Maar een voetje, blijf toch echt het handigst.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dus ook al staat hij scheef ik moet er meteen opspringen anders lukt het me niet meer.
Vaak ga ik dan ook lopend met hem naar buiten en als ik een bankje of iets dergelijks tegenkom, gebruik ik dat als opstap. Iets van 20 cm is al genoeg. 
Werkt toch beter als hek.

(tja mn lompe tinker die kan er wel tegen) 

Het touw kan je meenemen voor het geval je onderweg nog eens op en af wil of moet. Wel kleine waarschuwing, eerst voorzichtig oefenen! Sommige paarden vinden het ok, andere nooit
.
. Tozalin schreef:meestal gewoon ernaast staan, handen erop, afzetten en been erover.
Bandida schreef:Eentje voor als je naar buiten gaat: (zacht!) touw onder de tegenoverliggende oksel van het voorbeen slaan en vervolgens over de rug. Knoop er in (klip is handiger) en je hebt een stijgbeugelHet touw kan je meenemen voor het geval je onderweg nog eens op en af wil of moet. Wel kleine waarschuwing, eerst voorzichtig oefenen! Sommige paarden vinden het ok, andere nooit
.
En om een beetje aan het paard te denken: ik stak vroeger mijn trui of jas onder het touw. Mijn doodbrave pony onderging deze flapperende-jas-met-gedoe-in-de-oksel-situatie zonder te verpinken

Mijn igen paard vind dit dus niet leuk, zo ook een haffie van een vriendin, dus dan een voetje of de poetskist
MaiMai schreef:Ok, op een koudbloed ben ik een keer via het dak van een auto gegaan, dat kan ik je niet aanraden want auto's en koudbloeden zijn het daar beide niet mee eens...
Normaal gesproken zoek ik een paaltje of een krukje ofzo, maar ik hoef niet zo'n eind
via een auto!