Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:14

_Linnie_ schreef:
Ze blijven op zich mooi, maar beschadigingen blijf je zien, ook na veel poetsen. Ze gaan behoorlijk inzakken rond je enkels.
En ik heb heel veel last gehad met inlopen omdat ze gigantisch stug zijn.

Beschadigingen blijf je op elke laars zien. Krassen in het leer blijven nou eenmaal zitten. Je kunt ze natuurlijk altijd wat bijwerken met schoenpoets KIWI oid, maar wat er zit zit er nou eenmaal. Dat probleem zul je bij elk merk hebben, daarom dus heel voorzichtig zijn met je laarzen
Inzakken is bekend bij Petries. Daarom wanneer je ze laat aanmeten, moet je ze altijd een paar cm hoger kopen. Wanneer je laarzen dan inzakken, zullen ze precies goed zitten. Bij de ruitersportzaken moeten ze dit ook weten.
Alle rijlaarzen zijn stug met inlopen, is bepaald geen pretje. Maar moet zeggen dat wanneer je laarzen op maat zijn gemaakt, je veel minder problemen hiermee hebt.

Dit zijn mijn petries trouwens, ben er heel tevreden mee:
Petrie Anky met flits
http://i3.photobucket.com/albums/y73/VV ... zen002.jpg

Petrie GP
http://i3.photobucket.com/albums/y73/VValar/judi003.jpg

diehdieh

Re: Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:20

Ik moet ook nieuwe leren rijlaarzen hebben en die moeten ingereden zijn voor 14 mei, want dan heb ik mijn eerste wedstrijd.
Ik zit te denken aan leren laarzen met een rits.
En ze moeten ook een beetje soepel zijn.
Mijn budget is ongeveer 200 euro ook.
Laarzen met een rits gaan toch niet sneller kapot of wel ?
Ik heb ook leuke laarzen van mountain horse gezien.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:33

Ik was zeer te spreken over mijn Petrie´s, een erg fijne laars.

Helaas zijn ze 2 jaar geleden gestollen en heb nu Derby´s. Ook hierover ben ik zeer goed te spreken.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:45

heb nu Petrie windsor; echt n super fijne laars, alleen mijn kuiten zijn na 2 jaar (ben nu 14) te dik voor de laarzen (had kuitmaat 34, nu 36). krijg binnekort nieuwe, wil weer Petrie, alleen dit keer n dressuurlaars..

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:48

ik heb zelf nog nooit petrie's gehad... maar ik hoor van bijna iedereen die ze heeft gehad dat ze er niet echt tevreden over waren. (en bijna allemaal overgestapt op cavallo's ) ik zou dus cavallo's nemen

Cissi_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:03

Ik vond mijn Petrie's erg fijn, heb ze al een paar jaar. Ik weet zo snel niet welk model het is. De naad ging wel eens los aan de achterkant, die heb ik een paar keer vast laten stikken, geen probleem. Maar een paar weken terug schrok ik toch wel. Er zat ineens aan de binnenkant van mijn laars een flinke horizontale scheur boven de naad bovenaan de voet (snap je 'm? ) Gelukkig heeft de zadelmaker het heel netjes gerepareerd.
Ik ben dus niet zo heel tevreden over mijn Petrie's. Verder heb ik er wel veel plezier van gehad. Mijn moeder heeft Derby's. Ze heeft ze al veel langer en ze blijven er mooi uitzien, het leer lijkt van een veel betere kwaliteit te zijn.