ben nu inmiddels wel heel erg benieuwd. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ben nu inmiddels wel heel erg benieuwd.
judithh schreef:een paard galopeerd zoals je weet in een 3 takt galop..iemand die ik ken, had een wedstrijd gereden en kreeg als commentaar in het galop gedeelte dat het paard 4-slag galoppeerde, waarop diegene zei dat ze dat maar heel raar commentaar vond en dat de jury er geen kijk op had, want dit hield in dat het paard verzameld galopeerde...als een paard 4-slag galoppeerd houd dit in dat hij onvoldoende impuls heeft en te weinig activiteit van de achterhand, hierdoor zet hij het achterbeen te laat neer en krijg je een vierslag.
zo een beetje duidelijk?
runningkawa schreef:Idd fitz
Ken ook geen 4 slag galop
#Ymke# schreef:en wat heeft dat met dit topic te maken?
op de vorige pagina kun je lezen hoe dit tot stand is gekomen.
Citaat:En er zijn dan idd schele jury's die het verschil tussen spanning en daardoor takt fouten en kreupel lopen niet herkennen.
. Fijn om te lezen dat hier een hoopr eerlijke jurys zitten 
en Ik loop dus tegen dezelfde problemen aan als 3 jarige
CharleyT schreef:Er is nogal wat stress als ik het zo lees. Maar je bent wel! bezig met een wedstrijd, waarbij de regels er voor zorgen dat voor iedereen de kansen gelijk zijn. Gebruik dus de tijd die er is, en na het startsignaal heb je nog 45 sec.. Maar je kunt en mag van een jury niet verwachten dat er overal rekening mee gehouden wordt.
Zo'n stresspaard is nl geen juryprobleem, maareen africhter/ruiter/instructie probleem. En daar moet je de oplossing zoeken, en niet de jury ermee opzadelen.