rijden jullie met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:06

Altijd handig als je een moeder hebt die van begin af aan al heeft gezegt dat je een cap op moet.. 'Als ik zie dat je geen cap op hebt, mag je niet meer de pony op..' & zo is het gewoon standaard geworden bij mij..(A) Ben er wel blij om, als ik sommige mensen hoor en zie..

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:41

Altijd met cap, als ik zonder cap rij mag ik een week niet rijden, zo is dat vanaf het begin dat ik rij al.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:48

Altijd met, me moeder heeft altijd tegen me gezecht: "En je rijdt altijd met cap" en bla bla, en heeft me vanaf het begin af aan al erg op de gevaren gewezen. (Dat werkt echt goed als je dat al van jongs af aan dat te horen krijgt) Dat ik eigenlijk niet eens zonder durf? Het is er ook standaart ingekomen, door me moeder eigenlijk.. en daar ben ik wel blij om

ykja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:27

Ook ik ben altijd gewaarcshuwd en heb van kleinst af aan met cap gereden. Sinds ik mijn eigen paardje +- 2 jaar had niet meer. Ben 4 jaar geleden van haar afgevallen doordat een hond in haar staart vloog... lang verhaal. .... maar arts heeft mij toen vertelt dat als ik een cap op gehad had dat dan het letsel waarschijnlijk erger zou zijn..

Fairytail

Re: rijden jullie met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:33

ik ben ooit een keer in mijn paarden verleden uit wedstrijd stress mijn cap vergeten toen ik opsteeg dacht ik ohja snel opgedaan dus;)
ik draag hem echt altijd en ben daar blij om ook anders had ik nu dood kunnen zijn of in iedergeval een flinke hersenbeschadeging kunnen hebben

verhaal wat er mis ging bij de ergste val van mij: Ik reed met een vriendin bij een boer die boer zei dat t dier bereden was maar sinds de laatste 2 maanden niet meer alleen met opstijgen was die iets onrustig zei hij, nou ik zwaaide me been erover ging zitten en hij vloog er van door na paar minuten vechten om te blijven zitten viel ik voorover eraf over het hek in een greppel met grote stenen, mijn nek en schedel waren gekneusd mijn cap was gebroken en volledig ingedeukt. Ben ook wel is van bekende paarden afgevallen dus je weet maar nooit!!

moraal van mijn verhaal draag altijd je cap want ook eigen paarden kunnen toch eens schrikken het blijven kudde/vluchtdieren.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:35

Altijd MET!

Ik was een keer aan het uitstappen en had mn kinbandje los gedaan van mijn cap. Mijn paard schrok toen ergens van, galoppeerde weg en mijn cap lag meters verder terug. Wat was ik blij dat ik ben blijven zitten in het zadel.

Het staat niet charmant, maar tis voor je eigen veiligheid.

Volgens mij ben je met goedgekeurde cap ook verzekerd geloof ik?
Laatst bijgewerkt door foetsie op 05-04-06 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:36

Ik rijd op mijn eigen paardje in de bak zonder cap, buiten altijd met cap.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:41

Niet meer, alleen als ik ga springen, als het echt koud is en Willow de dag ervoor weinig gedaan heeft of als ik een buitenrit ga maken (voor de verzekering). Ik ben nu zo vertrouwd op dat paard dat ik hem kan voorspellen en het dus niet heel erg nodig vind. Maar soms pak ik hem wel eens, als het voorgevoel niet helemaal goed is ofzo.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:41

op vreemde paarden rij ik trouwens wel standaard met cap

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:43

Ik rijd bijna altijd met cap. Buiten en met springen zowiezo.
Op een 'vreemd' paard al helemaal!
Kan wel eens voorkomen dat ik hem vergeet... maar dan ga ik ook niet hard trainen ofzo.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:49

Ik rijd bijna altijd met cap, meestal rijd ik op de manege en daar is het toch verplicht. Thuis in de bak doe ik 'm meestal ook wel op, maar als lekker warm is laat ik 'm soms af

wednesday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:51

altijd als men mammie mij betrapt zonder mag k nie meer paardrijde dus keuze snel gemaakt en jahh voel me toch veiliger als men hersentjes goed beschermt zijn

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:52

Met cap

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:26

een Half jaar terug reed ik altijd zonder cap ( Behalve op concoursen ed, en op de les waar dat verplicht is) Maar ik ben heel erg hard onderuit gegaan op de straat toen ik van de bak terug stapte naar stal, het paard schrok van een voorbij rijdende tractor. Ik heb daar een zwaar gekneusde enkel en een zware hersenschuding aan overgehouden dus vanaf nu heb ik altijd mijn cap op. Ook als ik op een shet zou stappen bijwijze van spreken.
Ik raad iedereen aan om 'm op te doen want je weet nooit wat er kan gebeuren..

