Cap; Of Niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer draag jij een cap?

Altijd als ik rijd!
312 (81%)
Nooit!
14 (3%)
Alleen op wedstrijden,omdat dat verplicht is :@
30 (7%)
Alleen met een buitenrit!
25 (6%)

Totaal aantal stemmen: 381

Oreo

Re: Cap; Of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:16

Dit is topic 873452 inmiddels, onvoorstelbaar dat er toch weer 3 pagina's gevuld zijn.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:16

Ik rij altijd met cap, moet er niet aan denken als je op je hoofd valt..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:27

Muislover schreef:
Nee.
Alleen op wedstrijden.
Bij m'n instructrice ook gewoon zonder.
Ik krijg vresselijke hoofdpijn als ik een cap draag.

Dan moet je een cap kopen waar je
Citaat:
geen
hoofdpijn van krijgt! zoals een pikeur, happy valley of harry's horse pro plus, daar hoor je nooit iemand over klagen!

Maai_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:39

Ja ik draag bijna altijd een cap Tong uitsteken

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:32

PERENBOOMPIE schreef:
Je kunt ook heel de dag met je cap op gaan lopen want stel dat je van een trap naar beneden valt,of van je fiets gereden wordt of wanneer je in de auto zit en met je hoofd tegen het raam stoot,of van de menwagen afvalt,en snachts uit je bed valt,het kan allemaal voorkomen en dan niet achteraf zeggen had ik vannacht nou maar mijn cap opgehad,of wanneer je uit de douchebak glijdt en languit in de douche ligt had ik mijn cap maar opgehouden met het douche hahaha ik zie het al voor me,maar ja consequent zijn dan he. Nagelbijten / Gniffelen

ja maar op de fiets maak je een iets minder harde klap dan met een paard !! Cool

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:39

Ja, klopt. Overal kan wel iets gebeuren, maar op een paard is de kans toch ietsje groter.

* Alhoewel mijn cap net zo veilig is als zonder cap. Clown

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:34

Altijd.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:53

Ik rij met cap altijd.

Maar dit is echt al het zoveelste topic wat vast en zeker weer op dezelfde discusie uitloopt tusesn mensen met cap en mensenn die zonder cap rijden Gaaaap

snoopypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:14

Meestal wel tenzij ik hoofdpijn heb of het extreem warm is

GeartsjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:46

Hoe goed je paard wel niet is maakt niet uit. Ik heb een heel lief en leuk paard, en in 7 jaar tijd niemand af gevallen!
alleen laatst ging ik ff de weg op, het dorp in (heb ik wel veel vaker met haar gedaan) en ik was er af gegaan en later toen ik er op wou gaan zitten, gallopeerde hij ineens weg en ik lag er af! mijn cap kapot bijna, en wat was ik blij dat ik toch een cap op had!
daarnaast is een buurmeisje van me een week erna op gaan zitten, dacht het is eenmaal afgooien maar nee, ze viel er af en schouder gebroken..
Je weet nooit wat je paar gaat doen.
Dus draag gewoon een cap, meer veiligheid.

ik draag er ook altijd één!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:52

PrisSyl schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Je kunt ook heel de dag met je cap op gaan lopen want stel dat je van een trap naar beneden valt,of van je fiets gereden wordt of wanneer je in de auto zit en met je hoofd tegen het raam stoot,of van de menwagen afvalt,en snachts uit je bed valt,het kan allemaal voorkomen en dan niet achteraf zeggen had ik vannacht nou maar mijn cap opgehad,of wanneer je uit de douchebak glijdt en languit in de douche ligt had ik mijn cap maar opgehouden met het douche hahaha ik zie het al voor me,maar ja consequent zijn dan he. Nagelbijten / Gniffelen

ja maar op de fiets maak je een iets minder harde klap dan met een paard !! Cool

Nou ben blij dat ik niet met zo'n instelling op een paard ga zitten want dan zou ik ermee stoppen en een automobilist of brommerrijder kan je ook van de fiets rijden zodat je keihard met je hoofd tegen een boom of op het asfalt vliegt,zo is er altijd wel iets om te bedenken natuurlijk,kan je beter niet meer van huis of uit huis gaan met zo'n gedachte,maar ja iedereen moet het zelf maar weten ik weet wel die paar keer dat ik naar het bos mijn cap opgezet heb ik steeds te laag bukte voor een tak omdat ik verkeerd incalculeer dat ik nog een extra hoofd op heb Ziek

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:55

@ perenboompie, ik zeg toch ook niet dat ik met zoon insteling op me paard ga zitten maar is wel veiliger Knipoog en klopt dat er altijd wat kan gebeuren maar paard blijft een vluchtdier en fiets ja vlucht niet zo snel Tong uitsteken

