tips voor soepel opstijgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

creool

Re: tips voor soepel opstijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:48

Ik ben dressuurmuts dit overkomt mij niet. Haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:52

Wij hebben op stal van die grote zwarte tonnen waar ze cement ook in maken, met daarop een houten plankje. Leuk beplakt dus het lijkt net een circus ton.... zo stappen we gezellig op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:01

creool schreef:

Ach je zal de eerste niet zijn die tegen de muur gezet wordt of onder een paard terecht komt.
Net als met motorrijden is het niet de snelheid of de val zelf die de schade veroorzaakt maar dat waar je tegenaan of onder komt. Ook in de rijbak is zéér snel en vaardig aan alle kanten af kunnen stappen inherente basisveiligheid.
Als je er al afgestapt bent heb je de helm niet meer nodig om de gevolgen van een val hopelijk wat te beperken Haha!

HC

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:14

veel oefenen word je soepeler van
[/quote]

goh ja dit is nou een nuttig antwoord Clown

enne ik ben al druk bezig met afvallen dat vat ik niet op als belediging overigens Knipoog

het gaat steeds wat beter[/quote]

goh wat stom ik heb dit even nagelezen en ik kom er net achter dat mijn vriendin dit op mijn account heeft gedaan . Het is inderdaad een slap andwoord ik heb jammer genoeg ook geen tips sorry

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:28

Huertecilla schreef:
creool schreef:

Ach je zal de eerste niet zijn die tegen de muur gezet wordt of onder een paard terecht komt.
Net als met motorrijden is het niet de snelheid of de val zelf die de schade veroorzaakt maar dat waar je tegenaan of onder komt. Ook in de rijbak is zéér snel en vaardig aan alle kanten af kunnen stappen inherente basisveiligheid.
Als je er al afgestapt bent heb je de helm niet meer nodig om de gevolgen van een val hopelijk wat te beperken Haha!

HC

Dat ik MET krukje opstap betekend niet dat ik niet soepel op en af zou kunnen steigen.

(ik kan het zelfs zo soepel dat ik er een keer aan de andere kant weer naast lag.... Bloos )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:44

creool schreef:

Schrijf jíj toch....??

Voorál mutsen in de dressuurring vullen de ongevallenstatistieken Ach gut
Het sleutelwoord is 'soepel' uit de topictitel. Het wel/niet krukje gebruiken is irrelevant, het wel/niet moéten- wel.

HC

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:35

Dan ben ik buitenom een dressuurmuts ook nog blond.... maar:

Ik stap op met krukje. Jij vind dat een ieder gewoon moet op- en afsteigen omdat dat belangrijk is voor het geval je ergens moet opsteigen en je hebt geen krukje.

Ik reageer op: Wat doe je bij een klaphekje of een ander hekje? en als je paard met een poot in/door die hindernis stapt? en dat overkomt mij niet omdat ik een dressuurmuts ben...

Ik blijf erbij. Het is nu eenmaal zo dat de een soepeler is dan de ander en als je de mogelijkheid hebt MET krukje op te stappen moet je dat vooral doen. Het is mij nog nooit opgevallen dat iemand dusdanig stijf is dat ze zonder hulpmiddelen niet op hun paard komen. Het zal iets minder soepel gaan dan bij de ander maar ze komen er echt wel op (ook in noodgevallen).

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:59

Citaat:
Wat doe je bij een klaphekje of een ander hekje? en als je paard met een poot in/door die hindernis stapt?

Paarden hebben benen. danku Lachen

Plien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:04

Als je soepel wil opstijgen,moet je al zeker zonder bodyprotector opstijgen.Ik vraag aan iemand om hem aan te geven,of leg hem op het achterste van mijn pony.

Jamila_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:24

Hmm, eerst zou ik wat stretchen en vaker oefenen op andere dingen, bijvoorbeeld op een muurtje stappen enzoo.. Bij mijn vriendin heeft het alvast geholpen..