Vosse merrie op wedstrijd, altijd nadeel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Vosse merrie op wedstrijd, altijd nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:05

Nooi iets van gemerkt, ik heb ook een vos. Die scoort meestal wel goed.
Ik zie wel dat jij in Belgie rijdt. En er is een bond in Belgie waar de juryleden geen cursus hoeven te volgens maar gewoon iemand uitgenodigd kan worden. Dan kan ik me wel voorstellen dat je soms rare uitslagen krijgt.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:04

missmiekie schreef:
Waarom gebruik je mijn quote??? Ik geloof dat ik er niet zoveel mee te maken heb.

Nou, het was bedoeld als complimentje voor weer een goede smoes!!
Maar uit je reactie nu, geloof ik dat ik het verkeerd opgevat heb Vork ......

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:13

Evelienepien schreef:
missmiekie schreef:
Waarom gebruik je mijn quote??? Ik geloof dat ik er niet zoveel mee te maken heb.

Nou, het was bedoeld als complimentje voor weer een goede smoes!!
Maar uit je reactie nu, geloof ik dat ik het verkeerd opgevat heb Vork ......

Oftewel jij zegt dat ik smoesje verzin, ik ben niet de topic starter hoor Haha! En ik geloof dat (als je mijn andere berichten had gelezen) ik de hele tijd heb gezegt dat ik het onzin vind, dus ik snap jou reactie niet.

Mijn vosmerrie'tje heb ik gestart in het zz-licht en ik heb daarin gewoon punten gereden, dus ik snap het gezeur van de TS ook niet zo. Maar ja, je moet het ergens aan wijten he.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:25

Alane schreef:
nee joh.... dat is kwetsend Ja
Dan zou je beter kunnen zeggen: "De jury is zo gecharmeerd van haflingers dat die strenger gejureerd worden doordat er kritischer naar gekeken wordt" Ja Tong uitsteken

hahahahahahahahaha Haha! OK dan! OK dan! veeg mij maar op Haha! deze vind ik fantastisch, deze ga ik ook gebruiken mocht ik lage punten rijden, alleen vervang ik woord haflinger voor vosse ponymerrie Pling

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:46

Niet alle jury's vinden joun rijstijl goed, je moet gewoon rijden zoals jij dat het best vind, natuurlijk kun je het proberen optenemen en de op de slordige dingen extra gaan oevenen

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:59

Ik hoop het toch niet Haha! ik ga straks ook met een vos merrie wedstrijd rijden Tong uitsteken

Maar het lijkt me grote onzin.. het gaat toch om hoe je rijd?? Toch niet om de kleur van je paard?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:33

CAuvraySky schreef:
Viel me deze zomer al op Knipoog
Hoe beter ik reed, hoe slechter mijn punten waren blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen

Wat heeft iedereen nou tegen vosse merrie's?
't Is niet omdat het toevallig een vosse merrie is dat ie een rotkarakter heeft Knipoog

Wat vinden jullie?

Met alle respect: wat een onzinverhaal!!! Welke iedereen heeft iets tegen vosse= voskleurige merries?
Ga gewoon lekker trainen en zorg dat je vooruit gaat, zoek het bij je eigen prestaties en niet weer bij de jury die zogenaamd hekel heeft aan vosse merries. Gewoon KUL!!!Twee vossen inn het Z gehad, en nog 2 t/m/ M2, nog gemerkt dat er op kleur gejureerd werd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:35

Grote onzin hahahahaha. Wat is een vos minder dan een donkerbruine of zwarte? Een goed paard kent geen kleur, en dit geldt zeker ook voor de combinatie.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:37

Ik denk dat je dat jezelf in je hoofd haalt, misschien vond de jury het gewoon minder gaan.
Ben zelf geen jury die jou heeft beoordeeld dus ik durf het niet te zeggen!

Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:38

ja maar..jamaar....heb elke keer slechte punten...
en jamaar...ik voel me anky thuis....
En Anky start geen vos, dus daarom Ja

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:55

ninaatje_07_ schreef:
lijkt me sterk nog nooit van gehoord weet wel dat friezen, haflingers
en dat soort paarden nog geregeld gediscrimineerd worden

denk dat je gewoon niet de beste was

succes groetjes sam

Een tip van een jury: start voortaan allemaal met: een kruising tussen: fries, koudbloed, haflinger, tinker, draver,ex-springpaard, merrie, liefst erg voskleurig, kort staartje, scheve bles, drie witte benen, enz enz enz. (er zullen vast nog meer smoezen zijn)
Mocht je dan alweer benadeeld zijn, heb je altijd wel 1 of meerdere excuses bijdehand om jezelf en je rijgeklungel goed te praten en de jury weer eens lekker onderuit te schoffelen.

