Leeftijdsgrens pony's omhoog?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Re: Leeftijdsgrens pony's omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:32

Ja, dat is dus al een tijdje geleden, inmiddels zijn de regels al veranderd, vanaf je 18e moet je bij de paarden starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:33

Haha ja, dat bedoel ik Haha!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:37

Anne_GTI schreef:
runningkawa schreef:
Ze kunnen met leeftijdgrens natuurlijk ook de grens van de pony zelf bedoelen.
Dat deze dus ouder moet zijn om in een bepaalde klasse uit te komen.

Dat lijkt me eigenlijk logischer. Daarnaast: zie je het voor je: komt een 20-jarige met een D pony op concours met eigen auto en trailer en deze moet vervolgens starten tegen een kind van 10. Haha! 18 jaar is oud zat voor de ponyconcoursen. Daarna gewoon tussen de paarden starten met je pony als je door wilt met een pony. Ponyconcoursen mooi voor de kinderen laten.

Helemaal mee eens! Ik vond het ook nooit om als 10-jarig meisje tegen een meisje van 17/18 te rijden want die hebben ove rhet algemeen veel meer ervaring en zijn pony's meer de baas. Laat de ponycategorie voor de pony's! ik ben nu net 1 week 16 en ga nu ook bij de paarden starten. Is eerlijker... Zijn de jongere meisjes ook blij als ze een keertje winnen!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:18

nou, het wil niet altijd zeggen dat 'die jongere meisjes' slechter rijden zoals ik je nu hoor praten sologirl, moeten die kleine meisjes blij zijn dat jij bij de paarden gaat starten, want jij bent toch wel zo goed dat ze het nooit van je winnen Haha! en ik ben ook aardig wat keren door meisjes van 9/10 jaar voorbij gereden hoor,, Knipoog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:25

Ik werd altijd door jongere meisjes eruit gereden Tong uitsteken

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:29

haha, ja heb het ook echt regelmatig meegemaakt Tong uitsteken maar ik vind gewoon dat je tot je 18e bij de pony's mag en ouder gewoon niet! alleen zouden ze dan bij de paarden een apparte regeling voor het springen moeten maken bijvoorbeeld,,

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:34

suus1991 schreef:
ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!

Als je met een pony tussen de paarden wilt rijden moet hij volgens mij minstens een D of E zijn, dit gaat dan dus so wie so niet lukken met een pony van 1.30 Knipoog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:45

Al wil jij met je mini tussen de paarden starten mag dat gewoon hoor... Ik weet niet hoe je aan die informatie komt? Maar een pony is een pony 1 meter of 1.56 meyer..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:00

zou het een beetje banketstaaf vinden als iemand van 20 moet rijden tegen een kind van 8, tuurlijk ís er de kans dat ze dezelfde rijervaring hebben, maar er is dan ook zeer zeker een grote kans dat de 20 jarige al sinds zn 6e rijd en daardoor dus véél meer ervaring heeft en de kans dat die dus wint lijkt mij dan groter. wat ik erg banketstaaf zou vinden voor dat kleine meisje.. ikzelf vind het niet zo erg dat er een leeftijdsgrens is, als je boven de 18 bent kun je toch gewoon verder met je pony bij de paarden?? tsja, dan ís er een kans dat je met je pony minder presteert tussen die benenstrekkers, maar vind dat persoonlijk eerlijker omdat de ervaring wrs. gelijker is..

wat ik wél een goede oplossing zou vinden is een 18+ ponyklasse(en die zou ik dan gelijk 16+ doen..), zodat de kleine kinderen wél gewoon tegen leeftijdsgenootjes lekker kunnen klooien en niet steeds een sip gezicht hoeven te trekken omdat iemand met 8 jaar meer rijervaring er wéer is met de prijs vandoor gaat..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:01

saaraah schreef:
suus1991 schreef:
ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!

Als je met een pony tussen de paarden wilt rijden moet hij volgens mij minstens een D of E zijn, dit gaat dan dus so wie so niet lukken met een pony van 1.30 Knipoog

Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik start volgend jaar mijn shet tussen de paarden en dat mag.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:27

@Charos: Ik dacht ook altijd dat je alleen bij de paarden mocht starten met een D of E-pony.

Voor mijn persoonlijke situatie mag de leeftijdsgrens wel verhoogd worden. Ik ben namelijk gestopt met wedstrijden rijden (op een C-pony), omdat ik te oud werd. Wel erg balen, want ik wilde graag nog verder gaan.
Ik ben op de ponywedstrijden vaak genoeg eruit gereden door jongere kinderen, dus het is niet altijd zo dat de 'ouderen' vanzelfsprekend beter rijden. Wel snap ik dat het sneu is voor die kinderen als de ouderen steeds de prijzen wegkapen. Die kinderen willen ook wel eens wat winnen natuurlijk!

