Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

x_Marr schreef:Uuuhh, hoe bedoel je..??Was het goed of slecht wat ik zei..??

x_Marr schreef:Laatst had ik het in de krant gelezen: Monty was in zuidlaren geweest, op de paardenmarkt, daar kon je ook een clinic ofzo van hem volgen, in de krant stond dus ook dat hij daar een wilde arabier die ook mensen beet etc., gewoon respect heeft gevraagd met de join-up, paardje was nu hartstikke braaf.
denk ook dat dat voor de veiligheid veel beter is als je em bij andere paarden neer zet en er zelf niet aan sleutelt.... 

Omdat ze ze kunnen verkopen of geen goede manier van lopen heeft. Zoals onze IJslander, Trana. Die is gered door haar vorige baasje. Ze kan geen Telgang en Tölt was ook matig. Ze stond op een héle goede stal, dus mevrouw kon haar niet verkopen en dus naar de slacht. Daar is ze dus gered! Ze was ook niet netjes behandelt, dus bepaald vrolijk was ze niet. Maar ze is nu bij ons op de goede plaats en haar Tölt is helemaal top geworden (na veel oefenen). Esmeralda schreef:ja maar dat beest zal toch eerst nagekeken moeten worden of het geen andere rede heeft dat hij naar de slacht is gebracht. Mankeert hij niks dan kan je doen wat kiwiko voorstelt
nathalie25 schreef:waarom zou je als mens de taak van een paard op je nemen?
het is heel natuurlijk dat een jong paar aangepakt wordt in de kudde
meneer monty zegt dat ook
je kan natuurlijk een join ip goed gebruiken om een band tussen jou en het paard te krijgen
maar ik vind het levensgevaarlijk als met zo'n dominant paard aan het werk gaat
nathalie25 schreef:ikben het ook helemaal eens met wat er hier gezegd wordt :
lekker in de groep zonder ballen en dan wordt ie wel op zijn plek gezet(mits er niks mis is met zijn gezondheid dan he)
veel sucses
KiWiKo schreef:ach, hier verdien ik mijn centjes mee
)
.