bij wie les jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ofirsuzzie

Re: bij wie les jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:00

Ik heb gelest bij sandra hermans( www.diermanager.nl ) ik heb van haar leren rijden met oa me zit en zo weinig mogelijk been geven, ik heb daar veel aan gehad. Haha! en vanaf zondag heb ik les van desiree boerema, en heb haar gevraagt of ze mij 1 keer in de 2 weken wil lesgeven, ben heel benieuwd hoe dat gaat Haha!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:45

Margo schreef:
Leone schreef:
Heb dressuurtraining van Hans Arends en soms van Cora arends. Hans heeft me ook geholpen met het zadelmak maken van mijn paard. Hij is lekker rustig maar ik krijg op mijn tijd een schop onder me hol.....

Ik zit er over te denken op spring les te nemen bij Alfred Le Bon
Gaat uit van de rust voor na en tijdens de sprong lijkt me super omdat te kunnen

Albert Lebon bedoel je zeker?
Een hele fijne voor springles!

Ik les bij Marian Dorresteijn
http://www.depaardenakker.nl

Oeps ja die bedoel ik, Hij laat alles zo natuurlijk lijken niks geen gejakker door het parcours

*edit* even mijn nederlands aangepast

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:47

Bij Mirian Fidder, die geeft echt goed les en heeft veel verstand van paarden, ze mocht zelf meedoen aan de olympische spelen. Cool

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:57

bij henk de bruijn op hc simonshaven Haha!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:07

angela coppens, super goed, en veel geduld

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:47

Roelinda Koelewijn, ik heb nu iets van 10 lessen van haar gehad en merk dat ik m'n paard beter aanvoel en daar ook beter op reageer!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:59

Jeroen Hulsman.

Omdat hij heel rustig is en mij in mijn rijden afremt, ik kan ook beter les hebben van een man dan van een vrouw. Hij heeft heel veel oog voor het rijtechnisch goed gaande paard, hecht veel waarde aan de basis volgens het klassieke systeem. Hij zegt vaak al wat als ik het al uitvoer, ik les al 12 jaar bij hem. De laatste jaren wat minder maar dat wordt wel weer anders.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:48

Ik bij Linda Verwaal sinds kort zij helpt mij met mijn jonge paard.
En bij Edwin Langevoort die helpt mij met mijn Z paard!

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:53

bij marije kalshoven ( ex concurente van anky Tong uitsteken)
en bij jeanette stroeve Haha!
ik les bij hun omdat ze ze nadruk leggen op het basis werk, dat moet eerst voor elkaar zijn, buigen, goed aan de hulpen zijn enz. mn paard doet alle oefeningen ook veel beter, soepeler enz. nadat ik bij hun ging lessen. ze heeft bijv. geen moeite meer met de contra, sb.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:34

Ik les bij Carolien (memuska @ bokt)
waarom... ik had eerst les van een springruiter, had z'n opleiding gedaan in Bilzen dus was allemaal wel oké denk ik, maar hij had geen oog voor onze problemen. Ik zat nog in de knoei met goed stellen enz, maar we gingen springen. Het enige wat ik dan heb geleerd is dat ik omhoog moest blijven kijken als ik spring. Maar springen is niet mijn ding
Carolien is een echte dressuurmiep, legt alles heel duidelijk uit, je kan ermee lachen maar er wordt ook hard gewerkt. En ze zit al niet vol vooroordelen van "fjorden kunnen toch niks"

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:01

Ik les bij Monique Molengraaf.. waarom? Omdat ze gewoon super goed les kan geven, zonder haar ben ik helemaal niks!! Lachen

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:50

ik les sinds een dik jaar bij hans bernoski
bevalt super goed, weet rust in mij te brengen maar mij op t juiste moment ook op te peppen om er een schepje bovenop te doen!

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:50

Bij kajanus hier op bokt Knipoog

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:53

Esther willemse omdat ik vind dat ze goed les kan geven en ook goed kan rijden ( ben wel een mee geweest naar haar paarden Haha!)

kiara_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:37

ik les bij mischa everse die vervolgens weerlest bij allen waldman.
ik les bij haar omdat de manier van rijden me erg bevalt. alles naar voren oplossen en lekker met ontspanning rijden

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:39

ik heb vroeger gelest bij Marjolijn Stamsnijder, omdat wij naar een andere manege gingen kon dat niet meer en dat best wel jammer, de lessen waren daar gewoon super!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:52

ik bij Wilco Kats
en Tom Kroes

http://www.katsenkroes.nl/basis.aspx?

omdat ze rijtechnisch erg goed zijn. Mijn paarden en ik zelf gaan zoveel beter nu! Hun begrijpen dingen erg goed en hebben zelf ook veel ervaring. ( Wilco is ex stalruiter van Edward en Nicole).

Haha!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:56

Ik leste tot voor kort bij Susan de Klein, maar helaas is zij verhuisd omdat ze voor de Nederlandse Antillen mee mocht rijden op de Wereldruiterspelen in Aken.
Ik les nu bij Paulien en Petra van Esch www.dressuurstal.com , aangezien ze 2 paarden van ons in training hebben en die super verbeterd zijn.

Waarom Susan: Ze geeft je het gevoel zelf op het paard te zitten en kan je dus precies helpen om het juist gevoel te pakken te krijgen, mijn paard is er veel losser van door zijn lijf gaan bewegen en had altijd veel plezier in haar lessen. Vond het altijd erg fijn en kreeg steeds een voldaan gevoel.

Waarom Paulien: Ze werkt ook veel proefgericht wat voor mij wel goed is en mijn paard is duidelijk met meer takt gaan lopen en ik kan hem nu mooi stil in de aanleuning houden bovenin terwijl hij eerst graag een beetje dieper wilde blijven lopen. Daarnaast is ze heel duidelijk en let ze op alles waardoor je echt aan het werk blijft.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:39

Ronnie Steentjes en Berend van Otten. Ronnie voor het "gewone" werk en Berend meer gericht op de wedstrijden.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:49

Ik les bij saskia timmermans omdat dat ook de eigenaresse van stal is! Lekker makkelijk dus. En ik ben zeer tevreden over haar manier van lesgeven. En zei krijgt weer les van Johan Rockx en daar heb ik ook stage gelopen! Die geeft ook fijn les!

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:55

suzan van deursen om dat zij geweldig goed les kan geven en erg tevreden ben over haar. en klikt ook goed met mijn paard

juus bankers eigelijk het zelvde verhaal Tong uitsteken geeft gewoon geweldig fijn les

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:40

Ik heb een tijdje bij Femke (kimmie261) gelest vanop Bokt. Haha! Haha!
Deze zomer heb ik bij Johan en Penny Rockx gereden en daar ook les gehad. Ja
Nu zit ik (even) zonder paard en dus ook geen les.

banky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:42

eerst bij Ans van de manege de Hazelhorst daarna van Frida van Straaten ook bij manege de Hazelhorst

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:45

Leonie Evink. OK dan!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:46

op clublessen: betsie hagens en jonny navis.
op school: jan oortveld
prive: Jean-rene luijmes ( aangezien mijn paardje van hem is geweest kent hij hem t beste en kan hij me dus super helpen)