zaterdag vlechten, zondag wedstrijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Re: zaterdag vlechten, zondag wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:33

Ik doe het niet, vind het altijd erg slordig eruit zien de volgende dag met haren die eruit pieken etc. ik doe het altijd de dag zelf

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:11

Ik moet vrijdag avond laat starten en zondag ochtend heel vroeg. Ik zit er dus over te twijfelen of de vlechten er in de laten. Ik heb het er best voor over om zondag ochtend vroeg op stal te komen maar ik moet die zaterdag avond werken tot 12 uur en ben dan pas half 1, 1 uur thuis....alsik die dag erna al om 6 uur op stal moet zijn word het echt niet meer leuk aangezien ik die avond okgeweoon weer moet werken....Anders hoef ik alleen maar de uit elkaar geschuurde vlechtjes te doen.

comfortabel is het niet, maar goed het is maar 1-malig. En inderdaad, er zijn paarden die iedere dag ingevlochten staan.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:07

Meestal doe ik wel gewoon vlechten, maar niet knotten.
Als ik een meerdaagse wedstrijd heb, dus bv vrijdag en zondag dan knot ik vrijdag, haar de knotten eruit maar laat het vlechtje zitten Lachen
mijn shetters en fries lopen ook altijd met (losse) vlechten hoor!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:22

Ik doe gewoon op de dag zelf vlechten, anders is mijn hengstenvlecht er helemaal uit...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:28

Ik doe het als ik vroeg moet een dag van te voren, als ik pas rond 3uur moet dan doe ik het de dag zelf.
Ik vlecht met touw en mijn pony is denk ik best zuinig op zijn knotjes, want hij schuurd ze er niet uit.
Mijn pony heeft ook geen piekmanen dus dat ze dan slordig zitten is ook niet zo bij hem.
Bij mij gaat het allemaal goed. Lachen

edit; ik vlecht wel met touw dus dat gaat er ook niet zo snel uit. Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 07:45

Ik doe het meestal de dag ervoor. Als je strak vlecht blijft het echt wel zitten hoor.

Laatst had ik op zaterdag en zondag wedstrijd, ik heb vrijdagavond gevlochten en het zat zondags nog prima (moest alleen even wat strootjes eruit halen)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:00

Ligt eraan of het paard het er een beetje netjes in houdt... Ik heb Power wel eens de dag ervoor ingevlochten, zat er de volgende dag nog keurig in!! Laatst had ik een onderlinge en hoefde ik pas om 12 uur te starten, dus dan vlecht ik 's ochtends...
Maar ik zou gewoon de dag ervoor vlechten, misschien moet je een paar overdoen de volgende ochtend, maar tis altijd minder werk dan alles nog moeten vlechten

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:05

ik heb het uitgeprobeerd....vrijdagmiddag vlechten, vrijdag avond wedstrijd, zaterdag een dag in eht weiland en zondag ochtend wedstrijd. zondag moest ik wel het een en ander opnieuw vlechten, maar dit gaat dan heel snel om dat je en al een plukje hebt, en de haren zijn al in de vorm van de vlecht gevouwen dus je hebt het er zo in zitten.