Alane schreef:En wat nu als zwart het verenigingstenue is en de deelnemer draagt blauw?
Dan moet je even teruglezen wat KarinvdM schreef over verenigingstenue
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alane schreef:En wat nu als zwart het verenigingstenue is en de deelnemer draagt blauw?
Alanta schreef:Alane schreef:En wat nu als zwart het verenigingstenue is en de deelnemer draagt blauw?
Dan moet je even teruglezen wat KarinvdM schreef over verenigingstenue

Alanta schreef:Nee want de jury hoeft niet te controleren wat het clubtenue is, als vereniging x in jou voorbeeld een zwart tenue heeft en de deelnemer komt in blauw, dan is er toch nix aan de hand, want deelnemers aan dressuurwedstrijden moeten in de ring verschijnen in een zwart of donkerblauw jasje. Juryleden hoeven niet te controleren of een deelnemer in clubtenue verschijnt ja of nee.
Alane schreef:Alanta schreef:Nee want de jury hoeft niet te controleren wat het clubtenue is, als vereniging x in jou voorbeeld een zwart tenue heeft en de deelnemer komt in blauw, dan is er toch nix aan de hand, want deelnemers aan dressuurwedstrijden moeten in de ring verschijnen in een zwart of donkerblauw jasje. Juryleden hoeven niet te controleren of een deelnemer in clubtenue verschijnt ja of nee.
En dat schreef ik dus ook en werd tegengesproken, want als iemand in een groen jasje verschijnt terwijl het VT zwart is wordt die er wel uitgestuurd om het tenue te herstellen....
KarinvdM schreef:Alane schreef:En dat schreef ik dus ook en werd tegengesproken, want als iemand in een groen jasje verschijnt terwijl het VT zwart is wordt die er wel uitgestuurd om het tenue te herstellen....
Nee, dan kan die persoon eruit gestuurd worden om het te herstellen.
Ik vind dit voorbeeld met een groen jasje terwijl het VT zwart is wat krom.
Zij rijdt bij een vereniging waar zwart het vt is en heeft van het bestuur toestemming gekregen om met groen te starten.Alane schreef:en daarom snap ik de regel van de KNHS niet als die schrijft dat het dragen van het vt niet de verantwoordelijkheid is van de jury... en aan de andere kant er wel mensen uit gestuurd (kunnen) worden om van kleur jas te wisselen, vanwege datzelfde vt.
Citaat:Gisteren voor het eerst officieel gestart en opzich was ik wel tevreden voor een eerste keer. Ik had me helemaal goed voorbereid, paard lekker gewassen (schimmel), mooi groen dekje in dezelfde kleur als mijn jasje beiden met een gouden biesje, manen netjes ingevlochten. Dus ik verwachte minimaal een 8 voor de verzorging. En wat zie ik op mijn coupon tot mijn teleurstelling, en 7.
Waar ligt het nu aan? Ik had haar echt super mooi wit (complimentjes van mensen aan de kant over gehad) netjes ingevlochten en een super mooi fluwelen groen dekje met gouden bies passend bij mijn jasje.
Wat moet ik nu nog doen voor een 8?

ElineGyan schreef:Citaat:Gisteren voor het eerst officieel gestart en opzich was ik wel tevreden voor een eerste keer. Ik had me helemaal goed voorbereid, paard lekker gewassen (schimmel), mooi groen dekje in dezelfde kleur als mijn jasje beiden met een gouden biesje, manen netjes ingevlochten. Dus ik verwachte minimaal een 8 voor de verzorging. En wat zie ik op mijn coupon tot mijn teleurstelling, en 7.
Waar ligt het nu aan? Ik had haar echt super mooi wit (complimentjes van mensen aan de kant over gehad) netjes ingevlochten en een super mooi fluwelen groen dekje met gouden bies passend bij mijn jasje.
Wat moet ik nu nog doen voor een 8?
Ik wist niet dat je met een groen dekje mocht dressuren. Ik denk dat de jury een wit dekje gewoon mooier vindt

suc 6 Lowara schreef:wit paard en wit dekje = vaak een geel paard
ikzelf heb ook een tijdje met een donkergroen fluwelen dekje gestart vanwege die reden, maar durf dit officieel nog niet.
dus ook ik heb een geel paard dankzij mijn dekje, ondanks dat ze de dag ervoor is gewassen. persoonlijk vind ik dan een donker dekje mooier, puur om die kleurverschillen en de illusie dat mijn paard spierwit is.

--> Heb ook liever dat mijn paard er wit uitziet dan geel, vind ik sonde van al dat waswerk dus daarom ben ik ook gewoon met zwart fluweel dekje met zilver bies gestart bij officiële
en dus 1 x 7 (had iedereen behalve 1 die had n 6) en 2x een 8 gekregen
of beige maar dan moet je wel ook een beige rijbroek aan doen anders is het niet mooi ...
misschien anders een hengstenvlecht in doen en ook staart vlechten dan zie je toch dat er werk in is gestoken en met hengstenvlecht valt t grijze misschien ook minder op? --> of deed ze dat al?

Citaat:Wisten jullie trouwens dat een voorlezer ook correct gekleed dient te zijn? Zie in de zomer genoeg is shirt en korte broek enzo, zouden ze daar ooit op letten ?.
Zie reglement:
"Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer".
nou mijn voorlezers hebben altijd gewoon hun vrijetijdskleding aan of zelfs kaplaarsjes. zullen ze daar ook punten vanaf trekken?

mennietje schreef:
bij ons op de rijvereniging is de kleur van het dekje niet vrij , je bent verplicht met een wit dekje te rijden je mag wel zelf kiezen als je bijv. de naam erop laat zetten etc.
(maar volgens mij is het ook landelijk dat je een wit dekje moet )