zijn jullie verwend??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:43

Ik denk niet dat ik verwend ben..

Het meeste betaal ik zelf samen met mijn vriend, het is namelijk ons paard..
Maar ik heb een behoorlijke financiele tegenslag gehad, dus nu betalen mijn ouders mee..

Tegenwoordig gaat al mijn spul stuk, hoofdstel, broeken, laarzen.. Dus dat moet nieuw gekocht worden. Dat heb je als je alles tegelijk koopt gaat het tegelijk stuk!
Dit hebben mijn ouders ook allemaal nieuw betaald.

Ik ben ze er alleen maar dankbaar voor!

Maar het is niet zo dat ik het duurste moet hebben.. Ik kan het krijgen maar hoef het niet

Midget

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:52

mijn moeder betaalt het maar ik krijg niet het duurste!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:55

In de opzicht van dingen krijgen ben ik absoluut niet verwend. Nooit geweest.
Nou ja, misschien een beetje, als ik iets wou van de supermarkt bijvoorbeeld kreeg ik dat vaak wel, maar voor paard:n en al helemaal de grote aankopen niet! Ik wou een Stubben zadel, nou heb hem toch echt zelf moeten kopen!

Heb altijd alles zelf betaald, behalve aankoop van het paard zelf.

Echt alles betaalde ik zelf, stal huur, brok, zadel, hoofdstel, dekjes, alles.

Maar momenteel woon ik op mezelf en dan moet je ook alles zelf betalen, dus heb ik mijn paard moeten verkopen, tja was niet anders he..

Maar paar van jullie zijn redelijk verwend ja! Maar wat wil je anders in de paardenwereld...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:59

Verwend van thuis uit? Absoluut niet
Ik heb nooit geen paard gekregen, maar moest wachten tot ik het zelf kon kopen en onderhouden. Niet dat ik mn ouders dit kwalijk neem hoor, zelfstandig leren zijn, ook met geld, is belangrijk voor mij.

Ik koop dus alles zelf voor mn paarden...

Ben eerder verwend op gebied van stalling... Ik heb vroeger gegroomd bij een springamazone (nu is ze mn springinstructrice), en ik was daar alles gewoon. Lekker dikke bodem op houtkrullen, verlichte buitenbak, camion met alles erop en eraan, solarium, warm en koud water, genoeg materialen enz enz.
De pensionstal waar ik eerst stond met mn paard, beantwoordde eigenlijk totaal niet aan mn eisen... Dus op zoek naar een andere, waar ik nu supergelukkig ben!

Dus ja, op gebied van faciliteiten ben ik "verwend"...

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:42

na ijgenlijjk ben ik best verwend maar toch betaal ik zelf ook mee hoor!!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:51

Zeker weten ben ik verwend, maar wel op een positieve manier... Neigt meer naar gelukkig zijn Kort gezegd; ik heb alles (en meer) wat ik maar wil. Dure gadgets interesseren me niet; ik heb een leuk huis met gave spullen, een uktralief vriendje en een droompaardje.

Maar goed, voor m'n laatste verjaardag (vorige week) heb ik dan wel weer een videocamera gekregen...

Woon overigens niet meer thuis, dus draai volledig zelf op voor mijn verwenuitspattingen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:54

Skitter schreef:
Maar paar van jullie zijn redelijk verwend ja! Maar wat wil je anders in de paardenwereld...

Hoe bedoel je dat?

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:45

Ik heb een liease haf waar ik 3/ 4 keer in de week op rijd.
Mijn moeder betaald eigenlijk alles, stalling, voer, rijkleding, wedstrijden enz. enz. Alleen als ik een nieuw setje wil ( of andere kleine dingen) moet ik het zelf betalen.
Eigenlijk krijg ik best veel, maar echt niet altijd het duurste of met het grootste merk d'r op.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:48

Ik heb alles zelf moeten kopen of het moeten vragen voor mijn verjaardag/kerst. Dus nee... ik zat regelmatig de gaten in mijn versleten rijbroek te maken en met kromme tenen in mijn laarzen.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:52