Dat idee van de 18+ rubriek in de ponyklasse vond ik wel toppie! Lijkt me wel wat! (en dan zou ik het liefst meteen weer een startkaart aanvragen Knipoog)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:48

Maar waarom start je dan niet bij de paarden? Of spring je?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:49

Ik ben wel voor een uitsplitsing van ponyruiters t/m 16 (net als internationaal) en een extra categorie ponyruiters 16+.
Kan er ook niet meer gezeurd worden over het benadeeld worden tussen de paarden en komt het echt op rijkunst aan *LOL*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:55

Esss schreef:
@Charos: Ik dacht ook altijd dat je alleen bij de paarden mocht starten met een D of E-pony.

Nee hoor, je mag met een pony van 1.00m ook bij de paarden starten, misschien ben je in de war met de internationale klasse voor pony's. Voorheen was het bij Z2 over, dat is nu niet meer zo.

@charos, je shet? Bedoel je niet je haflinger?

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:13

@Charos: Ik ben niet bij de paarden gestart, omdat je eigenlijk nooit c-pony's tussen de paarden ziet (heb ik nog nooit gezien iig). Het leek mij dat ik gigantisch door benadeeld zou worden als ik met een ponytje tussen de grote paarden zou starten. En ik dacht ook dus ook altijd dat je alleen met een D of E-pony mocht starten bij de paarden, maar das dus niet waar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:44

Esss schreef:
@Charos: Ik ben niet bij de paarden gestart, omdat je eigenlijk nooit c-pony's tussen de paarden ziet (heb ik nog nooit gezien iig). Het leek mij dat ik gigantisch door benadeeld zou worden als ik met een ponytje tussen de grote paarden zou starten. En ik dacht ook dus ook altijd dat je alleen met een D of E-pony mocht starten bij de paarden, maar das dus niet waar Lachen

Ik heb wel eens een Shettie gezien bij de paarden. Ik bedoel maar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:40

Sammie schreef:
Esss schreef:

Nee hoor, je mag met een pony van 1.00m ook bij de paarden starten, misschien ben je in de war met de internationale klasse voor pony's. Voorheen was het bij Z2 over, dat is nu niet meer zo.

@charos, je shet? Bedoel je niet je haflinger?

De haflinger gaat zoiezo mee naar de paarden Ja , maar we hebben ook nog een shet die ik volgend jaar van de winter eens mee op concours wil rijden (ze kennen je toch wel als je normaal met een haflinger start) Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:49

tita schreef:
dat dacht ik niet he ik was zowieso 20 toen ik mee deed aan de nk pony's

Heel bijzonder. Verward

Als je nu 30 bent, zoals je zelf zegt, dan heb je dus 10 jaar geleden als 20-jarige meegedaan aan het NK pony's. Dat moet rond 1996 zijn geweest. Ik reed zelf in 1986 mijn eerste wedstrijd bij de pony's (KNF) en toen al was de leeftijdsgrens 18 jaar. In mijn ponytijd moest je dus ook al met 18 jaar bij de paarden starten, dat is echt niet iets van de laatste jaren. In de jaren t/m 2001 kwam ik regelmatig met mijn zusje op ponywedstrijden en al die tijd is de leeftijdsgrens niet aangepast.

Je zult het zelf vast het beste weten, maar ik betwijfel het. Of het zal die aparte 18+ categorie van de NPC zijn geweest waar jij het over hebt, maar bij de KNF en de NKB lag de leeftijdsgrens toch echt op 18 jaar.

Myukii schreef:
Ja, dat is dus al een tijdje geleden, inmiddels zijn de regels al veranderd, vanaf je 18e moet je bij de paarden starten.

Dat klopt dus niet, de huidige KNHS (die sinds 2002 bestaat) hanteert dezelfde regel als destijds de KNF en NKB.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:55

Esss schreef:

Ukkiepuk hier op Bokt start met haar Shetlander bij de paarden. En ik ken een vrouw van 35+ die met haar Haflinger van 1.36 in het M2 rijdt bij de paarden, het dier werd eerder in het Z uitgebracht bij de pony's door een jong meisje. Je mag dus idd met A-/B-/C-pony's bij de paarden starten.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:57

Taco van Kelly zal ook niet echt groot zijn.. of zou dat nog wel D-pony zijn??

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:21

Ik denk dat Taco nog wel een D is.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:47

Mijn stalgenootje start met haar haffies in de D maat nog geloof ik tussen de paarden, de een in het Z2 en de ander in het M1..

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:09

Hopen dat de leeftijdsgrens om hoog gaat Cool

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:13

hey
ik ben gisteren terug gekomen van de werkweek en heb nu mijn mails gelezen!
de leeftijdgrens blijft gewoon 18 jammer genoeg!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:44

rohotje schreef:
nou, het wil niet altijd zeggen dat 'die jongere meisjes' slechter rijden zoals ik je nu hoor praten sologirl, moeten die kleine meisjes blij zijn dat jij bij de paarden gaat starten, want jij bent toch wel zo goed dat ze het nooit van je winnen Haha! en ik ben ook aardig wat keren door meisjes van 9/10 jaar voorbij gereden hoor,, Knipoog

Ik heb het over het algemeen hea Knipoog