Mag ik lesgeven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Re: Mag ik lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:49

Ik heb een verzekeraar gevonden Haha!

Krijg alle voorwaarden nog te horen, maar ik vind het wel een fijn idee hoor. Bloos

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:42

Ben natuurlijk nu wel nieuwsgierig welke verzekeraar? Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:21

Haha LDRD, ik had Masja ook al gePBt Knipoog. Ik ben ook erg benieuwd.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:25

Via kennisen van mij. Ze hebben een eigen verzekeringskantoor.

Als je ook info wilt stuur je mail adres dan even via PB, dan vraag ik of ze het ook aan jou mailen.

Masja

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:34

Nee, hoef geen info, was alleen even benieuwd welke maatschappij. Was namelijk benieuwd of áls je een keer schade hebt, deze wellicht ooit op mijn bureau zal landen Cool

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 15:44

Kort samengevat:

Zodra je les geeft aan derden ben je bedrijfsmatig bezig, en moet je je daarvoor verzekeren. Verzekeringen; bedrijfsaansprakerlijkheidsverzekering en een rechtsbijstandsverzekering of vragen of je huidige WA verzekeraar een extra clausule voor lesgeven aan kan maken (indien hij hier geen problemen mee heeft en niets extra kost). Bovendien moet je dit verdiende loon opgeven bij de belastingdienst (bel ze voor info) en/of dit opgeven in het hokje "niet belast(baar?) inkomen".

Als je in loondienst bent bij iemand om les te geven moet je je wel verzekeren, maar draaid de loonverstrekker meestal op voor de geleden schade via zijn verzekering.

Zonder ORUN lesgeven betekend dat je "niet deskundig" ben bij de wet, bovendien ben je niet automatisch verzekerd via de ORUN. Dit moet je zelf regelen.

Een goed contract opstellen met je lesklanten dat je je niet aansprakelijk steld voor de door hun schade terwijl ze onder jouw hoede reden.

Klopt het? Het komt er in ieder geval op neer dat als ik les geef ik zéér strafbaar bezig ben. Maar hoeveel mensen die (zelfs gediplomeerd) lesgeven zijn er wel niet die dit niet goed geregeld hebben? En hoeveel worden er wel niet gepakt? Heel weinig volgens mij... Lachen

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:50

cream_1986 schreef:
Kort samengevat:

/knip/

Een goed contract opstellen met je lesklanten dat je je niet aansprakelijk steld voor de door hun schade terwijl ze onder jouw hoede reden.

Klopt het? Het komt er in ieder geval op neer dat als ik les geef ik zéér strafbaar bezig ben. Maar hoeveel mensen die (zelfs gediplomeerd) lesgeven zijn er wel niet die dit niet goed geregeld hebben? En hoeveel worden er wel niet gepakt? Heel weinig volgens mij... Lachen

Ja alleen moet het contract wel wettelijk ggk zijn. Dus via een notaris lopen denk ik. Want anders zal een rechter zoiets altijd nietig verklaren.

Ik ben nu gewoon perfect verzekerd voor niet teveel geld Haha! Moet zeggen dat ik er wel beter op slaap Bloos

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:15

Mag ik vragen waar je dat dan geregeld hebt? Pm is ook goed Tong uitsteken