zwanger en paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: zwanger en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:05

Dat lenig zijn zit er niet echt in... ik moet mijn been echt in mijn nek leggen om er zonder opstapje op te kunnen komen Haha! Ik ben heel klein en hij is heel groot namelijk Haha!

sternb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:00

ik vind het best link,je zou maar vallen?lijkt me wel eng,als er later toch wat mis is met je kindje heb je je hele leven spijt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:02

sternb schreef:
ik vind het best link,je zou maar vallen?lijkt me wel eng,als er later toch wat mis is met je kindje heb je je hele leven spijt.

Maar dan kun je al die tijd ook niet in de auto rijden of traplopen of met de fiets weg. Want ja ALS er iets gebeurd....

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:08

sternb schreef:

Hoe groot is het risico?? Is het groter als normaal je leven leiden, nee ik denk het niet, elke dag (zwanger of niet zwanger) wordt je aan vele risico's en schadelijke dingen blootgesteld. Waarom dan datgene waar (iig ik) je ontspanning uit haalt, en hierdoor prettiger en relaxter in mijn vel zit, laten.......

Heel het leven is een risico als je het zo bekijkt.... Vriendin van mij kukelde hoogzwanger over haar eigen voeten plat op haar buik....... Tja, kan ook gebeuren zeker als je topzwaar bent.... Kindje is overigens helemaal gezond ter wereld gekomen.

Alles wat je doet of alles wat je laat kan een risico voor jezelf en dus je kind betekenen.... Voor mij geen reden om niet meer op mijn paard te stappen. Want dan zou ik thuis in bed onder de dekens moeten gaan liggen en hopen dat die boom bij ons in de voortuin niet door de ruiten komt met een storm, en dat 9 maanden lang.... Nee dank je hihi

Zwanger zijn is geen ziekte......je leven gaat gewoon door, en zeker de eerste maanden zit het kindje zo goed verpakt.......moet heel wat gebeuren dan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:12

ik heb er nooit spijt van gehad dat ik ben blijven rijden Knipoog
zo ben ik in conditie gebleven.
en een ongeluk kan altijd gebeuren,maar daarom ga ik niet binnen zitten hoor Clown

en ik ben via/met het ziekenhuis zwanger geworden en mijn arts zei ook dat ik gewoon kan blijven rijden
het kindje zit goed beschermd en als je een miskraam moet krijgen ,zou je die gewoon ook gehad hebben.
jeetje ,zwanger zijn is geen ziekte hoor,in de armere landen werken de moeders gewoon door op het land tot het kindje zich aankondigd Knipoog
in de westerse wereld word overal zo truttig om gedaan Haha!
we zijn ook niet van suiker hoor Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:13

somokkele schreef:

Zwanger zijn is geen ziekte......je leven gaat gewoon door, en zeker de eerste maanden zit het kindje zo goed verpakt.......moet heel wat gebeuren dan.

en dat vergeten een hele hoop mensen nog weleens!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:14

MISTRAL94 schreef:
somokkele schreef:

Inderdaad

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:09

MISTRAL94 schreef:
somokkele schreef:

Dat paardrijden gevaarlijk is, wordt blijkbaar ook vergeten!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:51

Volgens mij vallen we in herhaling Knipoog

Paardrijden is 'gevaarlijk', maar traplopen net zo goed!!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:55

MISTRAL94 schreef:
somokkele schreef:

Ik zeg geregeld: ben wel zwanger, niet gehandicapt. Knipoog

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:32

Paardrijden is inderdaad gevaarlijker als zwemmen, maar ik heb statistisch gezien meer kan om binnenshuis een ongeluk te krijgen als dat ik op een paard zit(en vooral op de paarden waar ik nu alleen nog mee rij)

Zoals de voorgangers hier, ben zwanger niet ziek!!

Wat betreft elegant afstappen, daar moet ik ook nog wat op gaan verzinnen, laat me er heel rustig afgeleiden maar bolleke begint daarvoor in de weg te zitten. Laatste stukje "springen" doe ik niet meer vinden mijn bandjes niet zo leuk Vork
Denk maar dat ik vraag of iemand me kan begeleiden naar beneden, het is alleen voor het laatste stukje!
En dat terwijl opstappen nog prima gaat! Oké hoef ook geen 1.75 de lucht in houd bij mij bij 1.65 op maar dat is die hengst in iedergeval ook in de breedte.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:15

Misschien wel een idee voor degene die "elegant" en makkelijkere willen op en afstappen, ik stap altijd op dmv een krukje en probeer ook altijd af te stappen op het krukje....de paardjes waar ik op rijdt blijven altijs keurig naast het krukje wachten tot ik erop zit dat scheelt!!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:20

Citaat:
Maar dan kun je al die tijd ook niet in de auto rijden of traplopen of met de fiets weg. Want ja ALS er iets gebeurd....

