Als eerste starten: voordelig of nadelig??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Als eerste starten: voordelig of nadelig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:50

En ik vind het echt een heel raar verhaal van een jury die niet van een bepaalde kleur houdt...als dat écht zo is vraag ik me af wat zo iemand nog in dat hokje doet!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:53

Het kan mij eigenlijk nooit schelen op welke plek ik start. Vorige week heb ik nog zitten schrijven en toen maakte de jury de opmerking dat ze de eerste combinaties altijd zo lastig vond om te beoordelen, omdat je het niveau van de anderen niet weet. Toen dacht ik nog even aan deze discussie...
Bij de wedstrijden van mijn eigen vereniging start ik altijd als eerste in mijn rubriek. Ik ben degene die de startlijst maakt, en wil niet het idee laten ontstaan dat ik voor mezelf een goede plek reserveer. Dus ik start als eerste, dan krijg ik ook geen gezeur. Tot nu toe overigens geen klachten over de punten, nog altijd met prijs en winst thuisgekomen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:56

Mij maakt het niet uit hoor, als hoeveelste ik moet starten. Lachen
Ik start liever niet als eerste, maar dat is niet omdat ik dan lagere punten krijg. Lachen

apical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:15

Het maakt helemaal niets uit welke startplaats je hebt.
Als ik zelf moest rijden dan starte ik graag als eerste. De ring ligt er goed bij en de jury is nog fris, iedereen vrolijk.
Als jurylid kan ik geen verschillen in mijn waarderingen opmerken. Er worden geen punten gegeven naar aanleiding van de eerste deelnemer. Als dat wel zo was dan zou je als jurylid jezelf behoorlijk in de vingers snijden, je loopt vast na 5 deelnemers.
Kijk wel de ring goed na of de bordjes op de juiste plaats staan. Niet ieder jurylid kijkt zijn ring na. Laat de voorlezer ook even duidelijk kortsluiten welke proef er gereden wordt. Je bent de eerste, dus zit de jury op een verkeerde bladzijde te kijken dan wordt dat pas bij de eerste deelnemer ontdekt.
Start ook niet voordat de jury helemaal klaar is, vaak moet er een schrijfster geinstrueerd worden en de papieren geordend.
Het klinkt allemaal risicovol, maar je hebt contact, het neemt wat spanning weg en je kunt zekerder de ring in. Je weet zeker dat alles klopt.
En dan met een gezellig gezicht een goede proef neerzetten, dit kan niet mis gaan.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:18

haha nOu ik had mijn aller 1e onderlinge dressuur wedstrijd toen was ik niet als 1e maar toch wel de beste van de HELE DAG van de officiele en de onderlinge echt GAAF toen had ik nog 187 Punte Tong uitsteken

Ben ik nog steeds blij om Tong uitsteken

en een keertje kur op muziek me moeder als Tina turner en ik met een gouwe rok om haar heen rijden echt SUPER GAAF!!! toen was ik van de 14 conbinaties 1e en 4e ECHT TOFFF wel 3 oranje rozette met mijN Top fjordje Bloos

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:32

Heel leuk, maar let alsjeblieft op je taalgebruik...dit is echt niet om aan te zien!

apical

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:46

Daar ben ik het helemaal mee eens. Is dit een vorm van dislectie of gewoon dommigheid?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:08

Afgezien van het taalgebruik heeft het ook niet zoveel te maken met het onderwerp, kk.

Laura_Jarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:06

Ik denk wel dat een jury een bepaalde voorkeur heeft voor een type paard, iedereen heeft toch een voorkeur voor een soort paard...maar als je niet van een soort paard houd en die gene rijd een super proef kun je er toch niet meer omheen!!! Maar het lijkt mij ook als er een paard binnen komt die je helemaal geweldig vind en een super proef rijd die gene hele hoge punten scoort...en het hangt er ook van af wat de jury wil zien, wil de jury een paard zien met veel hals of juist een paard met lange benen....ik kan het ook helemaal mis hebben hoor Bloos ....trouwens nog bedankt dat voor zoveel reacties!! Heel leuk!!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:21

Ik ben een paar keer als eertse gestart, mijn punten waren altijd zoals ik verwacht had.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:50

Ik heb nog nooit gemerkt dat een startplaats uitmaakt voro je punten Knipoog

Of ik als 1e of als laatste rijd, ik krijg toch de punten die ik verdien.