Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
SparklingApp schreef:Ik rijd meestal met sporen en meestal met cap en soms met zweep.
Ik had het er laatst nog ,met n vriendin over dat het eigenlijk wel een rare sport is dat het normaal is om al met een zweep in de aanslag te zitten..
Zijn er nog meer die daar zo over denken?
Hoe zou het gaan als iedereen het normaal zou vinden als je bij het opvoeden van een hond of zelfs kinderen altijd al met een zweep er bij zou lopen...
Denk wel dat er meer mishandeling bij paarden voor komt omdat je al met zo'n ding in de aanslag zit.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tegen het rijden met zweep ben, maar wel tegen hoe sommige het gebruiken..
Natuurlijk moet een paard wel een reactie geven als je hem bij tikt, maar ik zie wel eens mensen hun paard zo slaan dat ze er striemen van hebben, omdat het niet lukt, dat is toch vreselijk? Meestal ligt de fout bij de ruiter..
Bovendien is je paard vaak ook slim: rijd je zonder je zweep in de hand dan merkt íe dat al en loopt een tikke trager!

) haal ik er een zweepje bij