Paarden met één wit sokje achter zijn moeilijke paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthe

Re: Paarden met één wit sokje achter zijn moeilijke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:06

Niek123 schreef:
mijn merrie is heeft ook achter een wit been, maar juist helemaal niet dominant maar schrikachtig

Mijnes ook Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:15

Macho heeft een half wit been links achter, en heeft wel een moeilijk karakter. Moeilijk in de zin van enorm dominant, maar niet gemeen; bijten of slaan doet ie niet; maar hij doet wel daar waar hij zelf zin in heeft, is niet te vangen, als hij iets niet wilt loopt ie dwars door je heen, geen respect ergens voor. Word met de dag beter, dat wel.
Karakter komt van zijn pa, welke moeilijke karakterd doorfokte.

Dat het aan de aftekeningen ligt lijkt me niet, maar misschien er bepaalde lijnen zijn die zowel een wit voetje als een moeilijk karakter sterk doorfokken (zoals macho's vader) en daardoor de aftekening aan het gedrag is gekoppeld

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:18

Whaha, mijn merrie (V. Lancet) heeft een sokje, links achter, en dat is een moeilijke! Die komt omhoog als iets haar niet zint, en zet ook nog wel eens de hele boel vast Nagelbijten / Gniffelen Maar of dat aan dr sokje ligt.. zal helemaal mooi wezen! Tong uitsteken

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:09

Toydoll schreef:
Dat het aan de aftekeningen ligt lijkt me niet, maar misschien er bepaalde lijnen zijn die zowel een wit voetje als een moeilijk karakter sterk doorfokken (zoals macho's vader) en daardoor de aftekening aan het gedrag is gekoppeld

Dit lijkt me eerder een logische verklaring dan dat een paard met een wit voetje meteen een moeilijk paard zou zijn hoor. Mijn paard heeft ook een sok achter, maar dat maakt haar toch niet meteen een moeilijk paard?