Ik heb ong. 6 jaar manegeles gehad, nu een jaartje ongeveer helemaal geen les gehad. Binnenkort ga ik mijn pony ruilen voor een jonge E en dan wil ik weer manegeles met eigen paarden, veel bekenden van mij rijden daar. Priveles is te duur, ik ga ook liever naar een club met eigen paarden
Eerst 10 jaar op een manege gereden, daarna 6 jaar helemaal niet Daarna paard gekocht, verkocht, nieuw paard gekocht en daar heb ik nu prive les mee Héérlijk, een uur lang onverdeelde aandacht
Ik heb 1x in de week manegeles (nu alleen niet, vanwege de vakantie, dan is er geen les) en 2x rij ik vrij met mijn verzorgpony. Les is fijn om bij te leren en bij te spijkeren, maar vrijrijden is ook prettig doordat ik dan wat meer kan oefenen. Het enige nadeel is van vrijrijden dat je niet weet wanneer iets fout of goed is... Maar daarvoor heb ik weer bokt
Het voordeel van een clubles vind ik wel dat de paarden leren om samen met mekaar in een bak te lopen. Dan is dat op wedstrijden ook niet zo eng meer.
Ik ben gestopt met de clublessen omdat ik de lessen te vol vond ingedeeld en omdat er ook weleens instructeurs waren waar ik het niet mee eens was. In een priveles krijg je meer aandacht en wordt er ook meer puur op jouw niveau getraind. Bovendien is het niet elke week op hetzelfde tijdstip. Dus als ik eens een keer niet op een woensdagavond kan, dan verschuif ik het gewoon naar een andere avond. Kan ik een keer niet, dan sla ik het rustig over.
Dus voor mij alleen nog maar privelessen (voor zowel dressuur als springen). De crosslessen vind ik persoonlijk wel fijner in een groep. Gewoon omdat je zoveel van mekaar leert. En er is altijd wel een ervaren paard die bijv. voorop kan het water in als die van jou niet durft.
had vroeger manege les maar toen ik me eigen pony kreeg waar mee ik ook wel is leste toen was hij nog niet van mij die is nu van my maar me ouders vinden het wel duur genoeg dus geen geld om te lessen.
ik rij alleen ik een manegeles (alweer 6 jaar). Vind het wel jammer want ik ben de manegepaarden best wel zat, maar omdat ik kon kiezen of manegeles of hele maal niet rijden heb ik toch voor manegeles gekozen.
Ik rij gewoon in de manegelessen Ik denk wel dat je van privélessen veel meer leert. Ik rij nu 1x per week ik een "gewone" manegeles en 1X per week springles. Ik kan natuurlijk ook privéles 1x per week privéles nemen, maar dan heb ik toch liever een gewone manegeles en springles erbij!
Ik heb altijd ponyclubles gehad.. Nja en nu als mn zus niet kan privéles op haar paard En als ik binnenkort mn eigen paard heb ga ik daarmee na een tijdje vast ookwel (privé)les mee volgen
Ik reed voorheen met mijn paardje twee dagen in de week een manegeles en een dag in de week priveles. Ze is toen kreupel geworden en nu mag ik weer rustig aan gaan rijden, ik wil gewoon een keer (mischien twee keer) in de week de manegelessen rijden en ik heb nog 5 privelessen die ik nog moet opmaken.