TREC)

Al met al is dit topic een goede tip geworden voor ruiters die wat meer willen dan de gezapige paardbelastende stapboemels.
Zoals de ervaren Liesselse organisatie luid en duidelijk stelt is voorbereiding de sleutelvoorwaarde. Kortom alle paarden en iedereen veel dikke pret rond Liessel.

HC

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:12

Huertecilla schreef:
Drinken onderweg kan geen kwaad mits de paarden gelijk daarna in beweging blijven.

Paarden die met onbeperkt hooi/stro in de wei staan vertrekken met een ruime voorraad electrolieten.

Al met al is dit topic een goede tip geworden voor ruiters die wat meer willen dan de gezapige paardbelastende stapboemels.
HC

Graag wil ik willen weten hoe je aan die wijsheden komt mbt. drinken en electrolieten. Dat zijn dingen waar ik graag meer over zou weten.

Waarom stappen paardbelastend is snap ik niet?