Man man, jullie weten niet half hoe hilarisch. leerzaam en soms zelfs triest al die smoezen zijn. Als jury kun je hier heel wat leren, m.n.over de onkunde en zeer geringe zelfkennis die sommigen hebben.
Laatste tip(helemaal gratis) GA SPRINGEN of Endurance rijden. Minder of zelfs geen gedoe met jurybeoordelingen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:10

CharleyT schreef:

Met alle respect: wat een onzinverhaal!!! Welke iedereen heeft iets tegen vosse= voskleurige merries?
Ga gewoon lekker trainen en zorg dat je vooruit gaat, zoek het bij je eigen prestaties en niet weer bij de jury die zogenaamd hekel heeft aan vosse merries. Gewoon KUL!!!Twee vossen inn het Z gehad, en nog 2 t/m/ M2, nog gemerkt dat er op kleur gejureerd werd.

Moet je nagaan waar je geeindigd was als de jury geen vooroordeel had gehad? Tong uitsteken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:11

In de B-springen heb je ook nog een jury die bepaalt wie er wint Ja

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:15

Ik heb twee vosmerries en ik heb er nog nooit wat van gemerkt. De paarden mogen misschien minder commercieel zijn ( Rolleyes ), maar dat is geen reden om mij minder te punten. Als ze lopen, dan lopen ze en krijg ik daar punten naar. Lopen ze niet, dan krijg ik minder.
Ja, soms zit er iets verschil tussen mijn gevoel en de punten, maar dan is het meestal het geval dat ik meer punten heb gekregen dan ik had verwacht.

Ik reed overigens ook met een schimmelruin (halve springer, beetje tuiger) in de dressuur. Het is een paardgefokte, zeer stevige pony en flink overbouwd, maar hij loopt netjes en beheerst alle oefeningen. Ik kreeg dan veel punten en reed vaak een prijs met een proef die volgens mij nog veel beter kon.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 24-01-07 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:16

Wilde het net zeggen Lachen
Wel vlug naar het L met springen, anders krijg je geen stijlpunten met je vos Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:19

ik heb tot nu toe geluk gehad denk ik.
ik heb een donkere vos met 4 witte benen en een brede bles en ze is gelders Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:42

Wat een onzin, je zal waarschijnlijk dan niet goed genoeg gereden hebben. Ik startte met een kleine vos van 1.61, zonder papieren, niet perfect gebouwd, en werd 4e van zuid-holland.

Een goed paard kent geen kleur. Waarschijnlijk ga je al met een negatieve instelling de ring in, over "Vosse merrie nadeel", dan rij je inderdaad geen punten. Heb nog nooit gehoord dat er gediscrimineerd word op vossen.

Zet eerst eens deze belachelijke stelling uit je hoofd, en ga er aan rijden in de ring zonder ergens over na te denken dan knallen!

Ik word blij als ik een schimmel, vos of iets anders in de ring ziet, ipv van dat saaie bruin dat als een zwerm om je heen hangt Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:46

Joh, als je goed rijdt maakt het niet uit voor welke jury je moet rijden, of wat voor kleur paard je is. Gewoon zorgen dat het er goed inzit, dan krijg je vanzelf de punten die je verdient. Gewoon rijden, en een goede nette spetterende proef neer zetten!,m

edit: toch jammer dat iedereen altijd eerst de fout bij een ander legt (de bak, de jury, mijn paard wil niet, mijn haar zat voor mijn ogen, mijn voorlezer las niet goed pff.. Slapen ) een paard doet niets goed uit zichzelf, maar hij doet ook niets verkeerds uit zichzelf!!

edit2: @ShannaY : *snik* mijn paard is bruin, niet saai hoor.. boehoe.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:56

DresslOver schreef:
edit2: @ShannaY : *snik* mijn paard is bruin, niet saai hoor.. boehoe.. Clown

Misschien wel saai Clown Maar jij hebt wel de goede kleur paard, ik bedoel, L1 in 8 wedstrijden, daar moet je een bruine voor hebben Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:06

Hihi, ja met een vos lukt dat nóóóóít!! Clown

mijn paard is niet saai No Cheer

Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:06

ShannaY schreef:
Wat een onzin, je zal waarschijnlijk dan niet goed genoeg gereden hebben. Ik startte met een kleine vos van 1.61, zonder papieren, niet perfect gebouwd, en werd 4e van zuid-holland.

Zie je wel.. toch vooroordelen van de jury Ja
Als je paard én bruin én minimaal 1.70 én papieren had gehad was je vast eerste geworden Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:07

WHAHAHAHAHAAAA ROFL

Tong uitsteken Tja, de naakte waarheid!! Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:12

Alane schreef:
In de B-springen heb je ook nog een jury die bepaalt wie er wint Ja

Nee hoor. Dat is gewoon een toevalligheidsfactor. Ze hebben daar 2 dobbelstenen liggen. 3 en 4 is 34 stijlpunten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:15

Alane schreef:
ShannaY schreef:

Zie je wel.. toch vooroordelen van de jury Ja
Als je paard én bruin én minimaal 1.70 én papieren had gehad was je vast eerste geworden Clown

Jeetje.. daar sla je de spijker op zijn kop... eens even een brief naar de KNHS schrijven dat ik gediscrimineerd ben.. Whoosh!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:16

en de ander denkt 43..... bepaalt alsnog de jury Tong uitsteken