Opstijgen zonder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_hOrse

Re: Opstijgen zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:37

Ligt eraan hoe groot en of het stil blijft staan..!!
Maar een voetje, blijf toch echt het handigst. Knipoog

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:39

me vrindin doe het altijd door op de rug met haar bui te springen.. en dan zich er op te wurmen.. i8k zelf kan er niet op komen of zo er op springen.. dus ik gerbuik lekker eenkrukje of iemand als steuntje:P

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:10

je moet niet denken oe daar kom ik nooit op, maar gewoon denken van 'hop!'
want als je twijfelt kom je niet hoog genoeg en hang je ergens langs de pony, haha.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:11

Op een paaltje gaan staan of een bankje.
Maar een voetje is inderdaad het makkelijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:13

Via een krukje of een voetje.

Mijn paard is net zo groot als ik, daar kan ik nooit op springen. Bovendien is het niet echt fijn voor een paardenrug.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:18

haha, leuk idee! Zonder zadel rijden. Sinds kort kom ik er wel aardig op. Maar daarvoor niet, zo lenig ben ik namelijk niet. Maar mijn verzorghaf bleef meestal wel staan, en dan nam ik een FLINKE aanloop en jumpte zo op zijn rug! Maar een krukje, een emmer of de bakrand zijn ook goede helpers. En als er toch iemand in de buurt is, kun je diegene altijd vragen om een voetje... Maar als je dit een tijdje doet, dan zul je vast leniger worden en er ook beter op komen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:33

ik heb een fjord van 1.43 maar ik kom er zonder hulp dus echt niet op. Ik kan alle hulpmiddelen maar 1 keer gebruiken, want de volgende keer als ik het naast hem zet, draait hij zn kont weg. Vork Dus ook al staat hij scheef ik moet er meteen opspringen anders lukt het me niet meer. Haha! Vaak ga ik dan ook lopend met hem naar buiten en als ik een bankje of iets dergelijks tegenkom, gebruik ik dat als opstap. Iets van 20 cm is al genoeg.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:36

Ik ben een hark, dus ik kom er ook niet zelf op Clown
Ik vraag altijd een voetje Lachen Werkt toch beter als hek.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:45

Gewoon een voetje en anders is de bakrand of een krukje ook bereid om mij er op te helpen Vork

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:16

meestal gewoon ernaast staan, handen erop, afzetten en been erover. als ik een aanloop neem vlieg ik er wel eens overheen Bloos
mn paardje is 1.45 dus hoef niet heel erg te klimmen Lachen

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:24

Bij mn shet leg ik mn been erover en glij ik zo door
1 tip niet te enthousiast en vooral niet als je pony naast een plas staat ahum Vork
bij grotere paarden heb ik wel een voetje nodig

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:25

D pony's (grote en kleine) Met aanloop erop proberen te springen. Lukt meestal ook. E pony aan iemand voetje vragen.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:26

Op mn paard van 1.65 kom ik heel makkelijk op.
1 hand op de schoft, andere op de rug, klein beetje afzetten met je been en dan 1 been erover en dan zitten.
Is makkelijker te doen dan uit te leggen.... Tong uitsteken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:27

Ik ben dus echt niet lenig haha!
ik doe altijd een ton of de bakrand..

een vriendin die gaat er via de kont op alleen bij mijn pony Tong uitsteken(tja mn lompe tinker die kan er wel tegen)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:29

Ok, op een koudbloed ben ik een keer via het dak van een auto gegaan, dat kan ik je niet aanraden want auto's en koudbloeden zijn het daar beide niet mee eens... Nagelbijten / Gniffelen

Normaal gesproken zoek ik een paaltje of een krukje ofzo, maar ik hoef niet zo'n eind Knipoog

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:30

Der op klauteren geen aanloop dan loopt Rosa weg:p wel geoefent hoor:P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:42

