Winter rijbroek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manoo86

Re: Winter rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:42

het mag misschien niet volgens de veiligheids regels maar ik heb lekker een skibroek voor in de winter! heerlijk warm, die thermo broeken blijven niet lang warm vind ik zelf. ik doe mijn skibroek over mijn rijbroek, maar met rijden had ik het meestal nooit koud, het was meer voor op stal.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:15

er zijn btw van mountainhorse speciale skibroeken waar je ook mee kan paardrijden Haha! kijk maar eens op de site

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:42

Heb ook al alles geprobeerd: panty, malliot, thermo onderbroek.
Nu heb ik een trainingsbroek (7euro bij de bristol) over mijn rijbroek als het echt koud is en dat scheelt heeeeeel veel. Daar kunnen al die andere middeltjes niet tegen. Het voordeel van een trainingsbroek is dat je een klein issolatielaagje krijgt wat de kou veel beter weghoudt dan alleen een extra laag strakke kleding. Met een panty/ thermoonderbroel eronder voel je de wind toch nog erg koud langs je benen gaan.

Overigens ben ik wel te spreken over een thermohemd en dan helemaal in combinatie met een fleece trui erover heen. Lekker warm als je begint en laat de wamte (en het zweet) ook weer goed door als je eenmaal volop aan het rijden bent. Bij vrieskou heb ik dan een bodywarmer en een jas erover aan. De jas gaat altijd uit zodrag ik echt aan het rijden ben en gaat meteen weer aan als ik ga uitstappen.

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:43

Tip voor thermo ondergoed: Kruidvat.
Dat is niet duur, maar wel lekker warm. En nog belangrijker, het is soepel en rekt mee.