Wie o wie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sara0

Re: Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:35

Ik doe m'n cap ALTIJD op.. ik vertrouw m'n paard ook voor de volle 200% maar dan nog, ik heb nog geen paard mee gemaakt die echt nergens van schrok, en het is en blijft een dier.. en daarbij heb ik ook al dusdanig rare situaties mee gemaakt dat niet altijd even fraai afliep omdat ze geen cap ophadden.. dus doe mij die cap maar..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:40

Ik heb ook echt altijd mn cap op. Anders ben ik niet verzekerd en mn paard haalt nog wel eens streken uit. Ookal zou ze het niet doen, toch een cap op!! (ook handig met laag hangende takken)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:14

Ik heb ook altijd mijn cap op, in de bak en op buitenrit ook. Ik vertrouw mijn pony's wel maar er kan altijd wel iets gebeuren waardoor ze schrikken, zo ben ik al een keer met mijn hoofd op het fietspad gevallen en ik was erg blij dat ik mijn cap op had!

SharOn_gOldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:27

Ik heb m'n cap ook altijd op. Ik vertrouw haar wel voor 100% hoor, ze heeft me er ook nog nooit opzettelijk afgegooit en schrikt eigelijk ook nooit zo erg dat ze ervandoor gaat ofzo. Maar ik heb met een buitenrit eens gehad dat ze struikelde, en aangezien ik met een vriendin zat te praten en het eigenlijk niet verwachtte vloog ik er voorover af. Mijn cap was kapot, en dan denk ik maar; als ik die niet had opgehad was mijn hoofd misschien wel kapot geweest. Dus ik doe liever wel mijn cap op, maar ik vind het je eige keus.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:28

Ik zet mijn cap altijd op. Ookal vertrouw ik mijn paard, het blijven dieren...

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:32

Ik altijd! Ik vertrouw mijn verzorghaffie ook wel maar ik zet hem altijd op! Hij kan altijd schrikken hoe lief hij ook kan zijn. En je kunt je hoofd altijd nog stoten tegen laaghangende takken ed. Dus het is niet alleen een bescherming voor als je zou vallen maar ook voor laaghangende takken bijv. Haha!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:52

Ik heb ook altijd mijn cap op. Ik vertrouw mijn paard wel, maar ze is soms wel schrikkerig, ze zal mij er niet afgooien, maar je weet nooit wat er gebeurt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:39

Ik snap niet waarom iemand expres geen cap opzet. Als hij niet lekker zit moet je gewoon eens kijken naar een die wel lekker zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:29

op Balou doe ik het niet, dat dier is echtbomproef en geloof me, die schrikt nergens van, als als hij toch een keer schrikt gaat er een schokje door zijn lichaam. Ik ken hem 3 jaar enhij is er nog nooit gevaarlijk van door gegaan omdat hij schrok ( en ook niet om een andere reden ). Ik vertrouw hem voor de volle 100%

Op Bonito doe ik het alleen buiten. Zij is jong ( 3,5 jaar ) en vind het bos erg leuk en spannend. Soms als ze lekker op dreef is neemt ze ineens onverwacht een bocht en gaat totaal de andere kant op. En ja daar willen soms wel eens lage takken hangen, en als ze dan met een vlotte snelheid gaat is een cappie wel veilig. Maar ook zij is er tot nu toe nooit gevaarlijk vandoor gegaan gelukkig.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:33

als ik buiten de bak ga zet ik echt m'n cap wel op,...
dat heeft voor ij niets te maken met of ik m'n paard wel of niet vertrouw,
het gaan om m'n eign veiligheid.. stel je krijgt een ongeluk met een auto waar jij niets aan kan doen.. heeft dat toch niets te maken met vertrouwen in je pony? Bloos

was maar even een voorbeeld!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:08

En wat als je bomproef paard zelf valt?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:58

idd.. dan zit je mooi!!
Ik ken ook een paard, die schrikt ook helemaal nergens van, en als ie schrikt, dan springt ie wat opzij en zal je er niet afgooien, maar tóch doe ik een cap op. Het is een kleine moeite en is nog lekker warm ook, waarom dat risico lopen....??
Er kan altijd wat onverwachts gebeuren, je weet het maar nooit.

