fietsen met pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: fietsen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 07:34

katrien_neke schreef:
ik zou het niet doen ... ik vind het maar gevaarlijk .
het is trouwens ook verboden ... als de politie je ziet krijg je een boete.

gr katrien

Ik ben zovaak politie tegen gekomen en er werd nooit wat van gezegt Lachen
Dus volgensmij mag het gewoon..

Ik heb het touw altijd in vast met beide handen..
Ja hand uit steken moet je even voor oefenen Clown Maar mij lukt het wel altijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 07:38

Ik fietste voorheen best veel met mijn pony. Nu heb ik daar geen tijd meer voor dus gooi ik haar los. politie heeft er nog nooit wat van gezegt. Ik weet met wat voor pony ik over straat ga want ze is schaap maardan ook schaap mak! Ze is de enige op stal waarmee ik het doe...

katrien_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 07:42

ik heb twee jaar geleden mijn A-brevet behaald .... en daar was een vraag op het theoretische deel dat je je paard/pony NIET aan de fiets mee in het verkeen mag nemen ... ik weet niet of het in nederland zo is ... maar hier (belgie) is het zeker een wet .... ik zeg niet dat politie je daarom altijd tegenhoud ... maar mijn vriendin hebben ze boete gegeven, en mij een waarschuwing dat ik niet op een fiets moest kruipen (men vriendin liep met de twee fietsen en ik met me vzpaard), achter elke hoek bleven ze staan op te kijken of ik niet op een fiets was gekropen ...

gr katrien

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 07:53

Ik heb een poos met mijn paard gefietst. hij had slechte knieën en mocht alleen maar rechtuit. Niet in een bak en het liefst aan de hand. De dierenarts zei dat als hij naast de fiets kon het nog beter zou zijn omdat we dan ook konden draven.
Het ging heel goed.

Ik weet ook nog dat de vader van Anne van Vulpen altijd met Captivation ging fietsen. Dus met een sportpaard kan het ook Ja

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:09

Ochoch, kom, laten we nu niet roomser willen zijn dan de paus.
Alsof iedereen altijd maar zijn hand uit steekt op de fiets Knipoog

Je moet het wel een klein beetje relativeren hoor. Niet alles zo streng bekijken.

En daarbij, als je je zelf maar bewust van de gevaren bent, dan kun je zelf goed inschatten wat kan en wat niet kan.
En als je het gevaarlijk vindt, je hóeft natuurlijk niet. Je kunt ook gewoon gaan wandelen Tong uitsteken

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:29

ik neem altijd mijn paarden mee naast de fiets.
ik ben zovaak de politie tegen gekomen en ze hebben er nooit wat van gezegdt.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:45

nee precies, die politie heeft daar echt geen weet van..
en hand uitsteken... ik ga gewoon stoppen.. achterom kijken en wachten totdat ik erover kan... ik heb het halstertouw altijd in mijn rechterhand, en links aan het stuur...

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:47

zelf als ik op mijn eigen paard zit neem ik zelfs een jaarling ruin mee als hand paard, ik verscheidende complimenten gehad van politie agenten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:02

Met mijn eerste paard heb ik regelmatig fietstochten gehouden. Feit is wel dat een fiets met handremmen niet erg handig is, een terugtraprem werkt echt iets fijner. Ook schrok dit paard gelukkig bijna nergens van en was niet het type dat bij schrik heel graag dicht bij het baasje wil zijn. Het paard wat ik nu heb, wil wanneer het schrikt het liefst bij mij op schoot springen. Voor mij niet het geschikte paard voor naast de fiets. Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:41

Ik fiets heel erg vaak met mijn shetlander, nooit commentaar gehad alleen maar leuke reacties. Ik gebruik dan wel een goede stevige fiets met goede handremmen en terugtraprem. Ik denk wel dat je het verkeer niet moet op gaan zoeken, zelf neem ik altijd rustige weggetjes, terwijl mn pony echt totaal niet bang is voor verkeer, ik ga geen onnodige risico's nemen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:47

Ik wil het eigenlijk ook nog steeds doen met mijn Shetlander, ze is 200% verkeersmak. Het probleem is dat ik eigenlijk nooit fietsend er naartoe ga. Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:24

goed de arm strak van je vandaan houden waarmee je hem vast houdt. verder is het eerst oefenen op het erf aangeraden. aan het begin springen ze alle kanten op. ik heb het ook gedaan bij mijn paard toen ze 8 maanden was.

bruutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:21

ik fiets ook met me pony nooit geen problemen meej gehad!!!
en dat ie schrikt tjah als je op je paard zit ken dr ook van alles gebeuren nie dan!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:06

Ik fiets vaak met mijn paard, maar hij is ook erg braaf als hij naast me loopt. Ik heb voordat ik ging fietsen veel grondwerk gedaan en ook met wandelen er altijd op gestaan dat hij netjes naast mij liep. Ookal schrikt hij wel eens dan komt hij zelf weer terug in de positie die hij moet hebben, ik loop/fiets nl gewoon door en dan is het lang zo eng niet.

