Ziek paard, maar niet genoeg geld voor de kosten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kartouche

Re: Ziek paard, maar niet genoeg geld voor de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:27

Ik heb mijn paard verzekert ook voor de ziektekosten.
Ik wil dus niet voor z'n dilemma komen te staan en mocht het niet verzekert worden dan neem ik des noods een lening maar hij wordt geholpen hoe dan ook

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:32

ik heb mijn paard niet verzekerd wil dit ook niet !

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:41

dessie schreef:
Daarom heb ik dus geen eigen paard Lachen vanwege de ziektekosten waar mijn moeder bang voor is.

Hier hetzelfde verhaal Knipoog Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:18

Ik studeer, dus heb niet erg veel uit te geven. Daarom juist is mijn pony uitgebreid verzekerd voor ziektekosten. De afgelopen 2,5 jaar heeft ze wel erg vaak een veearts gezien (laatste half jaartje dan weer niet Knipoog ), en de kosten liepen ook best hoog op.. wat was ik toen blij dat ze goed verzekerd is! Dankzij de verzekering heb ik het allemaal goed kunnen betalen.
Verder zorg ik dat ik altijd wat achter de hand heb, ik zorg er bijv. voor dat er nooit minder dan een bepaald bedrag op mijn rekening/spaarrekening staat, voor Evita.
Mocht er echt een hele dure operatie uitgevoerd moeten worden, dan kan ik gelukkig op mijn ouders terugvallen om wat geld te lenen.

Ik zou ook best ver gaan om een eventuele operatie/medische zorg voor mijn paardje te betalen, terwijl ze zelf niet meer dan 500 euro waard is door haar leeftijd en gebreken.. maar dat heeft naar mijn idee niet zo veel met elkaar te maken, ik zou voor haar net zo ver gaan als voor een paard van 10.000 euro. (of verder? Knipoog )

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:24

yousra schreef:
In ieder geval kan je het beste een verzekering nemen en sorry dat ik het zeg, maar als je geen verzekering neemt, kan je het beste ook geen paard nemen, of je moet zelf elke keer wat geld opzij zetten.

Dus mensen moeten, kort door de bocht, maar geen 16+ paarden meer kopen? Die kunnen immers de verzekering niet meer in!

Ikzelf spaar er lustig op los, en ben ondertussen dolgelukkig met mijn 19-jarige. Gelukkig heb ik inmiddels een flink bedrag, dat de meeste grote kosten wel zal dekken. Ook al was ze wel verzekerd, dan nog ging ik sparen, paardrijden is nu eenmaal niet de goedkoopste hobby Haha! Ik ben in staat mijn halve huisraad te verkopen voor het goede doel, maar zal ook zeker een afweging maken, mocht er ooit een grote operatie op stapel staan. Niet zo zeer voor het geld, maar meer voor mijn paard.

Betalingsregeling treffen zou mijn volgende voorkeur hebben Ja
Dan pas komen mijn ouders in beeld Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:07

Ik heb zelf een flink bedrag op de bank staan voor dit soort gevallen, maar mocht het nog duurder worden en er is eengrote kans op herstel, dan schieten mijn ouders me dat wel voor. En bij hen kan ik zonder rente rustig af betalen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:18

Ik heb pers slechte ervaring met verzekeringen.
Dus mijn paardje is niet verzekerd.
Ik had haar gekregen van nu mijn ex en vlak daarna is het uit gegaan.(heb der wel helemaal terugbetaald dat was zo ie zo de bedoeling)
Daarna raakte ik plots me baan kwijt en omdat ik ook ineens de stalling alleen moest gaan betalen had ik een probleem.
Want ze werd ook nog is ziek.
Mijn vader is toen bijgesprongen en zo heb ik dat kunnen betalen.
Nu heb ik ondertussen wel weer werk en ik ben dan ook bezig me vader af te betalen en ik hou elke maand wat geld apart voor eventuele ziekte kosten.
Maar zo in 1 x een groot bedrag ophoesten zou ik niet kunnen.
@ jamezy OK dan!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:26

Eigenlijk weet iemand al voor dat hij een paard koopt hoeveel geld er per maand binnen komt, je weet dan ook al of je alles wel kan betalen.Natuurlijk willen sommigen heel graag een paard maar als je denkt ach ik zie het wel is dat erg oneerlijk tegen over je paard.Een paard heeft recht op een goede medische verzorging en dat kost soms aardig wat.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:47

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd, ik heb slechte ervaringen met verzekeringen, dus dat was eigenlijk niet echt een optie voor mij.
Ik heb een bedragje op de bank staan, waar de meeste zaken wel van betaald kunnen worden. Ik heb pas voor een paard gekozen toen ik zeker wist dat ik het kon financieren. Als er echt een hele forse rekening is ( boven de € 3000,- ) zal ik waarschijnlijk niet alles in één keer kunnen betalen, maar dan hoop ik een betalingsregeling te kunnen treffen. Dat moet makkelijk kunnen, daar komt elke maand genoeg voor binnen. Desnoods wordt er iets anders verkocht. Als er minder geld binnenkomt, dan worden er gewoon zaken geschrapt, maar de paardenkosten hebben prioriteit.
Ik zou nooit aan een paard beginnen, als ik wist dat er niet genoeg geld was. Als er plotseling iets zou veranderen in mijn situatie, waardoor dat wel het geval zou zijn, weet dat ik het paard weg zou doen. En dat is geen makkelijk praten, die situatie heeft zich, helaas, al wel eens voor gedaan. Ik heb mijn paard toen met veel verlies ( financieel ) moeten verkopen, omdat ik wist dat ik het niet meer op kon brengen als er ook maar iets mis zou gaan. Een moeilijke stap, maar dat liever dan een ziek paard dat niet geholpen kan worden.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:38

Ik heb in één keer een rekening van 800 euro moeten betalen. Ik heb op dat moment voluit geleend bij IB-Groep en dit later weer langzaam terugbetaald.

Ik heb het ook niet met verzekeringen, ze hebben zoveel niet te begrijpen regels dat ik het idee heb dat ze onder de meestel uitgaven wel uit zouden kunnen komen.