Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:19

Waarschijnlijk zullen mijn ouders en vriend dan een goed plekje voor hem gaan zoeken... zijn allemaal geen paardenmensen en het is nogal een paard met gebruiksaanwijzing, dus niet echt iets om voor je lol te houden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:28

Mijn ouders, zusje en vriend mogen het samen beslissen.
Uk zal blijven voor mijn vriend denk ik. Dennis zal waarschijnlijk als mascotte blijven.
Xavi, Trendy en Roos zullen hoogst waarschijnlijk verkocht worden. Waarschijnlijk niet direct, maar waneer er iemand voor ze komt zodat ze wel leuk terecht komen.

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:18

Ik heb nog niet echt iets geregeld. Dacht er wel laatst aan. Ik zou denk ik niet willen dat ze verkocht zou worden. Mijn paard heeft wel wat kwaaltjes dus ben bang dat ze dan geen goed tehuis krijgt. Ik zou liever hebben dat ze naar iemand gaat waarvan ik weet dat ze er goed voor zorgen zoals ik dat ook zou doen.

Dosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:38

As je een testament hebt zou je je wens hierover daarin vast kunnen laten leggen........

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:49

Aan Nancy22, maar dat weet ze nog niet Haha! (straks wel, hè nans Knipoog Ze ziet altijd alles wat ik post Nagelbijten / Gniffelen )

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:54

Hmm Die van mij zou dan naar een vriend van me gaan Bas knijff en anders naar Bart schouwenaars mag die oo kwel ik vind belangrijk als die veder komt in de Springsport.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:18

als ik dood ga naar mijn moeder als zij dood gaat , zal "ons" paard naar mij gaan. Veder weet ik niet hoe dit allemaal op papier staattoch eens vragen...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:53

In mijn testament staat opgenomen dat mijn zus mijn paard krijgt, inclusief 1/4de van mijn spaargeld (om hem te onderhouden).

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:06

Ik laat alles na aan mijn zus! Lachen Gwendolyn is ook al voor de helft van haar en ik wil niet (en zij zelf ook niet) dat die ooit nog weg gaat! Die mag bij ons oud worden. Zucchero laat ik ook aan haar na, maar die mag ze van mij verkopen, mits naar een heel goed tehuis. Dat is ook zeker wel aan haar toevertrouwd! Ze mag hem ook aan mijn nichtje Caroline geven, maar ik vrees dat zij onvoldoende tijd heeft voor een paard en al helemaal niet om hem lekker in de sport uit te brengen ed. Verder laat ik al mijn bezittingen aan mijn zus na. Binnenkort zal dat testamentair ook zeker vastgelegd worden omdat ik een huis ga kopen en dat dan in 1 moeite doorgaat. Ik hoop het voorlopig natuurlijk niet nodig te hebben! Oh en mijn katten laat ik na aan mijn vriendinnetje Mariska Lachen Zo alles hier zwart op wit, is dat ook al rechtsgeldig Knipoog

Dosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:17

Bij mij is ook alles vastgelegd in een testament. Voor mijn eigen gemoedsrust dat alles goed geregelt is voor als ik er niet meer ben

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:55

Dat weet ik nog niet Vingers aflikken

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:11

Ik heb niet zwart op wit staan aan wie ik mijn paard nalaat.
Maar ik denk dat mijn zusje hem wel zou willen hebben. Zij heeft
zelf ook paardgereden. Verder heeft niemand in de familie iets met
paarden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:37

Als er iets met mij zou gebeuren dan zou Jordy in eerste instantie naar mijn ouders gaan. Mijn vader heeft vroeger ook altijd gereden en paarden gehad, maar om te rijden heeft hij geen tijd meer.
Ik heb dan ook tegen mijn ouders gezegd dat ik dan wil dat Jordy indien mogelijk naar degenen gaat die Jordy nu ook rijden en mede voor hem zorgen. Dat zijn Lisette en Natasja (Liesjuh en Nassie op bokt) en hun moeder. Tevens stalgenoten van mij.
Jordy is namelijk nogal een geval apart. O zo braaf, maar door zijn verleden toch een paar flinke tics overgehouden....
Waarvan het grootste probleem is dat hij helemaal terug kan vallen in zijn oude gedrag bij een verandering van omgeving (verhuizing). En dat oude gedrag houdt kortgezegt vooral in dat hij nauwelijks te rijden is.
Om die reden is hij al veel te vaak verkocht voor ik hem kocht, het is namelijk niet een kwestie van een paar dagen even gek doen, daar ben je lang mee zoet. Sinds ik hem heb zijn we 2x van stal verhuisd, beide keren met bekende mensen en zijn vaste vriend (paard) mee, en dat was al een groot drama. Laat staan als alles veranderd, dat is een ramp.
Lisette en fam. kennen hem door en door, en weten ermee om te gaan.
Wel heb ik dus tegen mijn ouders gezegd indien mogelijk, ik kan namelijk niet in de toekomst kijken, en weet niet hoe de situatie van Lisette en fam. dan is. Mocht het niet mogelijk zijn dan houden mijn ouders hem zelf.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:30