Ik ben volgens mij best wel verwend,

ik woon alleen met me vader op een boerderij, heb wel een zus
alleen die woont ergens anders.
Ik heb 3 pony's in me eentje die me vader heeft betaald.
Hij betaald hun eten , hoefsmid.. nou ja kortom alles wat ze nodig
hebben. Daarbij krijg eigenlijk alles wel wat ik hebben wil.
9 van de 10 keer krijg ik het wel.
Ik hoef niks zelf te betalen, en ik werk ook niet
En ik mag gaan en staan waar ik wil
Dus ik heb zo te zien maar een lekker leventje

mer_bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:40

ik vind mezelf niet heel erg verwend, maar wat sommige dingen betreft heb ik wel geluk. ik heb geen eigen pony/paard maar mn ouders betalen voor mn rijlessen+kleding&van de zomer ga ik op trektocht+ponykamp en dat betalen zij... dan heb ik wel geluk!!! mn vriendinnen moeten alles/de helft zelf betalen!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:09

Ik vind mezelf heel erg verwend, maar dat komt omdat ik mezelf verwen. Alles in en om de paarden is van mezelf. Ik heb er hard voor gewerkt en ben er dan ook trots op dat ik dat allemaal heb staan. Als ik op wedstrijd meisjes zie die dure spullen e.d hebben gesponsored door de ouders,dan ben ik toch maar mooi trots dat ik daarbij sta met mijn spullen, die ik zelf gekocht heb... Als ik iets nieuws wil, moet ik daarvoor werken en daarom geniet je er des te meer van.. soms is het wel eens moeilijk, als er rekening zich opstapelen of als je iets groots nodig hebt.. Maar als het allemaal weer lukt, dan ben ik nog trotser

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:18

#Ymke# schreef:
Ik vind mezelf heel erg verwend, maar dat komt omdat ik mezelf verwen. Alles in en om de paarden is van mezelf. Ik heb er hard voor gewerkt en ben er dan ook trots op dat ik dat allemaal heb staan. Als ik op wedstrijd meisjes zie die dure spullen e.d hebben gesponsored door de ouders,dan ben ik toch maar mooi trots dat ik daarbij sta met mijn spullen, die ik zelf gekocht heb... Als ik iets nieuws wil, moet ik daarvoor werken en daarom geniet je er des te meer van.. soms is het wel eens moeilijk, als er rekening zich opstapelen of als je iets groots nodig hebt.. Maar als het allemaal weer lukt, dan ben ik nog trotser

dat ken ik ook ja! en het is dan helemaal leuk als je keer op keer koopjes weet te scoren, hihi!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:20

Ik ben verwend

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:20

Sizz schreef:
Skitter schreef:

Hoe bedoel je dat?

Zie PB

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:26

ik ben zeker niet verwend en ook nog nooit geweest
(eigelijk ben ik daar best blij om )

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:27

nou... ik moest mijn pony niet zelf betalen. M'n moeder had nog een paar zadels ligggen die mss pasten (er past er één van), maar we gaan een (liefst 2de hands) speciaal haflingerzadel kopen en daarvan moet ik toch de helft betalen, ook moet ik als ik iets nieuw wil het meestal zelf betalen, maar jah, ik krijg per week 10 euro zakgeld ...

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:33

Ja, ik ben wel verwend ja Ik gedraag mij daar alleen niet naar. Althans, zeggen de mensen om mij heen.
Ik ben ook erg zuinig op mijn spullen, en koop zelf wel veel van het geld wat ik verdien met mijn werk.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:34

ik ben wel verwend.. altijd als ik in mijn hoofd krijg dat ik dat moet hebben wil ik het ook!.. veel moet ik wel zelf betalen maar als ik bijv een dressuur zadel wil omdat ik voor geen meter op een vzh zadel kan rijden.. krijg ik dat! en ik heb een duur paard.. en mijn zus ook.. en we hebben er nog 2.. njah ik krijg veel van mijn moeder vind ik.. ik loop dan wel vaak in versleten rijbroeken maar ik geef er niet zo om.. natuurlijk vind ik het mooi om setjes te hebben maar vaak genoeg rijd ik met een versleten sjabrak.. maar mijn moeder zegt altijd; ik kan je alles geven wat ik wil maar ik wil je ervoor beschermen..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:07

