Rijden met een big smile, van invloed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Re: Rijden met een big smile, van invloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:44

Als ik natuurlijk kijk , is dat een beetje boos xP

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:44

Toen ik vorige week scheldend de ring binnen kwam (peerd gaf een hoge bok en ging aan de kletter) reed ik winst. Clown

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:46

Dat doe ik ook altijd Tong uitsteken
Als ik voor dat raampje langs rijd waar de jury zit, ga ik altijd met een big smile naar binnen gluren Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:38

ik moet van mijn instructrice altijd lachen. zelfs van de zomer, de las mij voor, reed ik langs met inrijden en gelijk "lachen.. je moet lachen!!!"
zucht.. ok dan.... Knipoog
Mijn motto, je kunt beter stralend te paard ziten dan met een zuur gezicht, onbewust zat dit wel voor het plaatje in het algemeen meer invloed hebben.

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:32

Nou dit gebeurde mij dus pas geleden.. ik reed mn 2de proef en was niet tevreden dus keek niet egt bijster vrolijk... nu had ik 178 punten maar de jury kwam naar me toe.. en hij zei al als ik moet kiezen tussen een 5 en een 6 en je kijkt alles behalve tevreden kies ik tog voor een 5.. eigenlijk ergens logisch maar goed het kunnen ook zenueen zijn....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:48

Dat is echt belachelijk. De jury hoort niet te jureren naar gezichtsuitdrukking van de ruiter.
Als ik moet kiezen tussen een 5 of een 6 dan kies ik altijd eerst voor de 6. Twijfel ik nog een tweede keer in de proef, kies ik dan voor de 5. Zo wissel ik dat af.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 10:10

Nouja rijden met een vrolijk gezicht past dan wel weer in het thema "happy atleet" Haha! Nee flauwekul, de jury moet natuurlijk gewoon op het rijden jureren. Maar toch denk ik dat het onbewust mee speelt wat een ruiter uitstraalt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:37

Ik kijk zelf altijd heel erg geconcentreerd (en dat zal er wel boos uitzien). Maar nog nooit last ervan gehad dat ik daardoor lage punten krijg.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 12:26

Het zal ook wel niet op je coupon staan maar onbewust denk ik dat het toch een andere indruk achter laat wat zich misschien in andere cijfers vertaalt. Als iemand nu heel hard twijfelt wordt het misschien wel een 6 i.p.v een 5 je weet het nooit. Dus ik blijf gewoon rijden met een vriendelijk gezicht.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:32

nou laatst hielp ik op een wedstrijd bij een vriendin... en toen was er bij de prijs uitreiking och commentaar opgeschreven (bij iemand anders) en wat stond er: je paard heeft er plezier in, nu jij nog!

dus of het niks uitmaakt voor een jury, geen idee!!

maar gewoon vrolijk kijken is niks mis mee, maar niet overdreven gaan lachen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:56

er zijn er wel veel die volgens mij alleen nog maar aan winst denken dan aan het plezier ervan ja...
Ik kijk altijd heel geconcentreerd en terug op de film zakt zelfs mijn mond open..... Bloos
Ik glimlach wel bij groeten naar jury's! maar zeker niet overdreven!!
ik denk ook wel dat een jury even zal denken 'goh die heeft er schik in' maar als je beroerd rijdt je pecht hebt en een chagrijn gewoon kan winnen haha Haha!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:56

een lach op je gezicht is altijd leuker om naar te kijken..
maar het zal niet veel uitmaken..
ik doe altijd bij het groeten even lachen.. en meestal zie je de jury dan ook weer terug lachen Lachen dat is altijd er leuk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:01

*krijgt rare verbeeldingen Haha! Clown
ik heb van mezelf een chagerijnige kop maar met een proefje of zoiezo op het paard zit er toch wel minstens een glimlach op! en soms als de glimlach te groot is komt er wel eens geluid bij Clown

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:04

Ik heb 1 keer gehad dat ik de slappe lach kreeg halverwege een M2 proef.....ECHT de slappe lach dus. Mijn zus las me voor en maakte een leesfout, ze zei: Tussen X en E TUSSEN de verzamelde stap een keertwending.
Ik grinnikte even om het woordje tussen, wat natuurlijk DOOR had moeten zijn.

Ze grinnikte ook, ik grinnikte iets harder, zij ook, tot we op een gegeven moment echt niet meer bijkwamen...de tranen liepen over mijn wangen, die moest ik af en toe echt wegvegen, steeds als we dachten dat we nu wel uitgelachen waren, begon er eentje weer te grinniken en begonnen we allebei weer keihard te lachen, ze koon zowat niet meer voorlezen, en ik bleef maar doorrijden.
Ik won de eerste prijs en de jury had er niks van gezegd, maar het was echt een hilarische toestand!

