Paard kreupel door bijrijder en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: Paard kreupel door bijrijder en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:31

Ik vraag me af of er nu inmiddels al een DA geweest is bij dit dier, en of ze echt van die peesjes kreupel geworden is. Zo ja wat is dan het merk, die ga ik dan zeker niet kopen !!

Over de rest zal ik mijn mond maar dicht houden... Lips are sealed

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 06:38

ik zou die peesjes allang hebben weggedaan.
en rekening naar de verzorgster nee dat zou ik niet doen,
had jezelf ook kunnen gebeuren.

maar hoe gaat het nu

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:28

Ja, ik ben ook wel heel benieuwd of het paard nog kreupel is!!

En als ik de auto van mijn buurman leen en spontaan gaat de motor kapot, dan ga ik echt niet de reparatiekosten betalen! En als de buurman vind van wel omdat ik altijd zo hard optrek, dan had hij mij de auto maar niet moeten meegeven!

Stefanie_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:45

Ik was een beetje aan het snuffelen op bokt, en kwam op dit topic terecht.
Misschien een beetje laat met reageren, maar ik moest het wel ff kwijt! Nagelbijten / Gniffelen

Elise staat samen met lady sinds een klein half jaartje bij mij op stal geloof ik.
Toen Elise net bij ons op stal was gekomen, had ze de verzorgster waarover hier gepraat word, dus ik wist toen nog niet wat de afspraken waren tussen Elise en haar verzorgster.
Ik ben het zeker met 'beide partijen' eens.

Met de 'grote partij' ben ik het eens omdat ik vind dat je de verzorgster al heel lang foetsie had moeten sturen en dat dit dan zeker voorkomen had kunnen worden! Stoom uit je oren
Ook ben ik het er mee eens dat je de DA had moeten laten komen, dat had ik de eerste dag al gezegd, toen ik dr kreupel in de stal vond...

Elise haar kant snap ik ook, ik heb tenslotte ook helaas moeten merken hoe de verzorgster was.
Ten eerste begreep ik al niet echt het mannier van rijden,
altijd als ik haar zag reed ze zonder cap, ook als ze naar buiten ging.
En de eerste keer dat ik haar zag rijden reed ze zonder cap en zonder schoenen (dus op blote voeten..) in de beugels.
Dat was toen Lady krap 2 dagen op haar nieuwe stalling stond, en nog niet/helemaal niet gewend was aan haar nieuwe omgeving.
Je paard slaan omdat ie nogal kijkerig is en dan boos worden omdat hij bokt en met wijde neusgaten probeerd te 'vluchten'... nou... dat zou ik ook doen als mijn peerd op nieuw terrein was, ahum.. OK dan!

Maargoed, Ik ben altijd heel lang en tot laat bij mn knolletje op stal en heb de verzorgster idd om dat tijdstip s'nachts weg zien gaan te paard met vriend, en de volgende dag weer, die 6 man waren haar ouders en zusjes geloof ik..
Ik wist toen niet beter of Elise had ermee ingestemd een nachtrit te maken met Lady, al vond ik het wel een beetje boel gevaarlijk zonder reflectoren enz..
Het buitenrijden heb ik niet vaak gezien, maar de mensen van mijn manege wel,die zagen haar niet zelden in volle galop door de berm crossen, van ong. 50cm grind en gruis breed, zonder cap...
Die vonden het ook niet echt bepaald slim, maarja, wat heb je nou over iemand te zeggen waarvan je zowel paard als ruiter niet kent..

Van die peesjes, tja, Elise had ze idd moeten weggooien, ben ik mee eens! Maar toen ze bij mij kwam staan, en al haar spul een plekje gaf, samen met verzorgster, heb ik idd ook gehoord dat ze ze nie om moest doen, en dat er andere zouden komen.
Heb de bijrijdster er niet mee zien rijden in de tussentijd.

Ziek Ik zeg dit niet om die verzorgster nog meer af te kraken ofzo, maar om te zeggen dat ik zeker grotendeels alle verhalen kan bevestigen en er nog meer weet. Ziek
De bijrijdster deed zichzelf mooier voor aan Elise dan dat ze was, alle mensen van de stalling wisten niet wat de afspraken tussen bijrijdster en Elise waren, dus we hebben er niet veel aandacht aan geschonken, maar we hebben ons zeker laten horen toen het net iets te dieronvriendelijk werd en er zwaar tegen de regels in werd geploeterd.

Om een lang verhaal nog langer te maken Tong uitsteken en om on-topic te blijven:
Ik en vele anderen zijn er wel zo goed als zeker van dat de kreupelheid van Lady door de bijrijdster is gekomen.
Trouwens, mn rij-instructrice had haar diezelfde middag nog langs het manegepad zien scheuren..
Ze reed zo vaak onvoorzichtig en ruw, en bleef na alle waarschuwingen van zowel eignaresse en moeder van eigenaresse gewoon door crossen!
Dit klinkt ontzettend hard, niet prettig en dier onvriendelijk; maar misschien was het wel nodig dat Lady een keer kreupel moest worden, om zowel de ogen van Elise te openen als de bijrijdster te laten zien dat ze nou niet alles beter weet/wist. Lips are sealed Vriendjes zijn? Verdrietig

Met Lady is alles goed gekomen, na ongeveer 1,5 week en veel rust/knuffels/afspuiten/verhaaltjes voor het slapen gaan Tong uitsteken, is het mooi genezen en heeft nergens geen last meer van gehad. Ach gut

Ik hoop het een beetje duidelijker voor iedereen te hebben gemaakt... Ziek Party!! Ziek

Liefs van Stefanie en (_)Zamira(_)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:52

Nou,dat schept heel wat duidelijkheid,nu horen we een andere versie van het verhaal!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:55

Armaris schreef:
Nou,dat schept heel wat duidelijkheid,nu horen we een andere versie van het verhaal!

Alleen jammer dat dit topic inmiddels 4 maanden oud is Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 02:24

luxje schreef:
Armaris schreef:

Alleen jammer dat dit topic inmiddels 4 maanden oud is Haha!

Ja,maar misschien blijft het open omdat de informatie nuttig is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 02:51

Nee, want nu hebben meerdere personen hun kant van het verhaal gedaan en is het wat mij betreft afgesloten Lachen Dit hoeft verder niet meer besproken en bediscussieerd worden, heeft geen toegevoegde waarde.

Slotje dus.