Annee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:25

Ik heb ook áltijd mijn cap op..
You never know...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:26

Ik heb ook altijd m'n cap op. Wie weet wat er kan gebeuren? Het is een kleien moeite en je hebt alleen jezelf ermee als je hem niet op doet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:26

Ik schreef het al op pagina 2:

Een cap is er om "iets" te beschermen. Als jij vindt dat dat niet nodig is: wie ben ik dan om te zeggen zet hem op !! Jij weet toch zelf het beste of er iets te beschermen valt. Knipoog

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:28

Ik heb hem ook altijd op. Je weet nooit wat er onderweg gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:17

Ik ken iemand die had haar paard hij Soestdijk staan (mijn pa werkte daar toen).. Ze reed daar in het bos, en ging een galopje doen.. Ze reed langs een boom, het pad ging links eromheen, maar het paard twijfelde en ging rechts. Ze knalde met haar hoofd tegen de boom aan, en ze had gelukkig een cap op... Ze heeft enkele maanden op het randje van de dood in coma gelegen. Als ze geen cap op had gehad dan was haar schedel gewoon gebarsten. En dat paard was zo lief en betrouwbaar, die was 100 % verkeersmak.
Maar dieren kunnen ook foutjes maken... Het hoeft maar een klein foutje te zijn.
Daarom vind ik het on eerlijk voor je paard om te zeggen ik vertrouw m wel, want dan geef je eigenlijk je paard de schuld als er wél iets gebeurt.

Maarja om er n einde aan te breien, ik heb zelf ook niet altijd n cap op, maar als er wat gebeurt is dat mijn eigen domme schuld... en niet die van mijn paard!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:47

sara0 schreef:
Ik doe m'n cap ALTIJD op.. ik vertrouw m'n paard ook voor de volle 200% maar dan nog, ik heb nog geen paard mee gemaakt die echt nergens van schrok, en het is en blijft een dier.. en daarbij heb ik ook al dusdanig rare situaties mee gemaakt dat niet altijd even fraai afliep omdat ze geen cap ophadden.. dus doe mij die cap maar..

Hier sluit ik me bij aan. Lachen

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:50

Momenteel rijd ik niet, maar voorheen, en ook in de toekomst weer, ALTIJD cap op, ook als ik in de bak rijd!!! Het zijn en blijven dieren.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:51

Momenteel rijd ik niet, maar voorheen, en ook in de toekomst weer, ALTIJD cap op, ook als ik in de bak rijd!!! Het zijn en blijven dieren.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:56

Ik rij echt ALTIJD met cap. Is een stuk veiliger! Ook al vertrouw je je paard/pony, er kan altijd iets gebeuren en het hoeft niet jou fout te zijn of die van je paard/pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:24

Ik rijd vrijwel altijd met cap, omdat het moet van de manege en van de eigenaresse van mn verzorgpony. En daar ben ik het helemaal mee eens!!
Zonder voel ik me ook niet veilig en op niet mn gemak.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:26

jij kan je paard wel vertrouwen maar vertrouwt jou paard jou?
ik doe hem bijna altijd op, behalve op ivo Lachen daar heb ik gene cap voor (lees anders moet ik mijn cap iederekeer meezeulen. en op ivo kan ik zonder zadel en zonder hoofdstel rondjes op hem draaien Clown

Elisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:05

Ik doe het alleen omdat ik anders een bekeuring kan krygen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:14

Ik doe altijd mij cap op...

Ik ben te vaak blij geweest dat ik hem op had, om hem nu, als is het maar een enkele keer af te laten Lachen