MP3 tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: MP3 tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:45

Ik snap niet waarom je, je daar aan ergert. jij hebt er toch geen last van als ik met mp3 speler rijd? je hoort helemaal niks. Ik rijd er wel eens mee omdat ik me dan meer ga ontspannen, normaal ben ik teveel ermee bezig en gaat het doorzitten niet zo goed, als ik muziek erbij heb ben ik wat afgeleid en ga ik ook niet klemmen. Verder vind ik het wel gezellig zo'n muziekje erbij. Helaas is er geen mogelijkheid om daar een radio neer te zetten anders had ik de muziek wel met m'n paard gedeeld. Ook rijd ik dan meer verschillende dingen. Ik pas het tempo altijd aan op de muziek, verzin figuren erbij Clown dan doe ik dus veel meer dan normaal.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:50

oja ik zing niet mee Clown Clown ik ben wel muzikaal (speel piano) maar vind het niet zo leuk als de stal eigenaar me hoort zingen als ik rijd hahaha die zou dan ook wel denken. Enige nadeel, ik mis toch wat eraan. Het lijkt wel alsof ik toch minder goed contact met het paard heb. Je krijgt minder mee van de omgeving (geluiden enzo) dus als m'n paard zou schrikken heb ik dat veel minder snel door omdat ik geluiden om ons heen niet meer hoor. Voor het paard vind ik het verder niet storend. Ik denk dat het juist wel fijner voor een paard is. Ik zit er dan veel beter op, ontspan me meer, en zoals ik in m'n vorige post al zei ik doe veel meer verschillende dingen dus m'n paard wordt er goed los van.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:52

ik rijd soms met mp3... heel handig zo'n ding, als je niemand heb om je proefjes te oefenen...spreek je gewoon zelf je proef in. Tis wel een kwestie van supergoe time-en.. maar dat is dan ook het enige waar ik hem voor gebruik. En ook inderdaad met 1 oortje..

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:56

Ik rijd nooit met mp3, maar verder sleep ik 'm overal mee heen. Vork

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:42

KirstenG schreef:
ik rijd soms met mp3... heel handig zo'n ding, als je niemand heb om je proefjes te oefenen...spreek je gewoon zelf je proef in. Tis wel een kwestie van supergoe time-en.. maar dat is dan ook het enige waar ik hem voor gebruik. En ook inderdaad met 1 oortje..

Is ook een idee OK dan!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:31

Jeetje je gaat toch niet dansen op je paard terwijl je dat ondertussen luisterd? haha! Ik zou wel automatisch gaan dansen, dus voor mij geen Mp3 op het paard, of het paard moet gaan dansen als bonfire, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk Haha!

Het lijkt wel alsof je geen voldoening in het rijden hebt zonder mp3, en dat vind ik erg slecht. Ok met poetsen heb ik de radio wel eens aan maar ik kan ook nog andere geluiden waarnemen aangezien mijn oren niet bedekt zijn met oordoppen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:08

ik zing ook niet mee. ik luister een beetje of ja het geluid gaat op de achtergrond door me heen.

voor de mensen die met rijden, blijven die oortjes altijd goed zitten bij jullie ook tijdens het draven e.d?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:49

nee, oortjes blijven bij mij zowizo bijna nooit goed zitten, meestal gaan ze bij mij ook zeer doen als ik ze weer steeds in moet doen. Tijdens het draven verlies ik ze dus wel eens. Ik haal ze door die dingen aan de zijkant van m'n cap heen waar dus de ruimte zit voor je oren, als ze dan uit gaan kan ik ze weer makkelijk in doen. Ik heb hem nooit echt hard staan, vind het fijner om nog wel wat van de omgeving te horen.

Giv_Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 09:32

Ik rij ook nooit met mp3.. want dan ben je meer met de muziek bezig dan het rijden

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:22

daar ben ik het niet mee eens, ik heb in de auto ook altijd de muziek aan of tijdens huiswerk of gewoon werk, de muziek zit op de achtergrond en ik weet dan 9 van de 10 keer ook echt niet welke nummers er gespeeld worden. ik word er dan ook niet door afgeleid en met rijden ook niet.