Verder kan ik soms echt moeilijk kijken ineen proef, dat zie ik dan pas op foto's, maar dat is mijn concentratie denk ik hahaha, maar het ziet er natuurlijkniet uit. Ik lach wel altijd even met groeten.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:51

Ik ging altijd heel hard lachen, als mijn pony bokte!
Maar ik reed wel serieus hoor, maar had wel de grootste lol als ze (alweer) iets deed wat niet de bedoeling was..

Toen mijn pony écht bokkensprongen ging maken in de ring (dus niet zomaar een bok, maar echt bokkesprongen) lachte ik haar zo hard uit, en het raampje van de jury stond open.
Stond er op mn protocol:
'Gelukkig kun je een rodeo van je pony wel waarderen, en rijd je haar net zo lekker door als dat ze ervoor liep'
Had die proef nog winst ook, omdat na die paar bokkesprongen ze ook weer gewoon super liep.

Verder probeer ik wel altijd vriendelijk te kijken, maar over het algemeen heb ik gewoon lol tijdens mn proeven Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:35

We kunnen wel allemaal doen alsof een jury een robot moet zijn die strikt beoordeeld volgens de normen die de KNHS (of FNRS) heeft gesteld. Maar een jurylid heeft natuurlijk ook een gevoel bij iedere ruiter die binnenkomt (en ieder paard dat binnenkomt). Ik twijfel soms ook tussen een 6 en een 7, tja, als je dan een goed gevoel hebt bij iemand, kan dat soms net een 7 worden. En vriendelijk kijken, een leuke uitstraling (een leuk paard, een goed humeur van de jury, enz. enz. enz.) kan daar allemaal invloed op hebben.

En het grootste deel van de tijd zal ik (en iedere andere jury) zich er niet eens van bewust zijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:42

Als ik twijfel tussen een 6 of een 7 dan wordt het altijd een 7. Twijfel ik daarna in de proef nog eens, dan geef ik een 6.

Daarbij let ik echt niet op de gezichtsuitdrukking.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:49

Dat doe ik inderdaad ook. De ene keer naar boven afronden en de volgende keer naar beneden. Wel zo eerlijk.

Maar ik denk wel dat je, ondanks alles, een gevoel hebt bij iedere ruiter in de ring (bewust of onbewust). En dat je daardoor bij de ene nou eenmaal sneller naar de 6 neigt en de ander sneller naar de 7. En dat hoeft natuurlijk niet alleen gezichtuitdrukking te zijn, maar kan ook een (on)vriendelijke manier van rijden, een paard dat je aanspreekt enz. zijn.

Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat we natuurlijk allemaal als jury's zo objectief mogelijk zijn, maar dat we daarnaast ook nog gewoon mensen zijn, die beinvloed worden door de wereld om ons heen, en wat we zien.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:07

Toch denk ik wel dat het in je voordeel werkt maar de jury weet nu ook wel ongeveer hoe het werkt Knipoog Een tijdje terug moest ik schrijven bij een jury. Zegt die zo en daar komt weer een glimlach toen meisje ging afgroeten Knipoog

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:05

Ronacino schreef:
Toch denk ik wel dat het in je voordeel werkt maar de jury weet nu ook wel ongeveer hoe het werkt Knipoog Een tijdje terug moest ik schrijven bij een jury. Zegt die zo en daar komt weer een glimlach toen meisje ging afgroeten Knipoog

Inderdaad Ja ik zag laatst een proef van een meisje, de hele tijd keek zo boos maar bij het afwenden gelijk smile Haha!
zelf doe ik het niet Tong uitsteken denk er gewoon niet aan.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:53

als je lacht ben je ook meer ontspannen, toch doe ik het niet zondermeer. Af entoe moet ik (ook in de proef) wel lachen als mijn paard iets zelf aan het verzinnen is. Ze moet nog 5 worden en heeft af en toe haar eigen ideeën waar ik echt om moet lachen.

Laatst reed ik in mijn tweede proefje een volte 15m in draf, halverwege sprong ze aan in galop uit zichzelf. Boos worden levert alleen maar een partij stress op, dus moest ik er wel om lachen. Er zat die dag vrij veel tijd tussen proef 1 en proef 2 en ik denk dat ze het zat was. Ach komt wel goed

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:42

Heeft wel invloed Lachen laat iig zien dat je ontspannen enzo bent!!

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:30

volgens mij wel en anders kan het geen kwaad:P

EmMyYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:33

het ziet er ook een beetje raar uit als je met een big-smile rijd terwel het helemaal niet goed gaat maarja bij het groeten staat het altijd wel heel vriendelijk maar voor de hele proef..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:07

Ik denk dat het stiekem toch wel uitmaakt. Bij dressuur gaat het er toch om dat alles er moeiteloos uitziet en een vertrokken gezicht met uitstekende tong en weet ik al niet wat ziet er toch minder moeiteloos uit dan een ontspannen glimlach.