Casco new master, gevaarlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Re: Casco new master, gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:17

Ik heb nooit zo'n cap gehad en zal der ook nooit eentje nemen.
Ten eerste vind ik ze niet echt stevig zitten, het lijkt of ze OP je hoofd zitten ipv er echt goed omheen.
En op kamp was er een meisje gevallen met zo'n cap en hierdoor had zij bijna der neus gebroken, moest naar het ziekenhuis etc. dit kwam ook door het klepje.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:51

Kido schreef:
Volgens mij moest dat klepje juist makelijk afbreken want een vast klepje levert meer schade op althans dit zei men zo n twee jaar terug tegen me Bloos ?

Nou, wat zo'n gebroken klepje kan doen dat het ik gezien. Ik kreeg de foto van Jorunn en ik had nog niet ontbeten.... Dat was niet fijn... Verward

Kido schreef:
Hoe lang gaat een cap mee volgens jullie?
Of anders gezegd hoe lang is hij veilig?

Nou een eerste punt is dus: Nieuwe kopen na een flinke klap. En officieel ook al geloof ik als je hem hebt laten vallen toch??
Maar verder? Dan blijft ie toch wel veilig????

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 05:23

En t afbreken van het klepje is raar maar wat melde casco erover?
Nou dat betwijfel ik dus eigelijk.
Aangezien de cap door weer en wind gebruikt word...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:23

Waarom zit er eigenlijk zo'n klepje aan, dat ding is levensgevaarlijk Haha! (en waarom hoorde je dit soort verhalen nooit over de ouderwetse caps, die hadden ook klepjes)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:12

Als ik het goed uit de tekst begrijp.... zijn de "rijhelmen"dus beter dan de "rijkappen".... er staat iets van bij de kappen: schutz nicht...

alleen ik vind die helmen eng.
Ik wil niet zo'n draai ding, het liefst wil ik een cap/helm met hoe zeg je dat, dat de banden van je helm ook nog aan zown stoffen ding in je nek zitten... dus zown extra stukje stof in je nek en de banden zijn ook van stof...
Is daar echter iets over gezegt wat beter is?

Ik deel de mening van littlerose... die casco's zitten zo hoog op je hoofd en schuiven alle kanten op!

nu ben ik er nog niet uit, of ik zo'n harde klep nou niet moet nemen, of een zachte.

ik heb trouwens nu zo'n grote dikke stoffen cap met 2 luchtgaatjes.

of een military helm nemen? zijn die nog het veiligst? mag je vast niet mee op wedstrijden rijden.... + iedereen denkt van wat heb jij nou op je hoofd.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:25

wat grappig om die captest eens zo te lezen zeg.
Ik altijd maar roepen dat ik die van de lidl zo verschrikkelijk vond maar die zijn dus wel degelijk goed Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:32

Hannanas schreef:
Ik deel de mening van littlerose... die casco's zitten zo hoog op je hoofd en schuiven alle kanten op!

Daar heb ik bij de New Master totaal geen last van. Daar zit mijn hoofd toch echt IN en van schuiven heb ik ook geen last.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:45

Grappig dat de Horka airstream goed uit de bus komt. Ik heb dus een flink litteken in mijn wenkbrauw te danken aan deze cap. Boos! Is inmiddels 3 jaar terug dus wie weet hebben ze het een beetje aangepast.
Maar ik viel van mijn paard door een weigering voor een hindernis. Door krachten die vrijkwamen bij die val is mijn cap naar voren geschoven en heeft de stelrand in mijn wenkbrauw gesneden. Resultaat 7 hechtingen, de andere snee kon gelijmd.

Ik heb na dit incident contact opgenomen met de keuringsdient van waren. Er is toen ook een meneer langsgekomen die de cap bekeken heeft. Hun konden niets raars vinden maar ze zouden een groot onderzoek naar rijhelmen op het programme zetten. van dat laatse onderzoek heb ik tot heden weinig gezien.