Dat is volgens mij een beetje appels met peren vergelijken.
Paardrijden is niet noodzakelijk en hier zoek je het risico dus bewust op.
Traplopen en autorijden zijn vaak wel noodzakelijk om je leven voort te kunnen zetten.

Mijn inziens is zwanger worden en kinderen krijgen een bewuste keuze waarin je bepaalde dingen moet laten. Het kan niet en / en. En dat begint al tijdens de zwangerschap.

Je eet toch ook geen rauwmelkse kazen meer? Hoe groot is de kans helemaal dat je kind daar uiteindelijk iets aan overhoudt. Maar toch sluit je het risico uit.
Vervolgens ga je wel een risico opzoeken om je paard te rijden. Dat begrijp ik dus niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:31

Een risico opzoeken vind ik dingen doen die je normaal gesproken niet zou doen. Ik probeer gewoon mijn normale leven voorrt te zetten (met aanpassingen uiteraard) omdat ik me daar gewoon prettig bij voel en daardoor goed in mijn vel blijf zitten. Ik denk dat dat ook heel belangrijk is om een prettige en gezonde zwangerschap te hebben. Voor mij was zwanger worden trouwens geen bewuste keuze dus voor mij is het wel zoveel mogelijk en/en.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:32

Lestria schreef:
Citaat:

Traplopen en autorijden zijn vaak wel noodzakelijk om je leven voort te kunnen zetten.

Mijn inziens is zwanger worden en kinderen krijgen een bewuste keuze waarin je bepaalde dingen moet laten. Het kan niet en / en. En dat begint al tijdens de zwangerschap.

Je eet toch ook geen rauwmelkse kazen meer? Hoe groot is de kans helemaal dat je kind daar uiteindelijk iets aan overhoudt. Maar toch sluit je het risico uit.
Vervolgens ga je wel een risico opzoeken om je paard te rijden. Dat begrijp ik dus niet.

wat begrijp jij nou niet? Knipoog
als je zwanger bent hoef niet alles om het kind in wording in je buik te draaien Clown
je kan gewoon alles blijven doen als voorheen,alleen op het laatst merk je zelf wat nog wel of niet meer kan.

je moet niet nu je zwanger bent ineens op paardrijles gaan Clown ,maar op je eigen paard die je kent ,is dat geen probleem.
als dat wel zo zou zijn ,zou de arts daar wel wat van zeggen.
ik ben via het ziekenhuis zwanger geworden,en mijn arts vertelde mij dat ik gewoon kon blijven rijden totdat ik zelf zou merken wanneer dat niet zou kunnen
en dat was bij mij zo`n 2 weken voor de bevalling Knipoog
en mijn zoon kwam 2 dagen te laat en was flink aan de maat 54cm en 4200 gr
hij heeft dus echt geen last gehad van het gehobbel.
en fietsen,dat deed ik niet Haha! had ik nooit veel gedaan en vond ik veel te link Knipoog

maar paardrijden was geen probleem ik kreeg hulp met op en af stappen van de boer Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:37

Lestria schreef:
Citaat:

Nou hehe! Eindelijk iemand die hetzelfde standpunt inneemt! Haha! Ben het helemaal met je eens!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:40

Citaat:
Een risico opzoeken vind ik dingen doen die je normaal gesproken niet zou doen.

Normaal eet je wel rauwmelkse kazen en carpaccio. Doe je nu ook niet. Dus dit argument gaat niet helemaal op.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:43

Citaat:
Voor mij was zwanger worden trouwens geen bewuste keuze dus voor mij is het wel zoveel mogelijk en/en

Beetje vreemde opmerking. Ik hoop dat je er evengoed wel voor 100% achter staat. Anders had je alsnog een bewuste keuze kunnen nemen.... (Overigens zonder mensen hier voor hun hoofd te willen stoten. Vond de opmerking alleen zeer bedenkelijk).

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:53

Lestria schreef:
Citaat:
Een risico opzoeken vind ik dingen doen die je normaal gesproken niet zou doen.

Normaal eet je wel rauwmelkse kazen en carpaccio. Doe je nu ook niet. Dus dit argument gaat niet helemaal op.

