Waarom ik met rode strik in staart rijd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re: Waarom ik met rode strik in staart rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:29

Ik vind dat je idd gewoon met een paard kan starten met een rood lintje, vind het wel jammer dat sommige mensen denken dat als ze een rood lintje in de staart doen, IK telkens aan de kant ga, en zij lekker door kunnen rijden, sorry, maar je moet er zelf ook rekening mee houden vind ik, en dan vind ik het alleen maar goed dat je mensen even waarschuwt!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:56

Alane schreef:
vooruitzien noemen ze dat.. dus verder kijken dan je eigen paard. Is heel moeilijk en lijkt erop dat jij moet kijken wijken voor een ander... maar is een kleine moeite om aan te leren en geeft een hoop voldoening

Nou, het hoeft natuurlijk niet aan mij te liggen he Haha!

Als ik op linksom over de hoefslag draaf en ik wil iemand inhalen die op de binnenhoefslag stapt, maar op dat moment komt er iemand van de andere kant aangereden die ook over de hoefslag diegene op de binnenhoefslag in wil halen, dan moet ik toch echt ff aan de rem gaan hangen om een frontale botsing te voorkomen Knipoog

Je kunt nu eenmaal niet altijd zien of iemand een volte doordraaid of toch maar de hoefslag op gaat.
Maar ik blijf erbij dat als je zelf aardig blijft, dat de andere dat dan ook wel doen!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:22

Citaat:

Groen is voor een groen paard. Wit voor een hengst.

Wat een onzin. Heb dit serieus nog nooit gezien, en het lijk mij ook niet echt van belang. Volgens mij is dit ook niet 'algemeen' bekend.
Hengsten zijn er zat in de hogere sport en een groen paard moet je gewoon bij je kunnen houden, anders is deze nog niet toe aan concours/wedstrijden.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:11

hmmz toch ook maar een witte strik in de staart van chuck hangen dan Bloos ... heb er zo'n hekel aan loop je daar met een 6 jarige dekhengst komen er van die tutjes met een hengstige merrie net voor langs HALLO HENGST?! Boos! maar nee hoor geen reactie Slapen Die moeten ze dus echt verbieden op wedstrijd is je merrie hengstig lekker thuis laten dan!!

Vind trouwens dat de ts groot gelijk heeft met der rode strik ik zou het zelfde doen; niet dat dat wil zeggen dat je dan ruimte krijgt ja hebt van die aso ruiters en amazones er tussen zitten die zouden nog over je heen rijden als je er naast ligt....

Greetz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:18

nee romy
als jij je hengst niet aan kunt, moet je er alleen mee dekken en niet mee op concours gaan

De schreeuwers pas op hengst zouden ze juist de baan moeten ontzeggen.

En nee, ik heb geen merrie Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:45

Romy18 schreef:
hmmz toch ook maar een witte strik in de staart van chuck hangen dan Bloos ... heb er zo'n hekel aan loop je daar met een 6 jarige dekhengst komen er van die tutjes met een hengstige merrie net voor langs HALLO HENGST?! Boos! maar nee hoor geen reactie Slapen Die moeten ze dus echt verbieden op wedstrijd is je merrie hengstig lekker thuis laten dan!!

Vind trouwens dat de ts groot gelijk heeft met der rode strik ik zou het zelfde doen; niet dat dat wil zeggen dat je dan ruimte krijgt ja hebt van die aso ruiters en amazones er tussen zitten die zouden nog over je heen rijden als je er naast ligt....

Greetz

Keep on dreaming girl Nagelbijten / Gniffelen

Zou even lekker zijn als jij je hengst niet kan inhouden bij hengstige merries. Heeft een ruiter/amazone straks opeens een hoef in z'n nek.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 07:36

Ik hoor een heleboel mensen zeggen dat de groene strik onzin is, dat men zijn jonge paard dan maar thuis moet houden tot hij er klaar voor is. Maar ik kan me voorstellen dat men soms gewoon niet weet hoe een jong paard voor de eerste keer op concours gaat reageren. Ik heb dus altijd begrepen dat de groene strik daarvoor was, dat houdt dan wel in dat je zo'n groene strik maar 1 of 2 keer hoeft in te doen, daarna moet je wel weten hoe hij reageert.

De strikken zijn overigens afkomstig uit het jachtrijden van vroeger. Dan kwamen er heel veel ruiters en paarden bij elkaar voor een dag die elkaar waarschijnlijk niet allemaal kenden, en dan was het een eenvoudige manier om je mederuiters te informeren over het paard. Dit heeft zich later dan weer ingeburgerd in het dagelijkse rijden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:21

runningkawa schreef:
een rode strik is voor paarden met losse benen Lachen
Niet voor paarden met slechte ogen Lachen

Nou ja, het zou raarder zijn als ze haar paard een bril op zou doen he? Clown

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:33

Romy18 schreef:
Die moeten ze dus echt verbieden op wedstrijd is je merrie hengstig lekker thuis laten dan!!

Greetz

Of wat dacht je van:

Die moeten ze echt verbieden op wedstrijd kan je je hengst niet aan lekker thuis laten dan!!

Afbeelding