Zo had ik eens een situatie waar mijn trainer mij keihard uitlachte. Ik wou weer eens zonder zadel op mijn lespaardje (even groot als ik ongeveer)
Hij weigert om te helpen, grrr.. Dus hij zegt; zoek maar uit.. Die teil lijkt mij wel geschikt. Dus ik teil in de bak slepen en proberen op het paard te springen. Uiteindelijk na wel 10 sprongen gelukt.. En hij zat daar gewoon doodleuk mij keihard uit te lachen.
grr Haha!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:54

Eentje voor als je naar buiten gaat: (zacht!) touw onder de tegenoverliggende oksel van het voorbeen slaan en vervolgens over de rug. Knoop er in (klip is handiger) en je hebt een stijgbeugel Vork Het touw kan je meenemen voor het geval je onderweg nog eens op en af wil of moet. Wel kleine waarschuwing, eerst voorzichtig oefenen! Sommige paarden vinden het ok, andere nooit Tong uitsteken.
En om een beetje aan het paard te denken: ik stak vroeger mijn trui of jas onder het touw. Mijn doodbrave pony onderging deze flapperende-jas-met-gedoe-in-de-oksel-situatie zonder te verpinken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:58

volg dit topic even, het lukt mij ook nooit zonder krukje of voetje, wat ik wel kan is vanaf me paard iemand anders voetje geven!! ook zeer handig in somige situatie's!!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:02

Meestal zet ik Sjors naast een bankje, waar die nooit goed voor wilt gaan staan dus dan spring ik op hem. Vanaf de grond lukt het ook wel alleen vind hij de gehang aan hem niet zo leuk Nagelbijten / Gniffelen .

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:11

Tozalin schreef:
meestal gewoon ernaast staan, handen erop, afzetten en been erover.

Same here, pony van 152. Bij grotere paarden ga ik met mn kont naar het hoofd staan, flinke pluk manen en dan rechterbeen eroverheen in een draai, zit je vanzelf. Mijn pony vindt dit echter vervelend.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:13

Bandida schreef:
Eentje voor als je naar buiten gaat: (zacht!) touw onder de tegenoverliggende oksel van het voorbeen slaan en vervolgens over de rug. Knoop er in (klip is handiger) en je hebt een stijgbeugel Vork Het touw kan je meenemen voor het geval je onderweg nog eens op en af wil of moet. Wel kleine waarschuwing, eerst voorzichtig oefenen! Sommige paarden vinden het ok, andere nooit Tong uitsteken.
En om een beetje aan het paard te denken: ik stak vroeger mijn trui of jas onder het touw. Mijn doodbrave pony onderging deze flapperende-jas-met-gedoe-in-de-oksel-situatie zonder te verpinken Haha!

Doet dat geen pijn als je er in gaat staan?? Scheve mond

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:16

Bij mijn eigen paard gebruik ik mijn poetskist of een hek o.i.d., bij andere paarden die er geen moeite mee hebben, hang ik aan de manen en klim ik echt op hun rug Tong uitsteken Mijn igen paard vind dit dus niet leuk, zo ook een haffie van een vriendin, dus dan een voetje of de poetskist Haha!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:18

Lang leve VD! laat je pony liggen op commando en daarna opstaan als jij erop zit! haha kost je in het begin wat tijd om te leren maar het is wel een mooi trucje! en jij hoeft je daarna niet uit te sloven en iedereen kijkt je vol verwordering aan!!!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 18:39

MaiMai schreef:
Ok, op een koudbloed ben ik een keer via het dak van een auto gegaan, dat kan ik je niet aanraden want auto's en koudbloeden zijn het daar beide niet mee eens... Nagelbijten / Gniffelen

Normaal gesproken zoek ik een paaltje of een krukje ofzo, maar ik hoef niet zo'n eind Knipoog

Haha! via een auto!

Heb 't niet meer geprobeerd, wel bedankt voor alle tips, denk dat anderen hier ook wel wat aan hebben!
Lachen