En toch ga ik er ook in mee dat een risico opzoeken zit in dingen die je normaal gesproken niet zou doen.... Daarnaast, is het een keuze van ieder voor zich. Zelfs als je stuitert de 1e paar maanden, is er nog niets aan de hand, kind zit echt goed ingepakt. Ik zet mijn leven voort zoals voor mijn zwangerschap.
Muv een pakje per dag wegpaffen........

Als je je moet laten leiden door wat misschien wel een risico zou kunnen zijn, dan zit je dus echt 9 maanden thuis op de bank, dat geeft ook niet zoveel stress waarschijnlijk..... Clown Goed voor je kind vooral.
En als we nu roepen dat we op de gekste knollen gaan zitten en nog even een jong paard in rijden... Maar nee, (ok weer even voor mezelf) mijn paard is kipmak, en zal nog geen stap verkeerd zetten.... Moet ik het dan laten, ik vind van niet. Alleen omdat hij heel misschien wel eens een stap opzij kan zetten waardoor ik er heel misschien wel vanaf kan vallen...
Het risico om van mijn paard te vallen is een veeeeel minder groot risico als de weg naar mijn werk die ik elke dag weer neem.... En tja..........dat werken zou ik natuurlijk ook kunnen laten, maar hoever ga je........voor de centen hoef ik het niet te doen, moet ik dan maar thuis gaan zitten, want het is niet noodzakelijk...
Maar wel erg goed voor mijn geestelijk welzijn, en ik denk dat dat dus weer in het voordeel van mijn kindje is

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:02

Uiteraard moet een ieder zelf weten wat zij doet.
Ik kan er alleen weinig begrip voor opbrengen.
En het zijn meestal de argumenten die mij triggeren om op dit soort topics te reageren.
Ze zijn nl. allemaal te weerleggen Knipoog.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:06

Lestria schreef:
Uiteraard moet een ieder zelf weten wat zij doet.
Ik kan er alleen weinig begrip voor opbrengen.
En het zijn meestal de argumenten die mij triggeren om op dit soort topics te reageren.
Ze zijn nl. allemaal te weerleggen Knipoog.

En andersom net zo Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:53

mijn mening Haha!

ik vind dat een ieder zelf moet weten wat zij wel of niet doet.

ik heb gewoon gereden tot vlak voor de uitgerekende datum ,gewoon omdat het ging Haha!
ik heb een super zwangerschap gehad en na 10 jaar dokteren ga ik echt geen risico nemen
ik wist wat voor paard ik had en daarom kon ik gewoon blijven rijden
al werd dat de laatse weken wel veel minder.
maar kom op zeg!
je voelt/en weet zelf heus wel wat je nog kan hoor.
en onnodig risico nemen doe ik normaal ook niet ,dus die stelling ging voor mij niet op Knipoog
mijn leven draait niet alleen maar om mijn kind ,mijn kind hoort gewoon bij mijn leven.
en mijn pony hoort daar ook bij,en met soms wat geregel [zoals een bijrijdster]kan ik dat makkelijk combineren.
er moet niet zo moeilijk gedaan worden.

ik vraag me af of al diegene die er zo op tegen zijn en het niet snappen dat er nog gereden word tijdens een zwangerschap zelf kinderen hebben Clown ?

en hebben hun alle dingen die eventueel gevaarlijk zouden kunnen zijn vermeden?

zijn jullie dan echt 9 mnd lang alleen maar met je buik bezig geweest en heb je verder niks meer ondernomen?

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:25

ik ben niet zwanger maar ik weet zeker als ik zwanger ben dat ik vanaf dag 1 niet meer mag paardrijden van mijn vriend..
er is al vaak over gepraat want de "baby" zit op een veilige plek in je buik.. maar er zijn zat mannen die dit niet willen..
maar je merkt vanzelf wanneer je buik in de weg zit en of je wel of niet moet stoppen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:33

Nou ik heb het hier al ik weet niet hoe vaak neer gezet, ik doe het niet nog een keer wat sommige mensen willen dingen gewoon niet lezen Gaaaap

wat een geluk dat er zoveel experts in dit topic zitten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:39

Het heeft toch niets met beter weten of expertise te maken Verward
Het gaat om een mening. En die kan verschillen.
Daar kan je lang of kort over praten maar dat hoeft niet te betekenen dat 1 van de 2 gelijk heeft.

Ik ben tegen rijden tijdens de zwangerschap en nee, ik heb geen kinderen.
Dit omdat ik nog geen tikkende biologische klok heb.
En ook omdat ik vind dat als ik voor kinderen kies daarbij ook kies voor het laten van bepaalde dingen (o.a. mijn paard rijden). En die dingen wil ik nu dus nog niet opgeven.