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:46

ik vind het heel belangrijk met cap rijden. maar bij mijn eigen paarden weet ik wel wat ze doen heb een paard zoiezo al 4 jaar en een ander paard een dik jaar. en nooit vreten ze wat uit! geen stap verkeerd. nou in de bak zet ik dan geen cap op. wel buiten en op wedstrijden enzo. en binnekort gaan we ons friesje beleren en dan doe ik de cap voorlopig niet af nee! en ik heb zeker ervaring mee dat cap veilig is. ben op mijn hoofd gevallen nou ik was blij dat ik mijn cap op had! maar ik wist bij die pony ook dat ze dingen ging uithalen. ik zet mijn vertrouwen er misschien te veel in ik resceer het

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:30

Eigenlijk rij ik de laatste jaren veel meer met cap dan vroeger...oei klinkt al oud Maar zelfs met cap heb ik wel zulke rare valpartijen gehad dat ik er een hersenschudding aan overhield. Tegenwoordig ga ik toch meer voor veiligheid, verder rij ik veel buiten in het bos en dan is een cap ook wel handig met laaghangende takken

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:24

Ik reed altijd zonder cap, totdat het verplicht werd op de manege.
Nu rijd ik op de tinker van een vriendin, zij vind een cap eigenlijk niet nodig. Maar aangezien het op de stal waar we nu staan ook verplicht is, rijden we beide met cap.
Ik moet zeggen, dat ik er nu al wel aan gewend ben. En zonder cap, "voelt" wel erg kaal.
Ben soms wel blij dat ik hem op heb, want Rebel maakt soms rare sprongen!

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:43

ykja schreef:
Ook ik ben altijd gewaarcshuwd en heb van kleinst af aan met cap gereden. Sinds ik mijn eigen paardje +- 2 jaar had niet meer. Ben 4 jaar geleden van haar afgevallen doordat een hond in haar staart vloog... lang verhaal. .... maar arts heeft mij toen vertelt dat als ik een cap op gehad had dat dan het letsel waarschijnlijk erger zou zijn..

dus met cap zou het letsel nog erger zijn?!!
of moet er geen staan?
ik rij eigelijk nooit met cap,waarom weet ik eigelijk ook niet......

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:44

Ik rijd altijd met cap

Finduilas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:18

Ik rij nooit met cap, ook niet in het bos/buiten.
Als ik naar de ponyclub ga wel. Maar daar is het ook verplicht.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:21

mét maar heb dan ook een 3.5 jarige..

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:01

Altijd met. Zonder cap voel ik me echt niet veilig..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:21

Ik rij en men altijd met een cap. Zowel van je paard als van de wagen kun je een keer afvallen en jezelf lelijk bezeren. Tot op heden heeft de cap mijn hoofd erg goed beschermt.

Het is zelfs zo gek, dat ik een cappentik heb. Ik denk dat ik wel 6 verschillende heb van verschillende merken en verschillende kleuren, kan ik wisselen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:24

Bij de paarden die ik nu rij heb ik wel een cap op. Het zijn alletwee nog wat jongere paarden dus die kunnen een enkele keer wat 'onverwachte bewegingen' maken . Bij het paard wat ik hiervoor reed had ik bij het dressuren geen cap op, kans dat ik daar af zou vallen was <0,1%, dus dat risico nam ik wel. Bij iets anders, zoals buitenrit, zette ik wel een cap op.
Bij mij hangt het dus van het paard af, maar ik doe het eerder wel dan niet.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:32

Ik rijd altijd met cap, ik mag niet eens zonder cap op mijn verzorg pony van mijn moeder en de eigenaar. Tevens is het veel veiliger om met cap te rijden dan zonder, maar iedereen is verantwoordelijk over zijn eigen hoofd en het is en blijft je eigen keus.