zelfmade-spray hou ik niet zo van. is meestal niet zo best voor de paardenhuid. reepjes zilverfolie zijn wel goed om te verwerken in een vliegendeken, maar dan zou je materiaal moeten vinden wat sterk is.
Hier in gelderland wil ik ook wel eens wat proberen... paardje staat tegen de bosrand aan en wordt in de zomer echt knettergek.... en rijden,pfff ik denk er geeneens aan behalve midden in de nacht.
als je al weinig licht& cd's nodig hebt om de vliegen en dazen in de stallen te verjagen, hoeveel zul je er dan nodig hebben buiten, waar er heel veel licht is? Misschien werkt het als je gewoon een paar kartonnetjes met zilverpapier aan beide kanten van de paard maakt? Gewoon met een touwtje vastknopen aan je vliegendeken..
Ik begin nu al met het voeren van knoflooksnippers. De een zegt dat het helpt , de ander zegt weer van niet. Baat het niet , schaadt het niet denk ik dan maar.
knoflooksnippers zijn nog voor veel meer dingen goed dan enkel het wegjagen van dazen en vliegen, dus baten doet het zeker. ik ga het van de zomer toch eens proberen; zilverpapiertjes aan de deken bevestigen. vouw ze inderdaad om een kartonnetje heen voor de stevigheid (slim patsur!) en dan zien we wel! is in ieder geval lekker goedkoop om eens te proberen.