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:01

PrisSyl schreef:
@ perenboompie, ik zeg toch ook niet dat ik met zoon insteling op me paard ga zitten maar is wel veiliger Knipoog en klopt dat er altijd wat kan gebeuren maar paard blijft een vluchtdier en fiets ja vlucht niet zo snel Tong uitsteken

Dan zou je eigenlijk ook consequent met een body-protector,knie en elleboogbeschermers moeten rijden. Knipoog

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:26

nou met springen maakt nie uit hoe laag heb ik idd ook altijd een body protector aan niet omdat me paard nou zo moeilijk is bij het springen dat deed ik bij me pony's ook al ik rijdt ook altijd met cap altijd kan me niet bedenken dat ik zonder cap heb gereden ow jewel een jaar geleden op me pony die ik al 8 jaar had het was zo koud toen ree ik een x met muts maar dat vond ik echt niet fijn dus ben maar weer over gegaan op me cap ik heb er trouwens ook helemaal geen last van hij zit heerlijk in de winter hou ik hem altijd op tot dat ik thuis ben haha lekker warm

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:40

PERENBOOMPIE schreef:
PrisSyl schreef:

Dan zou je eigenlijk ook consequent met een body-protector,knie en elleboogbeschermers moeten rijden. Knipoog

Ja tuurlijk wat dach jij dan doe ik ook zelf snachts als ik slaap Cool

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:19

tuurlyk draag je een cap! wie niet, ohw ja de niet slimme onder ons Bloos .. ! ik ga helemaal mee met prisSyl..! duidelyk!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:21

NOOIT alleen bij:
- aanrijden van jonge paarden
- paarden testen
- concours
- spring(les)

Voor de rest rijd ik altijd zonder cap.. bodyprotector heb ik niet eens... Ik vind het allemaal te ver gaan, binnekort zit iedereen als een mummy op zijn paard...
ik heb een oud model cap voor gewoon thuis en een casco met draaiknop voor concours

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:21

Me moeder heeft me gezegt: Als je geen cap draagt met rijden, gaat je pony weg. En groot gelijk heeft ze.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:23

inderdaad Kim_H!
en colette_007.. sorry hoor maar hoe dom wil je zyn! Ze hebben t niet voor niets ingevoerd.. of ben ik nou zo dom Vork , dat ik zonder hersenschudding me paard weer op stal wil zetten..

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:25

@RyantJ ben het ook hellemaal met jou eens Knipoog
JIJ bent hellemaal niet dom dat je zonder hersenschudding je paard op stal wil zetten de mensen die geen cap dragen zijn dom .. Duidelijk !

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:30

sorry hoor maar er kan ALTIJD iets gebeuren, en heb ook al vanalles gehad/gebroken (nek,been,arm o.a.) (ook zonder cap vaakzat gevallen)--> en dat het verplicht is vink ook geen probleem kbedoel we doen wel weer braaf Haha!... Maar je krijgt tegen woordig steeds meer het idee dat mesnen BANG worden van hun paarden...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:34

Ik rijd altijd met cap. Ik heb de Pikeur GPA en die zit prima.

De enige uitzondering: op concours, dan draag ik een hoedje. Op een onstuimig paard zou ik dat trouwens niet eens doen in de Z, dan zou ik gewoon mijn helmpje opzetten!
Maar met mijn merrie durf ik dat wel aan, en buiten de wedstrijden om draag ik altijd mijn GPA.

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:35

ja op wedstrijden in t Z vind ik het ook gewoon horen ene hoedje bedoel hoort er gewoon bij maar daar buitne gewoon netjes cap rijden hoor Haha! beter als dat je achteraf zegt had ik hem nou maar op gehad ja dan is het al te laat

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:36

Er was een mogelijkheid om te kiezen; Alleen op wedstrijden,omdat dat verplicht is :@ Maar bij western mag je juist geen cap op met wedstrijden, dan rij je met hoed.. Dus ik vind het onzinnig als je in je training met cap rijd, en in de wedstrijd zonder Gestoord , dus heb eigelijk op mijn eigen paard bijna nooit een cap op.. Alleen als ik naar het strand ga ofzo.. En als ik op andere paarden rij, maar die mogelijkheid was er niet om te stemmen...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:37

en nou we het er toch over hebben.. Laatst moest ik ergens een paard testen, en toen deed ik geen cap op (stond er niet bij stil), was er iemand in de bak die zei van je moet cap op.. ik zo ja is goed (cap op gezet) maar er was nog een meisje en die had ook geen cap op (was aant rijden moeder was erbij)... ik vroeg zo aan die gast die cap geefde van waarom hoeft zij er geen op? kreeg ik meteen zo'n antwoord van: (haar en haar moeder) Ja ik rijd wel Z hoor... en ik denk niet dat jij dat doet... (naja ik rijd ehm nationaal :S:+) maar ik vind dat niveau er niet toe doet!!