Aan de beste bieder Clown

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:36

toevallig heb ik dit onlangs nog vast laten leggen in mijn testament.

mijn paard gaat naar mijn zusje, met als uitzondering dat als ze krankejorum, junk, armlastig oid is het erfrecht vervalt en mijn paard naar het zusje van m'n partner gaat ook dat erfrecht vervalt als ze krankejorum, junk, armlastig oid is. ik maakte me ongelofelijk druk over waar ze dan heen moest, maar de notaris bezwoer me ongeveer dat dit echt genoeg was... Sigaar dus maar hopen dat het goed gaat, hoewel ik hoop dat het niet nodig zal zijn....

t was idd niet leuk om het daar over te hebben...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:17

Als mij wat gebeurt heb ik besloten dat hij afgemaakt wordt.
Hij wordt 19, is erg moeilijk met rijden.
Hij kan niet op de wei ivm een hoefbeenkanteling na ernstige bevangenheid.
Hij heeft erge artrose en alleenmet speciaal beslag en goed opletten met rijden hou je hem heel.Hij heeft nog veel meer kwalen en aandoeningen maar met een beetje oplettwen blijft hij gezond
Ik heb hem al 11 jaar en ken hem erg goed. Een ander rijdt hem kpot omdat men puur niet weet hoe met zijn mankementen om te gaan. Daarbij is hij een allround getrained western-paard waar alle knoppen opzitten.
Als hij verkocht wordt gaan ze dit toch weer oppakken "om te kijken " en wordt hij kreupel.

Als hij in de wei zou kunnen zou ik hem aan een vriendin geven zodat hij een goede oude dag heeft maar dat lukt niet helaas...

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:13

Dat weet ik nog niet Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:15

Aan mijn ouders

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:06

Mijn vriend en ik hebben geen samenlevingscontract laten opstellen maar een testament (samenlevingscontract heeft geen juridische waarde/geldigheid in DLD). In dit testament staat vermeld dat hij alles erft (huis, inboedel, dieren, etc.) mocht ik komen te overleden en vice versa.
Wat hij met de paarden gaat doen? Geen idee, misschien houdt hij ze wel aangezien hij nu erg fanatiek begint te worden met het willen leren mennen en ploegen Lachen

diandra_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:12

Dit is een goeie vraag..!
Ik denk dat mn ouders mn paardje niet zouden verkopen omdat het gewoon me allesje is, gaat boven iedereen. Ik denk dat ze er een leuk iemand voor zullen zoeken die hem wilt verzorgen.
Mn nicht rijd ook paard maar is geen optie omdat zei absoluut niet op één lijn ligt met mijn paard, Helaas.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:17

mijn paardje zal dan verkocht worden.

mijn man heeft geen interesse in paarden en mijn zoon is allergies.
mijn ouders te oud en mijn zus heeft al teveel paarden.
en ze is zo`n leuke pony ,dat ik niet bang ben dat ze niet goed terecht zal komen.

ik heb dus niets vast gelegd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:15

Mijn partner, dat staat in mijn testament. Hij heeft overigens zelf ook een paard.
Mijn dochter heb ik dus wat mijn paard betreft, 'onterfd'.

Als zij nog minderjarig zou zijn heeft in wezen haar vader als haar wettelijk vertegenwoordiger het recht om hem rechtstreeks naar de slager of nog erger te brengen, en die kans zal hij niet laten lopen...

De kans dat mijn dochter financieel en qua tijd in staat is goed voor een paard te zorgen, acht ik ook niet zo groot, als zij wel volwassen is maar bijv. nog studeert. Haar vader zal dit natuurlijk niet gaan betalen!

Als de situatie heel anders is, is mijn partner vrij om te beslissen of hij het paard houdt, of alsnog aan mijn mijn dochter of misschien wel aan heel iemand anders geeft, maar die kans is heel klein. Hij is heel gek op mij en zou na mijn dood mijn paard koesteren.