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:17

Ik fiets altijd met mijn verzorgshetlanders, ze reageren er makkelijk op ook met bochten is kwestie met opletten en goed sturen en goed bij je houden. Ik had wel de eerste paar keer dat de zweep tussen mijn spaken zat Tong uitsteken Ook al een zweep kapot maar dat is wennen, en net wat ik zeg goed bij je houden!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:20

ik doe het altijd, je pony moet wel een hele verkeersmakke pony hebben.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:59

Nadat ik vorig jaar een heftig ongeluk heb gehad met een paard + fiets, stap ik NOOIT meer op de fiets met een paard aan de hand.

Het dier in kwestie schrok niet eens ergens van, ze liep gewoon nét even langzamer en wilde achter de fiets langs om links van degene op de fiets te komen lopen. Het touw raakte toen onder het spatbord, liep vast, uiteraard met heel veel lawaai.

Paardje aan de kletter, fiets eraan vast: beiden in de sloot beland.
Gelukkig is alles goed afgelopen, ze had geen verwondingen, maar de enorme schrik van toen heeft me doen besluiten paard & fiets NOOIT meer te combineren

Je bent gewoon niet berekend op 1 misstap van je paard, hij hoeft maar te struikelen bij wijze van en jij ligt naast je fiets, met alle gevolgen van dien Scheve mond

Tuurlijk is er aan omgaan met paarden altijd een risico verbonden, maar je moet de problemen ook niet opzoeken vind ik Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:37

Ik fiets met alle 2 mijn ponys.

Met mijn hengst is het iets lastiger die is pittig en reageert op alle andere paard.

Mijn ruin is errugggg lief, Maar weet wel wie er met hem fietst.

Het is gevaarlijk als je niet goed zelf kan fietsen. Met mijn Ruin fiets ik met hoofdstel.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:47

Kan me voorstellen dat als je met fietsen iets mee gemaakt heb dat je het dan niet meer doet...... maar in deze topic kom ik teksten tegen zoals onverantwoord enz... dat vind ik nergens op slaan hoor.....
Ik fiets ook met mijn paardje.... en ja er kan altijd wel wat gebeuren... ook als je erop zit, naast loopt...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:09

Boete krijg je niet, ik ben zo vaaaaaaak politie tegen gekomen, en die vonden het alleen amar luek.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:12

ik doe het zelf met mijn tweejarige als ik hem uit het land haal. Ik kom van huis op de fiets langs het land en neem ik hem gelijk mee. Hij is superbraaf, en reageerd toch niet zo erg op merries. Beetje hinniken, maar voorderest niks! Lachen
mijn merrie is irritanter bij anderen dan mijn hengst. Die loopt ook weleens een klein stukje langs de fiets. Haha!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:59

Maethoriel schreef:
Nadat ik vorig jaar een heftig ongeluk heb gehad met een paard + fiets, stap ik NOOIT meer op de fiets met een paard aan de hand.

Het dier in kwestie schrok niet eens ergens van, ze liep gewoon nét even langzamer en wilde achter de fiets langs om links van degene op de fiets te komen lopen. Het touw raakte toen onder het spatbord, liep vast, uiteraard met heel veel lawaai.

Paardje aan de kletter, fiets eraan vast: beiden in de sloot beland.
Gelukkig is alles goed afgelopen, ze had geen verwondingen, maar de enorme schrik van toen heeft me doen besluiten paard & fiets NOOIT meer te combineren

Je bent gewoon niet berekend op 1 misstap van je paard, hij hoeft maar te struikelen bij wijze van en jij ligt naast je fiets, met alle gevolgen van dien Scheve mond

Tuurlijk is er aan omgaan met paarden altijd een risico verbonden, maar je moet de problemen ook niet opzoeken vind ik Lachen

Geen aanval maar als het goed is laat je het niet zover komen dat het paard achter je fiets langs kan. Hij moet netjes naast je blijven, als hij om een of andere reden toch achter blijft rem jij om naast hém te komen.

En inderdaad zoals Escardo ook al zegt vind ik de uitspraak dat je de problemen niet moet opzoeken een beetje ongepast.
Met een paard naast de fiets moet je opletten en het touw niet te lang laten worden zodat de pony voor of achter je uit loopt....

Het kan best verantwoord wezen als je goed blijft opletten. Ook op je paard kan er vanalles gebeuren.

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:22

ik breng ook elke morgen mijn paard naar de wei op de fiets. en ze blijft keurig naast mij hou ook het touw niet te lang zodat ze niet teveel ruimte heeft

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:20

Ik fiets ook af en toe met mijn pony door het bos voor de afwisseling. Het gaat helaas ook wel eens mis omdat hij op de terugweg erg sterk is. Dus toen lag elina bijna in de sloot.. Maar meestal gaat het goed en de politie let hier niet op. Tis ook niet verboden geloof ik je mag toch ook fietsen met je hond?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:42

Lina schreef:
Ik fiets ook af en toe met mijn pony door het bos voor de afwisseling. Het gaat helaas ook wel eens mis omdat hij op de terugweg erg sterk is. Dus toen lag elina bijna in de sloot.. Maar meestal gaat het goed en de politie let hier niet op. Tis ook niet verboden geloof ik je mag toch ook fietsen met je hond?

Je mag inderdaad op de fiets een dier geleiden in NL. Ik weet niet hoe de wetgeving in BE is op dit punt.