Wat is verwend? Vanuit huis heb ik altijd mee gekregen dat voor niets de zon op gaat. Kwam niets te kort, maar het was zeker niet vanzelf sprekend dat ik alles zomaar kreeg. En vandaag de dag ben ik daar nog steeds blij om. Ik weet waarvoor ik werk en dat geeft een goed gevoel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:57

ik ben door mijn ouders nooit verwend, maar qua paarden verwen ik me nu zelf wel. Ik heb een eigen paardje gekocht, en koop al haar spullen zelf.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:06

Ik ben wel verwend maar op een positieve manier! Mijn ouders betalen alles voor mijn (VZ) pony als het nodig is en ik mag op wedstrijd en krijg 2 maal in de week les (eventueel nog vaker als nodig is) en ik krijg alles wat ik nodig heb. Maar ik weet donders goed dat mijn ouders er ook hard voor moeten werken en ik help geregeld mijn moeder met dingen. Ze hebben liever dat ik op deze leeftijd hun af en toe help dan dat ik mij in de zomer kapot zit te werken op bijvoorbeeld een aardbeienplanterij. Maar als ik 15/16 ben moet ik wel gewoon gaan werken om wat bij te verdienen (ze blijven natuurlijk niet heel je leven alles vergoeden) . Kortom ik ben best verwend maar ik weet dondersgoed hoe en wat.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:17

ik ben verwend maar niet super verwend, ik heb het noodzakelijkste, maar niet van alles het duurste! vind dat da nt moet met minder kan je toch ook? ik krijg het ervan als ik mensen zie rijden die met hun paard alles top in top duur uitgerust zijn, echt tot in de details... mja ieder zijn ding dan.
en ik ben super blij da ik een paard heb gekregen! ik heb niets moeten betalen aan materiaal, eten of dergelijke... mja ons paard staat dan ook thuis, dus geen stalgeld .

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:19

lotjj92 schreef:
ik ben wel verwend.. altijd als ik in mijn hoofd krijg dat ik dat moet hebben wil ik het ook!.. veel moet ik wel zelf betalen maar als ik bijv een dressuur zadel wil omdat ik voor geen meter op een vzh zadel kan rijden.. krijg ik dat! en ik heb een duur paard.. en mijn zus ook.. en we hebben er nog 2.. njah ik krijg veel van mijn moeder vind ik..

Jeetje, dat je dit er gewoon echt ZO neer zet..Je bent zeker erg trots dat je alles krijg wat je hartje begeert.

Echt zo van 'ik heb lekker en duur paard en krijg wat ik wil..' Ja dit is een typisch voorbeeld van verwendheid....En ik word er misselijk van.

Kyle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:48

Skitter schreef:
lotjj92 schreef:
ik ben wel verwend.. altijd als ik in mijn hoofd krijg dat ik dat moet hebben wil ik het ook!.. veel moet ik wel zelf betalen maar als ik bijv een dressuur zadel wil omdat ik voor geen meter op een vzh zadel kan rijden.. krijg ik dat! en ik heb een duur paard.. en mijn zus ook.. en we hebben er nog 2.. njah ik krijg veel van mijn moeder vind ik..

Jeetje, dat je dit er gewoon echt ZO neer zet..Je bent zeker erg trots dat je alles krijg wat je hartje begeert.

Echt zo van 'ik heb lekker en duur paard en krijg wat ik wil..' Ja dit is een typisch voorbeeld van verwendheid....En ik word er misselijk van.

Of het is gewoon eerlijk zeggen hoe het is en er voor uitkomen... Moet ik me schamen dat ik een dak boven mijn hoofd heb en elke dag te eten heb? Nee ik heb gewoon geluk. En tja, lotje heeft nog méér geluk. En ze weet het tenminst.