Giv_Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:25

Er zijn mensen die dat wel hebben zoals ik Tong uitsteken

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:26

Ik heb heel soms me mp3 aan tijdens het rijden. En dan alleen als ik alleen in de bak ben. Met buitenrijden doe ik het zowiezo niet, dan hoor ik geen verkeer enzo meer.

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:27

voor mij ook geen mp3 speler tijdens het rijden .. anders is het net als je geen aandacht bij je pony hebt of er niks aan vindt daarom maar wat muziek draaid dat je toch nog wat te doen hebt .. nou voor mij niet.. Knipoog

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:29

Ik rijd ook niet met mp3 omdat bij ons in de manege boxen hangen. Daardoor kunnen we naar skyradio luisteren.. dus bijv als je aan het uitstappen bent.
Maar als ik rijd dan hoor ik de muziek ook helemaal niet want dan let ik op mn paard.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:30

Ik rij geregeld met mp3 speler hoor! ligt er alleen heel erg aan op welk paard ik zit en waar ik ben.
thuis in de bak die van ons mam, prima *LOL* maar ben ik serieus aan het rijden, zoals met Q of straks met Wis, dan heb ik echt geen behoefte aan muziek
ga ik met mn pony naar het bos gaat demp3 speler altijd mee, op de weg heb ik hem niet aan, dan hoor ik het verkeer nml niet, in het bos heb ik meestal maar 1 vd 2 oortjes in, zodat ik geluid uit de omgeving ook nog hoor Lachen

gaat prima en zie geen reden waarom ik dit niet zou doen Lachen

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:21

Op buitenrit heb ik wel vaker m'n mp3 in, alleen binnen eigenlijk nooit.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:01

Ik ben vaak 's ochtendsvroeg op stal als er niemand is en rij dan 2 paarden, dan heb ik ze vaak in, heerlijk om een achtergrondgeluidje te hebben bij het rijden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:08

Ik weet niet of ik al heb geantwoord, maar in de bak ben ik te geconcentreerd voor muziek, naar buiten zou het lekker zijn, maar zou het niet durven, veel te bang dat ik een auto niet hoor

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:34

Ik kan me hier wel een discussie over herinneren een hele tijd terug.
Ik vond het toen vreemd, had er nog nooit van gehoord dat mensen dat deden. Haha! Haha!
Al heb ik meestal wel de radio opstaan. Maar dat vind ik persoonlijk nog wel wat anders.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:21

Haha, heb geen muziek nodig.
Als ik geconcentreerd aan het rijden ben, dan hoor ik heel de muziek toch niet.
We hebben een radio in de bak, dus dan word het geen mp3 maar gewoon de radio.
Hij staat wel is aan, als iemand anders ook aan het rijden is. Maar ik merk het eigenlijk nooit.

Het is alleen wel fijn, als het heel hard aan het waaien is, als je dan de muziek aandoet, dan hoor je de wind niet zo goed langs de bak waaien. Maarja, een mp3 heeft je paard natuurlijk niks aan Vork

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:33

Geen mp3 speler,ik ben zelf niet iemand die gauw een muziekje opzet.
Maar m'n ex-paard was er helemaal gek van ben ik achter gekomen nadat iemand met hem 'gecommuniceerd' had.
Ik heb op een stal gestaan waar een radio aanwezig was en als het even kon zette ik die wat harder tijdens het rijden.Ik was veelste geconcentreerd bezig,maar m'n paard bloeide er helemaal van op Haha!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:43

Ik rij wel eens met mp3. dan zet ik er ritmische muziek op zodat ik op het ritme kan rijden. Dat is voor mij een steuntje in de rug om een constant tempo te rijden. Maar ik gebruik hem niet altijd hoor!!

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:03

Heerlijk met een mp3 rijden!
Maar de laatste tijd rijd ik nooit meer met een mp3 omdat ik meestal met iemand samen rijd.
Ik moet wel zeggen dat ik vaak meer ontspan op muziek Lachen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:04

De radio in de bak aan vind ik prima, maar met mp3 rijden doe ik echt niet! Het geeft me dan een idee dat ik afleiding nodig heb om het rijden leuker te maken.. en ik hoor nix meer van mijn omgeving.

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:28

garfieldjuh schreef:
Ik rijd nooit met mp3, maar verder sleep ik 'm overal mee heen. Vork

Haha idd bij mij precies hetzelfde Tong uitsteken Alleen heb ik dan een iPod..