Voor het oog ga ik absoluut voor kalfsleren, aangezien deze er veel chiquer uit zien
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chrisy schreef:Ik ben zelf ook zo in twijfel welke ik zal nemen.
Aangezien rundleder langer mooi blijft en steviger is vind ik dat wel een goede keus,
maar klafsleder looptje weer makkelijker in en zijn erg fijn soepel, wat ik zelf ook prettig vind.
Ik rij zelf met een springzadel en ben bang dat als ik (dressuur)rijlaarzen koop, dat het in mijn knieholte begint te drukklen, omdat ze erg hoog van achteren zijn.
Iemand ervaring???
Want anders moet ik zeker een spring type laars nemen!...
Oliviaatje schreef:Chrisy schreef:Ik ben zelf ook zo in twijfel welke ik zal nemen.
Aangezien rundleder langer mooi blijft en steviger is vind ik dat wel een goede keus,
maar klafsleder looptje weer makkelijker in en zijn erg fijn soepel, wat ik zelf ook prettig vind.
Ik rij zelf met een springzadel en ben bang dat als ik (dressuur)rijlaarzen koop, dat het in mijn knieholte begint te drukklen, omdat ze erg hoog van achteren zijn.
Iemand ervaring???
Want anders moet ik zeker een spring type laars nemen!...
ik zal in dit geval gewoon leren laarzen kopen die bedoeld zijn voor de springsport, dus geen hoge dressuurboog.
Ik heb nu de Petrie Anky's, ik ben echt enorm tevreden, het doet weliswaar wat pijn aan het begin, nu nog steeds dus want ik heb ze nog maar een week, maar ik merk nu al dat het steeds fijner gaat. Ik ben erg tevreden.
En ja, kalfsleer is wat fijner, maar ik vind rundsleer ook erg mooi hoor.

Mareska schreef:Maartje1990 schreef:Nou het word zegt het eigenlijk al (wat mij betreft) ik zou (als ik überhaupt leer zou dragen) toch voor de runderlederen gaan gewoon omdat die runderen langer geleeft hebben! en die kalveren zo snel zijn doodgemaakt zo kort maar dat vind ik eerlijk gezegt gewoon zielig. maar dat heeft dus verder niks met kwaliteit te maken.
Dit vind ik persoonlijk echt een zeer onbelangrijk punt. Die dieren worden toch wel dood gemaakt, of jij nou lederen laarzen of laarzen van glas () koopt. En als jij ze niet koopt, koopt een ander ze wel.
Wat verstaan jullie dan onder intensief gebruik? Want elke dag rijden of elke dag 4 paarden rijden is toch heel verschillend..

Want dan leved het niets op. Het zal waarschijnlijk niet zo ver komen dat we het met z'n alle niet kopen, maar zij is alvast 1 die het niet koopt

)SummerEnds schreef:Ik heb:
Petrie Perfect = kalfsleder
Anky Elegance kalfsleder
Cavallo Winner = rundsleder
Cavallo Piaffe lakleder = kalfsleder
Petrie Grandprix = rundsleder buitenkant en kalfslederen voering
Derby Softjumper = rundsleder
Anky Elegance rundsleder
Petrie Excellent : kalfsleder
Cavallo Olymp Kalfsleder
Petrie Anky = rundsleder
Ik heb met beide leders goede ervaringen, maar kalfsleder is zachter en veel soepeler dan rundsleder, maar rundsleder lijkt veel sterker, maar is veel stoever en heeft meer tijd nodig om zich aan je been aan te passen

Elisa2 schreef:Ik heb kalfslederen Cavallo's {talent of winner} en rijd er al meer dan 4 jaar intensief mee,ik heb de zool er een paar keer opnieuw onder moeten zetten.Maar voor de rest zijn ze nog super.Inlopen heb ik alleen nog steeds littekens van..