Ik heb nu een Harry's horse Hi-lite omdat ik nooit meer zo een stelsysteem wil. Liever een gewone maat cap voor mij. Alhoewel een LAS-helmpje Vingers aflikken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 07:57

die HH hi lite, HH two tone,... zijn dus niet zown goede keuze? Vind ze wel de mooiste op dit moment.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:39

Vertel mij wat, ben totaal geen fan van die Casco caps!
Ik reed altijd met Casco cap, en dat verdomde ding bleef maar los schieten bij de draaiknop en moest mijn sluiting haast elke dag weer opnieuw verstellen. Op een dag reed ik op mijn jonge paard welke een paar hoge bokken geeft, ligt mijn cap op eens in mijn nek! Levensgevaarlijk! Voor mij geen casco meer

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:54

Ik heb zelf een casco youngster. Ben er al een aantal keer zeer hard meegevallen maar zit hier dus nog steeds Haha!. Ik rij absoluut niet zonder cap!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:03

Een aantal keer zeer hard mee gevallen? Dan zou ik maar een nieuwe kopen, zeker na de verhalen in dit topic

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:11

ik ben ook erg benieuwd naar testresultaten van LAS

casco caps vind ik verschrikkelijk. kan ook aan mijn hoofd liggen, maar ik ze schuiven verschrikkelijk

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:25

k vind mn casco echt niks! Ik moet m echt vet strak vast maken en dan nog kan ik m zo in mn nek gooien, moet dat nou veilig zijn...maar na dit topic ben ik nog meer in de war van wat dan WEL een goede cap is!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:31

De youngster liggen los op je hoofd, maar die masters zit je hoofd echt in. De pasvorm is super. Mijn klep is kapot, maar rij er nog wel een tijd mee. Ik ben andere cappen gaan passen, maar die zitten gewoon niet lekker. Ze liggen op je hoofd.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:42

Ik heb die verstelbare van de Aldi gehad, niet echt een goede pasvorm en omdat ie zo goedkoop was heb ik hem weggegeven.

Daarna heb ik meer dan 2 jaar een niet verstelbare cap gehad van nog geen 70 euro, superding, ziet er nu zelfs volgensmij nog netjes uit!

Omdat ie wat te klein werd heb ik de verstelbare casco duell gekocht en heb hier nog steeds geen spijt van, zit prima. (na het passen van verschillende caps in de ruitersportwinkel, waaronder ook die geliefde HH cap, vond hem niet fijn zitten).

http://www.reitshop24.de/zoom/images/Pr ... 1_Perl.jpg

Voordat we naar de winkel gingen had ik duidelijk tegen mijn moeder gezegd dat ik hoe dan ook geen verstelbare wou kopen, omdat ik een keer een meisje heb zien vallen met een verstelbare cap.. deze cap hing tijdens de val half naast haar hoofd, en toen de cap op de grond terecht kwam, kreeg haar hoofd hiervan nog een harde klap na, extra. Volgensmij ligt het er dus ook maar net aan hoe goed je hem versteld, en of de pasvorm wel bij jou past. De youngster heb ik ook opgehad, maar deze zat dan weer niet goed.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:33

prebalia schreef:
Over de LAS helmen heb ik nog geen testinfo kunnen vinden . Wel geruchten gehoord dat deze beter in elkaar blijven zitten bij een val dan de casco. Had Goedhard gevraagd om testuitslagen en die zouden ze nog opsturen maar nog niets ontvangen helaas. Zal t volgende week wel vragen op de wedstrijd in Bant.

Hier al iets over gehoord?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:50

alhoewel een oud toppic. Kler ik wil dat ook nog steeds graaaaaaaaaaaaag weten!

Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 28-06-07 06:56, in het totaal 1 keer bewerkt

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:53

Beetje heel oud toppic...

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:37

ja naja ik dacht als linde90 het toch omhooghaalt, ik wil het nog wel graag weten...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:45

en dat dacht ik na jou Kler... Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:08

Mag dan wel een oud topic zijn, maar het is wel belangrijk als die cap echt gevaarlijk is.
Vreemd dat zo'n helm goedgekeurd wordt terwijl er nou al meerdere ongelukken mee gebeurd zijn. Niet echt een keurmerk waard in mijn ogen..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:18

persoonlijk blijf ik de ouderwetse caps het veiligst vinden
caps met vaste voorklep gevaarlijk voor de nek
de verstelbare wil de versteldinges nog wel eens los schieten of idd de band snijden
neh geef mij maar een ouderwetse cap
misschien niet de mooiste maar naar mijn gevoel wel de veiligste (heb er overigens eentje met lucht doorvoer)http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHLR4NEL.jpg

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:50

Topic is een jaar oud.
Slotje.