contract opgesteld, is hij zo goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: contract opgesteld, is hij zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:22

Goed, afgezien van dat ze de manen zelf ook leuk vind... Kijk nou eens naar het commentaar wat iedereen gegeven heeft... Er heeft zelfs iemand aangeboden het contract voor je op te stellen... Maak daar gebruik van!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:36

ik bedoel het ook niet om je aan te vallen hoor, tis gewoon Al zou ze het willen dan Mag ze het niet, hoewel ze toch alles moet betalen, ik vind het alleen een goed voorbeeld van wat ik vind, een gebrek aan vertrouwen. Als je haar niets wil laten beslissen, moet je het anders gaan regelen. Want dan kun je alles wel in een contract zetten. Van welke soort hoevenkrabber tot welke brok gevoerd mag worden en welke niet enz enz enz. Mijn idee is dat het beter is dat je het gewoon allemaal zelf beslist en haar het paard laat 'huren'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:25

Afgezien van die manen, kijk nou eens naar het commentaar van alle anderen hier!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:28

Ja al geven er 1000 man commentaar, betekend toch niet dat ze er naar móet luisteren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:38

Nee, maar als ze dan om commentaar vraagt en vervolgends alleen op 1 klein dingetje reageerd is een beetje zwak...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:10

Vjestagirl schreef:
Nee, maar als ze dan om commentaar vraagt en vervolgends alleen op 1 klein dingetje reageerd is een beetje zwak...

hoi,

als je ze niet allemaal gelezen hebt hou dan je mond, want ik heb al een apar keer eerder gereageerd.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:13

cissy schreef:
misschien heeft ze geleerd van alle verhalen op bokt dat je een contract moet hebben of bij verkoop een overeenkomst en wilde op deze manier goed doen?
Ze is misschien daarmee alleen wel een beetje doorgeschoten de verkeerde kant op maar bedoelt het verder goed. Ze denkt er in ieder geval over na.

Hoi,

dit klopt inderdaad wat jij steld, alleen iedereen schijnt te denken dat ik dit alleen heb verzonnen, ik heb dit opgesteld SAMEN met het meisje, dus niks alleen gedaan. Hoe meer mensen tegen me zeggen dat ik moet oppassen hoe meer ik er in gezet hebt en toch ook weer veel dingen geschrapt hebt.
Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen, de een zegt, dat moet je doen is een goede manier om de kosten te kunnen drukken en de ander maakt me bang met wat er allemaal wel niet fout kan gaan en ik zit daar tussen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:48

fjordowner18 schreef:
Vjestagirl schreef:

hoi,

als je ze niet allemaal gelezen hebt hou dan je mond, want ik heb al een apar keer eerder gereageerd.

Ik heb ALLES gelezen, beschuldig mij niet van brallen Boos! ! Er zijn zat mensen die zeggen dat je contract niet klopt, en dat er dingen in staan die wettelijk gezien niet kunnen. JIJ vraagt mensen om commentaar te leveren WIJ geven je dat, met het doel je te helpen... Als jij dan reageerd op 1 dingetje wat iemand als voorbeeld noemt is zwak.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:53

fjordowner18 schreef:
Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen, de een zegt, dat moet je doen is een goede manier om de kosten te kunnen drukken en de ander maakt me bang met wat er allemaal wel niet fout kan gaan en ik zit daar tussen.

Als je de kosten wilt drukken moet je je paard gewoon verkopen.
Zelf zou ik in ieder geval nooit akkoord gaan met het contract wat je hebt opgesteld.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:39

daarom zeg ik ook, ga voor een andere vorm, waarmee je kosten ook drukt, maar waarbij jij de volledige zeggenschap hebt. Nl. een bijrijder die daarvoor betaald. Jij beslist, jij betaald DA en hoefverzorging, jij bent verantwoordelijk. Zij betaald maandelijks een bedrag wat er voor zorgt dat voor jou de kosten minder zijn (je kunt zelfs DA en Hoef kosten nog delen). Is het hele contract overbodig geworden
(Die manen zijn gewoon een voorbeeldje van de pietlutterigheid van je contract die echt niet passend is.)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 12:44

het maakt verder niet uit, ik vraag niet of jullie over mijn pietluttigheid willen vallen, maar of jullie de zinnen willen verbeteren, zoals velen ook gedaan hebben, zodat de zinsbouw goed is en het er niet meer zo vreemd staat.
iniedergeval bedankt voor het verbeteren, heb geen zin in ruzie hoeft ook niet, want jullie kunnen het stom vinden, maar zei vind van niet en zij gaat hem immers verzorgen, voor degene die denken dat ik gemeen ben ofzo heb haar gewoon jullie reactie's laten lezen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:37

ThePast03 schreef:
fjordowner18 schreef:

Als je de kosten wilt drukken moet je je paard gewoon verkopen.
Zelf zou ik in ieder geval nooit akkoord gaan met het contract wat je hebt opgesteld.

Precies, of zoals ook al vaak aangegeven, een betaalde bijrijdster. Ik zou er niet blij van worden als mijn paard dermate ver weg staat dat ik er totaal geen toezicht op heb. Ik geloof ook niet dat dat goed kan gaan, met onbekende mensen.

En zoals al zo vaak gezegt, je contractje klopt gewoon niet. Oa de opmerking over de aansprakelijkheid, want het is jouw paard en jij blijft aansprakelijk, hoeveel contracten er ook ondertekend worden. Tenzij er sprake is van ernstige nalatigheid van de houder, en toon dat maar eens aan met die afstand ertussen...

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:09

idd, de eigenaar blijft aansprakelijk.

Maar ff oftopic: Wat mag de huurder wel zelf. Jij mag rijden wanneer je wil en altijd beslissen, maar zij moet altijd toestemming vragen. Als dat toch zo moest had ik mn paard verkocht of een bijrijder gezocht.

En het begin contract was echt te gek. Paard mocht niks vd grond eten, paard altijd met zus en zo deken op naar buiten. Hoe wou je dit ooit allemaal controleren?