sokje schreef:[b]. En ik vind het nu al saai.
Ik ben bang dat dit dus echt niets voor mij is. Soms dan maak ik het voor mezelf maar leuk, dan ga ik met zo'n paard praten als ik hem aan de hand moet uitstappen of zo.. Maar ik kwam vandaag thuis en had gewoon de tranen in m'n ogen staan.. Omdat ik me zo op deze stage had verheugd. En ik zie gewoon niets van de lessen die zij geeft, niets van hoe zij haar paarden traint.. bovendien mag die andere staigiere ook vaker longeren enzo, omdat dat haar stage-opdracht is.
Zucht, wat moet ik nou.
Kijk ik heb me over het 'niet rijden probleem' heengezet.. maar nu heb ik het gevoel nog niks te leren over de dressuur.. alleen maar over het stal-gebeuren. Nou dan had ik ook wel ergens anders heen kunnen gaan..
En ik zou het leuk vinden als zij zegt: ''jongens kom er even bij kijken...'' of dat we mogen kijken als zij een les geeft..( diegene komt dan met trailer ), maar jah er wachten dan nog zoveel klusjes.. ze wil alles tegelijk..zucht..
Heb er even wat stukjes uitgehaald. Als ik het bovenstaande lees denk ik echt dat je een verkeerde opleiding hebt gekozen. Wellicht ben je verkeerd voorgelicht? Je doet een opleiding paardenhouderij, dat heeft in principe niet iets met dressuur rijden of les krijgen te maken. En het is logisch dat het werk in de stallen doorgaat als zij les staat te geven. Als er iedere dag dit soort onderbrekingen moeten komen ben je pas heel laat klaar 's avonds, dan heb je het niet meer over een half uurtje.
Wat jij moet doen is heel goed op een rijtje zetten wat je wilt met je leven. Met deze opleiding doe je in principe tot aan je pensioen niks anders als dit soort klusjes, en volgens mij is dat niet wat je wilt. Zeker gezien het "overschot" aan mensen die een opleiding in de richting paarden volgen.
En ik ken ze en ik zie ze, de stagiaires van jou opleiding maar ook de al wat oudere "stalknechten" die de hele dag niets anders doen.