'Als ik zie dat je geen cap op hebt, mag je niet meer de pony op..' & zo is het gewoon standaard geworden bij mij..(A) Ben er wel blij om, als ik sommige mensen hoor en zie.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
'Als ik zie dat je geen cap op hebt, mag je niet meer de pony op..' & zo is het gewoon standaard geworden bij mij..(A) Ben er wel blij om, als ik sommige mensen hoor en zie..
Het is er ook standaart ingekomen, door me moeder eigenlijk.. en daar ben ik wel blij om

als men mammie mij betrapt zonder mag k nie meer paardrijde
dus keuze snel gemaakt en jahh voel me toch veiliger als men hersentjes goed beschermt zijn

Maar zelfs met cap heb ik wel zulke rare valpartijen gehad dat ik er een hersenschudding aan overhield. Tegenwoordig ga ik toch meer voor veiligheid, verder rij ik veel buiten in het bos en dan is een cap ook wel handig met laaghangende takken

ykja schreef:Ook ik ben altijd gewaarcshuwd en heb van kleinst af aan met cap gereden. Sinds ik mijn eigen paardje +- 2 jaar had niet meer. Ben 4 jaar geleden van haar afgevallen doordat een hond in haar staart vloog... lang verhaal. .... maar arts heeft mij toen vertelt dat als ik een cap op gehad had dat dan het letsel waarschijnlijk erger zou zijn..
heb. Ik denk dat ik wel 6 verschillende heb van verschillende merken en verschillende kleuren, kan ik wisselen.
. Bij het paard wat ik hiervoor reed had ik bij het dressuren geen cap op, kans dat ik daar af zou vallen was <0,1%, dus dat risico nam ik wel. Bij iets anders, zoals buitenrit, zette ik wel een cap op.