Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Anne_GTI schreef:runningkawa schreef:Ze kunnen met leeftijdgrens natuurlijk ook de grens van de pony zelf bedoelen.
Dat deze dus ouder moet zijn om in een bepaalde klasse uit te komen.
Dat lijkt me eigenlijk logischer. Daarnaast: zie je het voor je: komt een 20-jarige met een D pony op concours met eigen auto en trailer en deze moet vervolgens starten tegen een kind van 10.18 jaar is oud zat voor de ponyconcoursen. Daarna gewoon tussen de paarden starten met je pony als je door wilt met een pony. Ponyconcoursen mooi voor de kinderen laten.
en ik ben ook aardig wat keren door meisjes van 9/10 jaar voorbij gereden hoor,,
maar ik vind gewoon dat je tot je 18e bij de pony's mag en ouder gewoon niet! alleen zouden ze dan bij de paarden een apparte regeling voor het springen moeten maken bijvoorbeeld,, suus1991 schreef:ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!
saaraah schreef:suus1991 schreef:ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!
Als je met een pony tussen de paarden wilt rijden moet hij volgens mij minstens een D of E zijn, dit gaat dan dus so wie so niet lukken met een pony van 1.30
)
Esss schreef:@Charos: Ik dacht ook altijd dat je alleen bij de paarden mocht starten met een D of E-pony.
Esss schreef:@Charos: Ik ben niet bij de paarden gestart, omdat je eigenlijk nooit c-pony's tussen de paarden ziet (heb ik nog nooit gezien iig). Het leek mij dat ik gigantisch door benadeeld zou worden als ik met een ponytje tussen de grote paarden zou starten. En ik dacht ook dus ook altijd dat je alleen met een D of E-pony mocht starten bij de paarden, maar das dus niet waar
Sammie schreef:Esss schreef:@Charos: Ik dacht ook altijd dat je alleen bij de paarden mocht starten met een D of E-pony.
Nee hoor, je mag met een pony van 1.00m ook bij de paarden starten, misschien ben je in de war met de internationale klasse voor pony's. Voorheen was het bij Z2 over, dat is nu niet meer zo.
@charos, je shet? Bedoel je niet je haflinger?
, maar we hebben ook nog een shet die ik volgend jaar van de winter eens mee op concours wil rijden (ze kennen je toch wel als je normaal met een haflinger start)
tita schreef:dat dacht ik niet he ik was zowieso 20 toen ik mee deed aan de nk pony's

Myukii schreef:Ja, dat is dus al een tijdje geleden, inmiddels zijn de regels al veranderd, vanaf je 18e moet je bij de paarden starten.
Esss schreef:@Charos: Ik ben niet bij de paarden gestart, omdat je eigenlijk nooit c-pony's tussen de paarden ziet (heb ik nog nooit gezien iig). Het leek mij dat ik gigantisch door benadeeld zou worden als ik met een ponytje tussen de grote paarden zou starten. En ik dacht ook dus ook altijd dat je alleen met een D of E-pony mocht starten bij de paarden, maar das dus niet waar

rohotje schreef:nou, het wil niet altijd zeggen dat 'die jongere meisjes' slechter rijden zoals ik je nu hoor praten sologirl, moeten die kleine meisjes blij zijn dat jij bij de paarden gaat starten, want jij bent toch wel zo goed dat ze het nooit van je winnenen ik ben ook aardig wat keren door meisjes van 9/10 jaar voorbij gereden hoor,,